Gå til innhold

Nordmenn er mye mer antisemittiske enn dansker og andre nasjonaliteter.

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

I Danmark hvor det bodde mange flere jøder enn i Norge ble adskillig færre jøder sendt til konsentrasjonsleire. De danske motstandsfolkene gjorde en mye større innsats for å smugle jøder til Sverige.

Hba skyldes dette? Jøder er en bitte liten minoritet og få tør stå frem som jøder. Er norsk media mer israelkritiske? Ja det vil jeg påstå. Nå var Gaza et forferdelig skue, men hostorisk sett har spesielt nrk vært anti-Israel.

Hadde du turt å gå gjennom Oslo med jødekalott? Hvorfor er det ikke mer fokus på denne rasismen?

Ville du om du var jøde tørre å være åpen om det?

Hvorfor kan vi ikke inkludere en svært sårbar og liten minoritet?

https://www.vg.no/nyheter/i/gkPbmB/joedenes-frykt-handler-om-norge

Endret av Worriesome Plenty 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dte er helt forferdelig å lese alt de blir utsatt for, den enorme hetsen som er. Men jeg kan ikke si jeg synes det er lite fokus på dte i nrk? Det er jo primært der jeg har virkelig lest og hørt om dette?

Anonymkode: fcb94...8de

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes dte er helt forferdelig å lese alt de blir utsatt for, den enorme hetsen som er. Men jeg kan ikke si jeg synes det er lite fokus på dte i nrk? Det er jo primært der jeg har virkelig lest og hørt om dette?

Jeg skrev kanskje litt fort. Jeg mente det var lite om jøders situasjon under Gaza krigen. Etter massakren i Sydney har også NRK hatt fokus!på dette.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev kanskje litt fort. Jeg mente det var lite om jøders situasjon under Gaza krigen. Etter massakren i Sydney har også NRK hatt fokus!på dette.

de har hatt mye fokus før og, dagsnytt 18 har også investert tid på tematikken husker jeg pog da langt tilbake i tid. det du skriver om dydney er jo bare for noen dager siden. Jeg er forøvrig enig i at problematikken skal opp og frem. Det er mange gruppe ri samfunnet som har dte helt forjævlig, jøder er en av dem.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

de har hatt mye fokus før og, dagsnytt 18 har også investert tid på tematikken husker jeg pog da langt tilbake i tid. det du skriver om dydney er jo bare for noen dager siden. Jeg er forøvrig enig i at problematikken skal opp og frem. Det er mange gruppe ri samfunnet som har dte helt forjævlig, jøder er en av dem.

Jeg ser mye nyheter og er ikke enig. Jeg synes fokuset har vært lite. MTP den spesielle historien til jødene, de er kanskje det folket som har kjent mest på rasisme i nyere tid.

Skrevet
44 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

Hvorfor kan vi ikke inkludere en svært sårbar og liten minoritet?

Hvorfor kan de ikke inkludere svært sårbare minoriteter i Afrika? Under klonitiden dro en opp landegrenser med noen rette streker basert på koloniherrens "eiendom", så land kunne ende opp med å ha helt forskjellige afrikanske kulturer/folkegrupper i samme land. Helt siden landene ble "fri" har det vært non-stop konflikt og dysfunksjon for tribalistiske folkegrupper klarere ikke fungere sammen på god måte i samme land. 

Som mennesker har en to muligheter om en vil leve i harmoni

1. ikke vær tribalistiske (da utgår religiøsitet som er basert på tribalisme/rasisme som fundament)

2. hver "tribe" trenger sitt eget landeområde.

Anonymkode: 2fa0e...496

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...