Vendi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Spesielt Trevicta. At den er i kroppen min i 3 mnd gir meg litt angst og på en måte følelse av kontrolltap. Akkurat som om jeg mister "retten" til å bestemme over egen kropp i 3 mnd. Nå skal jeg etter planen ha neste injeksjon i slutten av måneden, men jeg føler sterk motvilje. Kanskje hadde det blitt litt lettere å akseptere månedlige injeksjoner, for det er liksom ikke så langvarig. Da blir det vel tilbake til Xeplion. Men kanskje det aller beste for meg er å ta tabletter daglig slik jeg gjorde før. MEN så tenker jeg at jeg kanskje ikke trenger slik medisin. At jeg kan håndtere livet uten. Jeg tenker at det ikke er sikkert at diagnosen stemmer heller, så hvorfor skal jeg da ta medisiner mot det? Synes dette er vanskelig. Det er en tilbakevendende problemstilling. Slitsomt. Endret 1 time siden av Vendi 0 Siter
Vendi Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Skulle ha skrevet dette på Dagbok i stedet. Dette har jo ikke noe spørsmål i seg som andre kan svare på. Beklager. 0 Siter
Glitter Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Du har jo blitt dårlig før flere ganger når du har gått på mindre medisin. Så tror ikke det er så lurt å slutte? Men går jo an å feks bytte tii Xeplion dersom det føles bedre for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Hvordan har du håndtert livet uten medisiner før? Og hvorfor begynte du med injeksjoner i stede for tabbletter? Anonymkode: 4b606...f33 0 Siter
Vendi Skrevet 51 minutter siden Forfatter Skrevet 51 minutter siden Glitter skrev (5 minutter siden): Du har jo blitt dårlig før flere ganger når du har gått på mindre medisin. Så tror ikke det er så lurt å slutte? Men går jo an å feks bytte tii Xeplion dersom det føles bedre for deg. Det er bare det også, at jeg tror jeg har det like dårlig/bra uten medisiner. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan har du håndtert livet uten medisiner før? Og hvorfor begynte du med injeksjoner i stede for tabbletter? Anonymkode: 4b606...f33 Jeg begynte med injeksjoner fordi jeg innimellom ble veldig ambivalent til om jeg skulle ta tablettene eller ikke. Men denne ambivalensen kommer nå hver 3. måned i stedet.. 0 Siter
frosken Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden Vendi skrev (38 minutter siden): Spesielt Trevicta. At den er i kroppen min i 3 mnd gir meg litt angst og på en måte følelse av kontrolltap. Akkurat som om jeg mister "retten" til å bestemme over egen kropp i 3 mnd. Nå skal jeg etter planen ha neste injeksjon i slutten av måneden, men jeg føler sterk motvilje. Kanskje hadde det blitt litt lettere å akseptere månedlige injeksjoner, for det er liksom ikke så langvarig. Da blir det vel tilbake til Xeplion. Men kanskje det aller beste for meg er å ta tabletter daglig slik jeg gjorde før. MEN så tenker jeg at jeg kanskje ikke trenger slik medisin. At jeg kan håndtere livet uten. Jeg tenker at det ikke er sikkert at diagnosen stemmer heller, så hvorfor skal jeg da ta medisiner mot det? Synes dette er vanskelig. Det er en tilbakevendende problemstilling. Slitsomt. Jeg tenker at du her bør bruke fornuft mer enn følelser til å styre valgene dine. 0 Siter
Glitter Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Vendi skrev (9 minutter siden): Det er bare det også, at jeg tror jeg har det like dårlig/bra uten medisiner. Skjønner. Jeg bare har observert hvor dårlig du har følt deg uten medisiner/på lavere doser og for meg virker det som du har det verre da. 0 Siter
Sokk Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden Glitter skrev (3 minutter siden): Skjønner. Jeg bare har observert hvor dårlig du har følt deg uten medisiner/på lavere doser og for meg virker det som du har det verre da. Samme her. Psykosesymptomene dine høres skikkelig fæle ut, @Vendi. Du har det ikke noe godt når de er der og du blir redd. Jeg skjønner ikke at du har lyst til å oppleve mer av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden frosken skrev (34 minutter siden): Jeg tenker at du her bør bruke fornuft mer enn følelser til å styre valgene dine. Er det hva du mener andre som er ambivalent til medisiner også bør ? Anonymkode: 4b606...f33 0 Siter
emilie321 Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det hva du mener andre som er ambivalent til medisiner også bør ? Anonymkode: 4b606...f33 Ikke meg du spør, men jeg mener at alle som går på medisiner burde bruke fornuften når det gjelder det å slutte på medisiner (uten legens velsignelse) Dette gjelder ikke bare psykiatri medisiner, men også for somatisk sykdom. Har selv autoseponert noen ganger og blitt skikkelig dårlig hver gang. Dette vet jeg at også mange andre har blitt. Det er som oftes en god grunn til at vi er satt på medisiner og da bør vi i det minste høre med legen om dette er særlig lurt, det å slutte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.