Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
påskelilje skrev (5 timer siden):

Usj da... Men da er vel feber et must vel?

Vi er på Vestlandet nå denne uka, håper ikke jeg blir liggende. I fjor jul var jeg og syk her, da med høy feber i mange dager 😵, var på legevakta, husker jeg.

Skal lese om mykoplasma.

Jeg har ofte lungebetennelse uten feber, men nå får jeg sjelden feber da. Så en må ikke ha feber.

Skrevet

CRP var i dag på 10 - så det går riktig vei selv om det ikke kjennes helt sånn. 

Skrevet
emilie321 skrev (7 timer siden):

Jeg har ofte lungebetennelse uten feber, men nå får jeg sjelden feber da. Så en må ikke ha feber.

Halsen er litt bedre i dag ift i går natt, men fremdeles hosting, garking og snufsing 😵. Ingen feber. Så da håper jeg at jeg har nådd toppunktet (evt bunnpunktet)! Nå er neste post på programmet å følge svigermor til legen 😊

Skrevet
påskelilje skrev (4 timer siden):

Halsen er litt bedre i dag ift i går natt, men fremdeles hosting, garking og snufsing 😵. Ingen feber. Så da håper jeg at jeg har nådd toppunktet (evt bunnpunktet)! Nå er neste post på programmet å følge svigermor til legen 😊

Så fint at du er litt bedre😊

Skrevet

Hei,

Jeg trenger litt råd igjen - fastlegekontoret er stengt i romjula.

Luftveisinfeksjonen har stort sett gitt seg, men øret har blitt noe verre igjen. Har kjent på takvise smerter i dag (dette er litt nytt), samtidig som jeg har tinnitus og "dottfølelse" i øret som ikke gir seg. 

Det føles som en overdrivelse å gå på privat eller offentlig legevakt med dette, men samtidig har jeg ikke lyst til at det skal forverre seg i nyttårsdagene. Risikerer jeg noe ved å se det an i noen dager @nachnoo eller @frosken (beklager at dere er fastlegene mine her på DOL) :D 

Skrevet

Fortsett med nesespray. Prøv innimellom å åpne ved å holde for nesen, lukke munnen og puste ut.

Skrevet
nachnoo skrev (11 minutter siden):

Fortsett med nesespray. Prøv innimellom å åpne ved å holde for nesen, lukke munnen og puste ut.

Tusen takk - hadde sluttet med den, men kan starte opp med den igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Formen er mye bedre nå - men tinnitusen vedvarer. Det er litt irriterende selv om jeg stort sett greier å overse (overhøre heter det vel) det.

Er dette normalt?

Skrevet

Ja, men varer det mer enn to uker, bestiller du time hos fastlegen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...