Gå til innhold

Jeg synes Arbeiderpartiet fortjener en lett avmålt dose ros

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og det sitter det ganske langt inne for meg, som velger på høyresiden av norsk politikk, å si.

Men jeg synes Arbeiderpartiet nå framstår som et ansvarlig parti med nokså trygg styring av landet. Min store frykt etter valget var at de skulle bli dyttet hit og dit av en fragmentert krets av støttepartier med det eneste til felles at de ikke liker høyresiden. Men jeg synes både Stoltenberg og Støre har stått ganske godt i det, frontet de saker som er viktige for sitt parti, og - viktigst for meg - vært ansvarlige. Jeg synes fortsatt offentlig sektor eser ut, og at det er for mye sløsing. Men jeg hadde faktisk fryktet verre, i lys av hvor mange ulike partier som skal ha gjennomslag for ett eller annet.

Jeg er glad for at Arbeiderpartiet viser ansvarlighet i vanskelige saker som innvandring. Noen sier at de dilter etter FrP - jeg tenker at man har fått en realitetsorientering rundt hva landet tåler av innvandring før noe går meget galt. Arbeiderpartiet har også en viss forståelse for at Norge trenger et næringsliv, i motsetning til sine kolleger på ytre venstreside.

Så alt i alt - bedre enn fryktet. Og jeg synes de får litt ufortjent mye kjeft. Statsbudsjettet var faktisk ganske godt håndtert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også blitt mer positiv. Høyre er ikke bedre på pengebruk.

Det aller største problemet tidligere var uforutsigbar skattepolitikk.Det er verre enn skattenivået i seg selv. Nå virker det som AP er bestemt på å ha et bredt forlik.

AP har lær og blitt mer seg selv igjen.  Spørsmålet er resten av gjengen.

Skrevet
Grendel skrev (7 minutter siden):

Jeg har også blitt mer positiv. Høyre er ikke bedre på pengebruk.

Det aller største problemet tidligere var uforutsigbar skattepolitikk.Det er verre enn skattenivået i seg selv. Nå virker det som AP er bestemt på å ha et bredt forlik.

AP har lær og blitt mer seg selv igjen.  Spørsmålet er resten av gjengen.

Jeg er fortsatt bekymret for kronekursen. Den sier jo noe om hvor attraktivt Norge framstår - sett utenfra. Men jeg er enig med deg - investorer ser etter stabile rammevilkår, og priser inn usikkerhet i sine modeller.

Jeg tror egentlig ikke Høyre ville gjort det noe bedre, nei. Synes også at fokuset har blitt for ensidig på skattekutt - særlig dette med formueskatt selger ekstremt dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...