Gå til innhold

Deprimert av Xeplion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor lurte på om min depresjon skyldes Xeplion da det er en bivirkning. Jeg scorer 34 på MADRS. Mulig score er ett hakk mindre da jeg var usikker på hva jeg skulle svare på siste spørsmål. 

Kan det være Xeplion? Eller er det mer sannsynlig at siden jeg ofte, nærmest hvert år blir deprimert I desember, at det er sesongvariasjon?

Evt en kombinasjon? 

Vil ikke gå på noe som gjør meg deprimert. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Min mor lurte på om min depresjon skyldes Xeplion da det er en bivirkning. Jeg scorer 34 på MADRS. Mulig score er ett hakk mindre da jeg var usikker på hva jeg skulle svare på siste spørsmål. 

Kan det være Xeplion? Eller er det mer sannsynlig at siden jeg ofte, nærmest hvert år blir deprimert I desember, at det er sesongvariasjon?

Evt en kombinasjon? 

Hvis du blir sånn hvert år er det nok det, jeg og blir dårligere i jula. 

Skrevet

Har ikke du diagnosen schizoaffektiv? I så fall forklarer det depresjonen. 

Skrevet
Glitter skrev (3 timer siden):

Evt en kombinasjon? 

Jeg blir også dårligere i desember, selv med medisiner. Prøver og ikke tenke så mye over det, håper bare det gir seg på nyåret. 

Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Hvis du blir sånn hvert år er det nok det, jeg og blir dårligere i jula. 

Ok. Huff det er kjipt. 

nachnoo skrev (8 minutter siden):

Har ikke du diagnosen schizoaffektiv? I så fall forklarer det depresjonen. 

Ja har det. Det gjør vel det. 

Skrevet
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Jeg blir også dårligere i desember, selv med medisiner. Prøver og ikke tenke så mye over det, håper bare det gir seg på nyåret. 

Okei. Vanskelig å ikke tenke over det synes jeg. Men ja. Bruker å vare til mars hos meg. 

Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Huff det er kjipt. 

Ja det er kjipt og slår ikke feil, og da skal alle kose seg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er kjipt og slår ikke feil, og da skal alle kose seg. 

Ja. Og så irriterende for jeg liker egentlig jula. 

Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja. Og så irriterende for jeg liker egentlig jula. 

Ja da er det kjedelig, jeg syns jula er et kav og vil ha mest mulig ro. 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja da er det kjedelig, jeg syns jula er et kav og vil ha mest mulig ro. 

Skjønner det. 

Skrevet
Glitter skrev (4 timer siden):

Evt en kombinasjon? 

Moren din har jo ofte vist seg å ha fornuftige tanker om din situasjon. Synes du kan be om å få diskutere dosen med psykiater før neste injeksjon. Mest sannsynlig er det grunnsykdommen som forårsaker plagene, med tidsmessig er det jo sammenfall med økning av dose. 

Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Moren din har jo ofte vist seg å ha fornuftige tanker om din situasjon. Synes du kan be om å få diskutere dosen med psykiater før neste injeksjon. Mest sannsynlig er det grunnsykdommen som forårsaker plagene, med tidsmessig er det jo sammenfall med økning av dose. 

Jo det er jo sant. Skal ta det opp neste gang jeg snakker med psykiater. Det stemmer jeg fikk økte depressive symptomer ved doseøkning. Vet ikke om det er tilfeldig. 

Men går jeg ned i dose så får jeg så mye mer symptomer av den andre sorten. Det skjedde da jeg var på lavere dose. 

Skrevet
Glitter skrev (16 minutter siden):

Jo det er jo sant. Skal ta det opp neste gang jeg snakker med psykiater. Det stemmer jeg fikk økte depressive symptomer ved doseøkning. Vet ikke om det er tilfeldig. 

Men går jeg ned i dose så får jeg så mye mer symptomer av den andre sorten. Det skjedde da jeg var på lavere dose. 

Kanskje det finnes en mellomløsning🙂

Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Kanskje det finnes en mellomløsning🙂

Ja kanskje. :)

Skrevet
Glitter skrev (På 19.12.2025 den 12.06):

Evt en kombinasjon? 

Jeg følte meg veldig deprimert når jeg gikk på xeplion. Da jeg sluttet på xeplion og byttet over til abilify opphørte depresjonen, 

Skrevet
sofelus skrev (9 timer siden):

Jeg følte meg veldig deprimert når jeg gikk på xeplion. Da jeg sluttet på xeplion og byttet over til abilify opphørte depresjonen, 

Såpass. 

Jeg har hatt det litt lettere siste dagene, men er enda deppa. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...