Gå til innhold

Hva gjør du lille julaften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pynter og vasker ferdig hus? Går på ski? Ser kvelden før kvelden? Tyvsmaker på julematen? Går på akevittbesøk til naboen? Stresser med forberedelser til julemiddagen? Løper kjøpesentret rundt etter de siste gavene eller maten? Bare slapper av? Er det en tradisjon? Har det alltid vært det for deg?

Er det ett eller annet på lille julaften, stort eller lite, høytidelig, koselig, eller fryktelig kjedelig og stusselig, som på en måte kicker i gang jula eller markerer dagen på et vis? 

Anonymkode: 8812a...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baker julebrød uten rosiner og sukat og lager eggsalat. Så drar jeg til mamma og vi spiser julegrøt. Så rolig resten av kvelden. 

Skrevet

Antagelig steker vi ribba den 23. (og kalkunbrystet den 24.). Ordner med poteter og skreller gulrøtter og setter i vann så det er klart til dagen etter. Legger på nyvaskede matter på kjøkken og bad og annet forefallende som ikke er gjort. Jentungen kommer i kveldinga og vi skal kose oss og se "Kvelden før kvelden" mens vi spiser julebakst og godis. :D Gleder meg! Treet pynter vi helgen før.

Stikkelsbær
Skrevet

Lille julaften jobber jeg kort dag, og drar deretter på en liten runde og leverer ut julegaver til noen i familien. Så er det hjem og sette fram den siste julepynten. Treet blir pyntet mens vi ser på "Kvelden før kvelden". Vi spiser wienerpølser, drikker gløgg og koser oss.

Skrevet

Lille julaften pakker jeg og drar dit jeg skal være julaften og til 2 juledag.

Skrevet

Gjør mest sannsynlig det samme som jeg gjør andre dager bortsett fra at jeg gruer meg til stresset på julaften.

Nicklusheletida
Skrevet

I år vet jeg ikke helt hva jeg gjør lille julaften iom at julaften skal være hos datteren min. Selv har jeg pyntet ferdig både hjemme og på hytta. Alle gavene er pakket inn, så kommer ikke på noe mer jeg skal gjøre.

Men datteren min lever et hektisk liv og er veldig tidsoptimist, så tror jeg skal tilby min hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...