ISW Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 .. og det sitter det ganske langt inne for meg, som velger på høyresiden av norsk politikk, å si. Men jeg synes Arbeiderpartiet nå framstår som et ansvarlig parti med nokså trygg styring av landet. Min store frykt etter valget var at de skulle bli dyttet hit og dit av en fragmentert krets av støttepartier med det eneste til felles at de ikke liker høyresiden. Men jeg synes både Stoltenberg og Støre har stått ganske godt i det, frontet de saker som er viktige for sitt parti, og - viktigst for meg - vært ansvarlige. Jeg synes fortsatt offentlig sektor eser ut, og at det er for mye sløsing. Men jeg hadde faktisk fryktet verre, i lys av hvor mange ulike partier som skal ha gjennomslag for ett eller annet. Jeg er glad for at Arbeiderpartiet viser ansvarlighet i vanskelige saker som innvandring. Noen sier at de dilter etter FrP - jeg tenker at man har fått en realitetsorientering rundt hva landet tåler av innvandring før noe går meget galt. Arbeiderpartiet har også en viss forståelse for at Norge trenger et næringsliv, i motsetning til sine kolleger på ytre venstreside. Så alt i alt - bedre enn fryktet. Og jeg synes de får litt ufortjent mye kjeft. Statsbudsjettet var faktisk ganske godt håndtert. 3 Siter
Grendel Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 Jeg har også blitt mer positiv. Høyre er ikke bedre på pengebruk. Det aller største problemet tidligere var uforutsigbar skattepolitikk.Det er verre enn skattenivået i seg selv. Nå virker det som AP er bestemt på å ha et bredt forlik. AP har lær og blitt mer seg selv igjen. Spørsmålet er resten av gjengen. 0 Siter
ISW Skrevet 18. desember 2025 Forfatter Skrevet 18. desember 2025 Grendel skrev (7 minutter siden): Jeg har også blitt mer positiv. Høyre er ikke bedre på pengebruk. Det aller største problemet tidligere var uforutsigbar skattepolitikk.Det er verre enn skattenivået i seg selv. Nå virker det som AP er bestemt på å ha et bredt forlik. AP har lær og blitt mer seg selv igjen. Spørsmålet er resten av gjengen. Jeg er fortsatt bekymret for kronekursen. Den sier jo noe om hvor attraktivt Norge framstår - sett utenfra. Men jeg er enig med deg - investorer ser etter stabile rammevilkår, og priser inn usikkerhet i sine modeller. Jeg tror egentlig ikke Høyre ville gjort det noe bedre, nei. Synes også at fokuset har blitt for ensidig på skattekutt - særlig dette med formueskatt selger ekstremt dårlig. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 Jeg ble positivt overrasket over at regjeringen nå innfører utsatt skatt på rentefond og rentedelen av kombinasjonsfond. Den hadde jeg ikke sett komme fra en AP-regjering som er støttet av Rødt og SV. https://heimdalfondene.no/2025/nye-skatteregler-for-rentefond-og-kombinasjonsfond/ 1 Siter
nachnoo Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Hamasvennligheten er til å spy av. Eide blir ny palestinaminister. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Jeg er langt på vei enig. Jeg tror nok også at det er så enormt krevende tider ikke bare i landet men i samfunnet og verden forøvrig at det skal noe til å håndtere det. Vi har noen store partier i landet slik som fremstår veldig solide. Du finner dem på høyresiden (H) og på venstresiden (AP). Begge klarer å styre ganske så godt, så kan vi heller være uenige om småting. Vi trenger solide ledere i denne uoversiktlige tiden vi lever i. Anonymkode: d6cbb...3f5 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Men så var det alle de frekke løgnene, da. Anonymkode: d1993...f8d 0 Siter
Osten Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Regner med at det er Stoltenberg som står bak det meste positive.. og Støre følger han som en trofast hund 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Stoltenberg ja, som stakk fra parkeringsbot i sin tid, ved å pretendere å etterlate navn og adresse på bil han hadde bulket... Fint folk. Anonymkode: d1993...f8d 0 Siter
Osten Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stoltenberg ja, som stakk fra parkeringsbot i sin tid, ved å pretendere å etterlate navn og adresse på bil han hadde bulket... Fint folk. Anonymkode: d1993...f8d Men du så jo hvordan folk strømmet til AP da han ble finansminister. Han har en høy stjerne hos folk likevel 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stoltenberg ja, som stakk fra parkeringsbot i sin tid, ved å pretendere å etterlate navn og adresse på bil han hadde bulket... Fint folk. Anonymkode: d1993...f8d Hvem har ikke gjort noe slikt? Anonymkode: ffe14...3e6 0 Siter
Grendel Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem har ikke gjort noe slikt? Anonymkode: ffe14...3e6 Jeg tror mange kan være fristet til å "ikke legge merke til" at de lagde en bulk. Det å late som man skriver en lapp er litt verre. It's, not the crime. It's the cover up. Min holdning er at jeg ikke dømmer politikere etter skandaler, men etter hvordan de gjør jobben sin. Ellers blir det ingen igjen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Osten skrev (2 timer siden): Men du så jo hvordan folk strømmet til AP da han ble finansminister. Han har en høy stjerne hos folk likevel Folk glemmer lett. Eller er det sånn som han nedenfor sier, at hvem som helst kunne gjort det der? Men nei, det er nok som Grendel sier, "it's the cover up". Hvor inderlig lovte ikke Stoltenberg NATO-medlemskap til Zelenskij. En ekte bullshitter. Anonymkode: d1993...f8d 0 Siter
ISW Skrevet 20. desember 2025 Forfatter Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er langt på vei enig. Jeg tror nok også at det er så enormt krevende tider ikke bare i landet men i samfunnet og verden forøvrig at det skal noe til å håndtere det. Vi har noen store partier i landet slik som fremstår veldig solide. Du finner dem på høyresiden (H) og på venstresiden (AP). Begge klarer å styre ganske så godt, så kan vi heller være uenige om småting. Vi trenger solide ledere i denne uoversiktlige tiden vi lever i. Anonymkode: d6cbb...3f5 Jeg tror den beste regjeringen vi kunne hatt nå ville vært en samlingsregjering av Høyre og Arbeiderpartiet. Eventuelt Arbeiderpartiet med Høyre som støtteparti eller motsatt. Det vil selvsagt aldri skje (primært fordi LO aldri ville tillatt det), og de har heller ikke flertall i Stortinget nå. Men jeg synes ideen er god. 0 Siter
ISW Skrevet 20. desember 2025 Forfatter Skrevet 20. desember 2025 nachnoo skrev (21 timer siden): Hamasvennligheten er til å spy av. Eide blir ny palestinaminister. Jeg tror samtlige partier på Stortinget tar avstand fra Hamas. Med det sagt så er jeg ikke enig i en del ting Eide har sagt, spesielt synes jeg at han i litt for stor grad snakker sin egen sak og ikke Arbeiderpartiets politikk. Han framstår som en løs kanon opp mot en del av våre allierte. Jeg ønsker gjerne at Støre bytter han ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Jeg liker AP de er sympatiske. At det kommer innstramminger er også positivt. Men jeg stemmer ikke på de. Jeg hadde nok gjort det om jeg hadde hatt stemmerett på 60-70-80 tallet. De bygde en velferdsstat. Men jeg synes ikke de har de rette løsningene for næringslivet eller innvandring. Jeg snakker en del om innvandring. Det er ikke fordi jeg hater noen. Det har bare gått for langt. Det har blitt uoversiktlig, og norsk pst og politi har ikke midler til å følge opp. Selv om den overordnede majoriteten selvfølgelig er bra folk. Jeg bor i en drabantby, har gjort det lenge. Det er fortsatt levlig her. Men jeg går ikke visse steder om kvelden. Jeg hører litt av hvert bli sagt på bussen om krim, om kuffar moskeen Ahmadiyya Muslim Jama'at osv. folk som får kjeft for å gjøre noe upassende på ramadan osv. Anonymkode: ffe14...3e6 0 Siter
Osten Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 ISW skrev (1 time siden): Jeg tror samtlige partier på Stortinget tar avstand fra Hamas. Med det sagt så er jeg ikke enig i en del ting Eide har sagt, spesielt synes jeg at han i litt for stor grad snakker sin egen sak og ikke Arbeiderpartiets politikk. Han framstår som en løs kanon opp mot en del av våre allierte. Jeg ønsker gjerne at Støre bytter han ut. Akkurat dette er jeg veldig enig i. Han burde ikke vært utenriksminister. Kanskje han kunne startet sitt eget parti 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.