Gå til innhold

Hva gjør du lille julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (7 timer siden):

Trenger litt opplysninger om den lykkelige grisen fra Telemark?

Søk på det, så får du opp lenger av den typen @Lillemus la ut. Jeg hadde heller ikke sett den før - har kjøpt på bakeri de siste årene. Men så fant jeg den frittgående på et julemarked i år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer på hytta. Det er ferdig vasket, så vi skal pynte litt. Her er det også tradisjon med grøt, men vi har noe annet enn mandel pga allergi. Premien en pepperkakegris.

Skrevet

Vi har ingen faste tradisjoner lille julaften. Pinnekjøttet må legges i bløt, og juletreet må pyntes, hvis vi ikke har gjort det bittelillejulaften.

Nicklusheletida
Skrevet

Vi hadde den tradisjonen da ungene var små. Alle 3 ungene fikk mandel, så spenningen forsvant etter hvert :)

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Har foreløpig ingen konkrete planer, blir vel sannsynligvis bare å gå en liten tur, kanskje levere noen siste julegaver hvis vi ikke har blitt ferdig med det dagene før. 

Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Vi hadde den tradisjonen da ungene var små. Alle 3 ungene fikk mandel, så spenningen forsvant etter hvert :)

Du er for myk. Vi har kjørt reell konkurranse hele veien. De må lære livets harde realiteter😆

Endret av Grendel
Skrevet
Grendel skrev (2 timer siden):

Du er for myk. Vi har kjørt reell konkurranse hele veien. De må lære livets harde realiteter😆

Jeg tror ikke vi har hatt mandel i grøten med mine barn, men vi hadde det da jeg selv var barn og jeg skal love at det aldri var sånn at den på merkelig vis havnet i den yngstes tallerken!

Mine barn har heller aldri blitt favorisert i spill - i alle fall ofte, de har helt fra de var ganske små måtte tåle at en voksen slo dem i spill. Nå varte det ikke lenge før de slo oss voksne da... Men mannen min var i sjokk da vi spilte Ludo med ungene ikke så lenge etter at jeg traff ham, ungene var vel 6 og 8 år og jeg slo inn deres brikker med frydefull ondskapsfull latter! 😂

Nicklusheletida
Skrevet
Grendel skrev (2 timer siden):

Ja , alt for myk 😀

Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg er vokst opp med reell konkurranse om mandelen, og det har jeg videreført. Hjemme hos mine søskenbarn fikk alle barna mandel, og det syntes søsteren min og jeg var barnslig 🤭

Det har riktignok hendt at en voksen vinner har spandert (litt av) gevinsten på de yngre, helt frivillig - og det har ingen tatt skade av.  

Skrevet
Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Haha, er det rart ungdommen har blitt som den har blitt. Skal skjermes mot alle former for motgang 😂

Nicklusheletida
Skrevet
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Haha, er det rart ungdommen har blitt som den har blitt. Skal skjermes mot alle former for motgang 😂

Ja, de er nok helt ødelagt disse ungene mine nå 😀 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...