Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Ble forkjølet på søndag. Det har gått sin vanlige gang med sår hals og rennende/tett nese.

I dag våknet jeg med lett feber, og smerter/press i området mellom nesa og høyre øre. Føler dottfølelse i øret og "knitring" når jeg svelger.

Har aldri hatt dette før - fastlegen er på ferie, men fikk time i morgen formiddag hos en vikar. Jeg går ut fra at de vil måle CRP og vurdere om dette er en bakteriell infeksjon som trenger antibiotika. Men kan det vente til i morgen, eller burde jeg dra på Volvat eller tilsvarende? Vil helst ikke bruke 2.500 kroner der hvis det ikke er nødvendig - men jeg vet som sagt ikke.

@frosken dette er du god på :) Hva tenker du?

Endret av ISW
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Hei,

Ble forkjølet på søndag. Det har gått sin vanlige gang med sår hals og rennende/tett nese.

I dag våknet jeg med lett feber, og smerter/press i området mellom nesa og høyre øre. Føler dottfølelse i øret.

Har aldri hatt dette før - fastlegen er på ferie, men fikk time i morgen formiddag hos en vikar. Jeg går ut fra at de vil måle CRP og vurdere om dette er en bakteriell infeksjon som trenger antibiotika. Men kan det vente til i morgen, eller burde jeg dra på Volvat eller tilsvarende? Vil helst ikke bruke 2.500 kroner der hvis det ikke er nødvendig - men jeg vet som sagt ikke.

@frosken dette er du god på :) Hva tenker du?

Dette kan godt vente:-)

Bruk nesespray - og hvis du orker, så kan det være lurt å skylle med nesehorn (anbefalt av ØNH-leger, men selv orker jeg ikke det med bihulebetennelser). 

Skrevet
frosken skrev (6 minutter siden):

Dette kan godt vente:-)

Bruk nesespray - og hvis du orker, så kan det være lurt å skylle med nesehorn (anbefalt av ØNH-leger, men selv orker jeg ikke det med bihulebetennelser). 

Tusen takk :)

Tenkte bare å høre her, for jeg har aldri hatt ørebetennelse før, så jeg visste ikke om det var noe som måtte gjøres noe med raskt eller ikke. Men da venter jeg til i morgen. Bruker nesespray og skal kjøpe nesehorn på apoteket etterpå!

Skrevet

Hvis du har ørebetennelse, er det meget smertefullt. Det du har, er sannsynligvis en tett øretrompet. Det fikser du med nesespray. Innimellom kan du jo prøve å åpne den ved å holde for nesen, lukke munnen og puste ut.

Skrevet
ISW skrev (21 minutter siden):

Tusen takk :)

Tenkte bare å høre her, for jeg har aldri hatt ørebetennelse før, så jeg visste ikke om det var noe som måtte gjøres noe med raskt eller ikke. Men da venter jeg til i morgen. Bruker nesespray og skal kjøpe nesehorn på apoteket etterpå!

image.thumb.jpeg.dfd9c693c10dc845dc93b2175b23e330.jpeg

Julenissen ordner neshorn. God bedring. 

Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Hvis du har ørebetennelse, er det meget smertefullt. Det du har, er sannsynligvis en tett øretrompet. Det fikser du med nesespray. Innimellom kan du jo prøve å åpne den ved å holde for nesen, lukke munnen og puste ut.

Takk for det - skal fortsette med Otrivin. Men det er ganske vondt og jeg har som sagt fått feber, så jeg tar legetimen på legesenteret i morgen tenker jeg. Er jo greit å ta en CRP i alle fall.

Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

image.thumb.jpeg.dfd9c693c10dc845dc93b2175b23e330.jpeg

Julenissen ordner neshorn. God bedring. 

Hehe, tusen takk :D

Skrevet
ISW skrev (22 minutter siden):

Takk for det - skal fortsette med Otrivin. Men det er ganske vondt og jeg har som sagt fått feber, så jeg tar legetimen på legesenteret i morgen tenker jeg. Er jo greit å ta en CRP i alle fall.

God bedring‼️

Nicklusheletida
Skrevet
ISW skrev (24 minutter siden):

God bedring ! :)

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Ørebetennelse har jeg hatt og det var bare smerte i øret ikke i de andre områdene du beskriver. Det var vondt og jeg var på legevakta. Som konstaterte ørebetennelse. Det brukte man ikke antibiotika til lengre sa legen. Og etter ett par døgn var det over. Så jeg tviler på at det er det du har.

Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Masse god bedring, snille ISW ❤️

Tusen takk snille Vendi ❤️ Dere er så snille og gode her inne altså!

Den var seig, denne forkjølelsen, det må jeg si. 

Skrevet
ISW skrev (19 minutter siden):

Tusen takk snille Vendi ❤️ Dere er så snille og gode her inne altså!

Den var seig, denne forkjølelsen, det må jeg si. 

Det er mange av oss som har hatt veeeeeldig lange forkjølelsesløp de siste ukene. Det er jo greit nok å få tatt en crp for å utelukke bakteriell infeksjon, men det du beskriver er også typisk for alle forkjølelsesvirusene som plager oss nå i førjulstida. 

Jeg er omsider frisk etter å ha hangla i tre uker. Startet slik du beskriver, følte meg helt ok 4 dager etter at jeg ble syk, og så bare satte alt i gang igjen. Det er en del som har mykoplasmainfeksjoner nå, og de varer ofte litt lenger enn andre luftveisinfeksjoner, men det er også mye covid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...