Gå til innhold

Boligbygging for dummies

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I etterkrigstiden og frem til 90 tallet ble det bygget voldsomt mange leiligheter og hus i Norge. Særlig på 70 tallet var det mange store prosjekter. Og der det før var tomt er det nå fullt. Boligene var også rimeligere særlig før 80 tallet da borettslagsleiligheter ble solgt til fastpris. Så hvorfor bygges det så lite nå, mens befolkningen vokser? Og man i sentrale strøk har mangel på boliger? Noen som vet?

Anonymkode: 672e5...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så hvorfor bygges det så lite nå, mens befolkningen vokser? Og man i sentrale strøk har mangel på boliger? Noen som vet?

Fordi så få vil/kan betale for det det koster.

påskelilje
Skrevet

Bygges lite? Jeg synes det bygges enormt mye! Jeg bor i en vekst- og tilflyttingskommune da, og her er det både leilighetsbygg, eneboliger og rekkehus som popper opp overalt.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (51 minutter siden):

Fordi så få vil/kan betale for det det koster.

Jo men hvorfor kostet det så lite før, kontra så mye nå? Jeg vet standard har gått opp sammen med økte lønninger. Men er det mye byråkrati? Jeg kikket på Steinkjer der jeg har slekt og det var prisene en tredel av f.eks. Oslo..

AnonymBruker
Skrevet
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Bygges lite? Jeg synes det bygges enormt mye! Jeg bor i en vekst- og tilflyttingskommune da, og her er det både leilighetsbygg, eneboliger og rekkehus som popper opp overalt.

Det bygges svært lite i Oslo her jeg bor. Det er en ganske kraftig nedgang og boligbyggere sliter med lønnsomhet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det bygges svært lite i Oslo her jeg bor. Det er en ganske kraftig nedgang og boligbyggere sliter med lønnsomhet..

Andre steder enn i Oslo bygges det i alle fall mye! I Oslo koster det jo det hvite ut av øynene for en gammel, nedslitt liten leilighet, så at folk flest ikke har råd til å kjøpe noe nytt der er fullt forståelig.

Skrevet
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Andre steder enn i Oslo bygges det i alle fall mye! I Oslo koster det jo det hvite ut av øynene for en gammel, nedslitt liten leilighet, så at folk flest ikke har råd til å kjøpe noe nytt der er fullt forståelig.

Jo, men nybygg i Oslo blir solgt. Se på tjuvholmen, Bjørvika ol. men det blir nesten ikke bygget. De vil ikke ta markatomter for vi har hå så lite skog her på østlandet. Not

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...