Gå til innhold

Hvilket talent skulle du ønske du hadde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne lære å spille gitar. Men etter ukesvis med klimpring får jeg ikke til ett enkelt grep. Keyboard kunne jeg nok lært meg. Jeg hadde ett og det begynte å komme seg, men så solgte jeg det. Hadde talent for matte på skolen, skulle forfulgt det, men jeg hadde ikke ambisjoner.

Anonymkode: c37f9...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker å synge, men stemmen er ikke fint nok til å kalles talent. Så ville hatt en mye finere stemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg kunne lære å spille gitar. Men etter ukesvis med klimpring får jeg ikke til ett enkelt grep. Keyboard kunne jeg nok lært meg. Jeg hadde ett og det begynte å komme seg, men så solgte jeg det. Hadde talent for matte på skolen, skulle forfulgt det, men jeg hadde ikke ambisjoner.

Hvorfor klarer du ikke å ta et enkelt grep? Er det for tungt?

AnonymBruker
Skrevet

Talent er overvurdert. De fleste kan bli gode, eller i det minste kompetente, hvis de bare øver ordentlig.

Anonymkode: 8473f...8e3

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er for gammel til å ønske meg noe talent nå. 

Hvis jeg skulle gjort noe ut av det jeg hadde i meg som ung, er det høyde, lengde og sprint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Talent er overvurdert. De fleste kan bli gode, eller i det minste kompetente, hvis de bare øver ordentlig.

Hva legger du i kompetent i denne sammenheng?

I musikk, sport og matte, er min erfaring at talent er svært viktig. 

Skrevet

Har alltid ønsket meg å kunne synge og å tegne... men har for evigheter siden innsett at det kan jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (20 minutter siden):

Hvorfor klarer du ikke å ta et enkelt grep? Er det for tungt?

Det blir ikke rent. Jeg får ikke til å treffe strengene rett uten å komme borti strenger som ikke skal være åpne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir ikke rent. Jeg får ikke til å treffe strengene rett uten å komme borti strenger som ikke skal være åpne.

Som skal være åpne mener jeg, eller trykkes ned ett annet sted på halsen.

Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du har helt rett, men det kommer ikke gratis til noen.

Alle tingene du nevner krever innsats over lang tid hvis man skal bli god. Selv om man ikke har spesielt talent så kan det være meningsfullt å se hvor god man kan bli.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er sånn det er. Det tar mer enn "ukevis" å bli god. Det kan ta hundrevis av timer å bli god nok til å skifte uanstrengt mellom akkorder uten at man mister rytmen. Jeg tenker det er alt for tidlig å skylde på manglende talent.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (24 minutter siden):

Man må kanskje ha talent for å ta ting enklere og komme lenger. Men de aller, aller fleste kan bli middels gode i ting som musikk og sang hvis de øver. Og øver riktig, dvs får hjelp av noen som virkelig kan det når de står fast.

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å kunne heise meg opp etter armene, chin-ups, er det det det heter? Synes det ser så vanvittig elegant ut, både når menn og kvinner gjør det. Jeg har trent styrketrening i 4-5 år nå, men er ikke i nærheten av å klare det. Har for tung kropp og for dårlig grep i hendene, i tillegg til manglende teknikk. Klarer å henge strak i kun 7 sekunder 🤣

Når det gjelder musikk, så har jeg vel talent der, tror jeg, i alle fall når det gjelder noteforståelse. Spilte klassisk piano fra jeg var 7 til 19. Kunne tenke meg å ta det opp igjen, fingrene er blitt mye tregere og tjukkere, men jeg tror kanskje jeg skal revitalisere det i 2016 🎶 Som Grendel sier, er det mye øving som må til. Gitargrepene som jeg lærte som ungdom, sitter fremdeles, men jeg er veldig treg der og, og fingertuppene blir såre 😅 Korsangen er med på å trene hjernen musikalsk, og det setter jeg veldig pris på 🎶

Skrevet

Jeg kommer på en ting: Skulle ønske jeg hadde et minimum av talent for å danse. Jeg blir så selvbevisst og stiv som en stokk. Det er angstfylt. Det er ikke den verste tingen å være talentløs i. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...