Gå til innhold

krevende familieforhold. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Narsissister er vel mest opptatt av seg selv og å få frem hvor flinke og hvor bra de er? De liker jo å bli beundret, er det vanlig at de forlanger kjærlighet? Og kjærligheten består i av at de får viljen sin? De gjør ikke noe galt selv hvor mye galt de har gjort, han er også alkoholiker men det er han jo selvsagt ikke ifølge han selv. Jeg har ikke mye til overs for folk som lyver, stjeler og ødelegger andres eiendom, vil helst ha minst mulig med mine brødre å gjøre. Jeg har fått beskjed av flere folk tidligere å ha minst mulig med dem å gjøre, da levde min andre bror og som og var alkoholiker og slet psykisk. Jeg er oppdratt til å passe på dem selv om jeg var yngst, de tror jeg skal vise omsorg og ha den rollen som hjelper. 

Nå vil vi ikke ha min bror her i julen, han har gjort så mye galt men vil ikke innse det. Han er bare flink og snill i sine egne øyne. Og jeg kjenner på dårlig samvittighet, må jo hjelpe men det kommer fra mine foreldre. i januar flytter han inn hos rus og psykisk helse da han har blitt kastet ut fra leiligheten sin, han klarer ikke ta vare på leilighet og hygiene. Han ringte meg og skrek i telefonen i dag pga jeg sa min mann hadde vasket opp spy etter han hos foreldrene mine, han skulle liksom bo der med min mor og passe på henne da min far var på sykehus og sykehjem. Heldigvis fikk hun plass på sykehjem for han drakk og røykte etter hun hadde lagt seg, han bråkte sånn sa hun og hun var redd han skulle sette fyr på huset. Det så faen ikke ut der etter han, min mann har vasket og ryddet. 

Han gikk rundt å sa det var så tungt å være nærmeste pårørende og snakket om alt han gjorde for dem, handlet for dem og stjal masse penger fra dem. Noe har han betalt tilbake nå. I dag spurte min bror hvor søskenkjærligheten var, hva svarer man på sånt? Er ikke sikker på om jeg føler noe kjærlighet for han etter alt, vil han skal få hjelp og ha det godt men der må helsevesenet inn. Jeg er ferdig med å gi. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Jeg er tappet nå, har mine egne diagnoser og har mine foreldre jeg besøker på sykehjemmet. Jeg orker ikke mer tull nå, er det rett av meg og avskrive han? Han har bare vært en belastning for meg hele livet, hadde mye ansvar for mine brødre som var mildt sagt galne. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er i din fulle rett til å ta avstand. 

Anonymkode: aa747...f25

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er i din fulle rett til å ta avstand. 

Anonymkode: aa747...f25

Takk det er godt å høre, det henger igjen at jeg har et ansvar. Når jeg var ti år var han voksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Narsissisme har en ufravikelig behov og krav for å være ubetinget beundret og elsket, så ja.

Jeg kutta kontakt med foreldrene mine for langt mindre: konspirasjonsteorier og en uvillighet til å slutte å behandle meg som et barn selv i godt voksen alder, eller for å ta ut raseri over meg etter en uoverenstemmelse med broren min. Det er vel narsissisme, men også en god dose ren og skjær dumhet i form av å tro på alt kontrafaktuelt. Hele huset stinker av kosttilskudd og de har aldri vært i dårligere form.

Anonymkode: 49e1a...8d2

AnonymBruker
Skrevet
22 minutes ago, stjernestøv said:

Narsissister er vel mest opptatt av seg selv og å få frem hvor flinke og hvor bra de er? De liker jo å bli beundret, er det vanlig at de forlanger kjærlighet? Og kjærligheten består i av at de får viljen sin? De gjør ikke noe galt selv hvor mye galt de har gjort, han er også alkoholiker men det er han jo selvsagt ikke ifølge han selv. Jeg har ikke mye til overs for folk som lyver, stjeler og ødelegger andres eiendom, vil helst ha minst mulig med mine brødre å gjøre. Jeg har fått beskjed av flere folk tidligere å ha minst mulig med dem å gjøre, da levde min andre bror og som og var alkoholiker og slet psykisk. Jeg er oppdratt til å passe på dem selv om jeg var yngst, de tror jeg skal vise omsorg og ha den rollen som hjelper. 

Nå vil vi ikke ha min bror her i julen, han har gjort så mye galt men vil ikke innse det. Han er bare flink og snill i sine egne øyne. Og jeg kjenner på dårlig samvittighet, må jo hjelpe men det kommer fra mine foreldre. i januar flytter han inn hos rus og psykisk helse da han har blitt kastet ut fra leiligheten sin, han klarer ikke ta vare på leilighet og hygiene. Han ringte meg og skrek i telefonen i dag pga jeg sa min mann hadde vasket opp spy etter han hos foreldrene mine, han skulle liksom bo der med min mor og passe på henne da min far var på sykehus og sykehjem. Heldigvis fikk hun plass på sykehjem for han drakk og røykte etter hun hadde lagt seg, han bråkte sånn sa hun og hun var redd han skulle sette fyr på huset. Det så faen ikke ut der etter han, min mann har vasket og ryddet. 

Han gikk rundt å sa det var så tungt å være nærmeste pårørende og snakket om alt han gjorde for dem, handlet for dem og stjal masse penger fra dem. Noe har han betalt tilbake nå. I dag spurte min bror hvor søskenkjærligheten var, hva svarer man på sånt? Er ikke sikker på om jeg føler noe kjærlighet for han etter alt, vil han skal få hjelp og ha det godt men der må helsevesenet inn. Jeg er ferdig med å gi. 

Hvor mange brødre har du?

Han der må du uansett bare kutte ut.

Anonymkode: b1f38...5ad

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor mange brødre har du?

Han der må du uansett bare kutte ut.

Anonymkode: b1f38...5ad

Har to nå,han ege døde av piller og alkohol. Ja føler det er på tide å kutte han ut,det er så mye løgn og manipulasjon. Er sliten. 

Skrevet
stjernestøv skrev (31 minutter siden):

I dag spurte min bror hvor søskenkjærligheten var, hva svarer man på sånt?

Du skal bruke overskuddet ditt på dine egne: Samboer, barn og foreldre. Voksne søsken får bruke åpne tilbud arrangert av det offentlige eller frivillige, hvis de ikke klarer å ta vare på seg selv i julen. 

Det er ofte tidlig julaftensfeiring på sykehjem, mens beboerne er mest opplagte og før pårørende skal hjem til sitt eget. Han kan delta der hvis han klarer å innordne seg og holde stilen. 

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (12 minutter siden):

Du skal bruke overskuddet ditt på dine egne: Samboer, barn og foreldre. Voksne søsken får bruke åpne tilbud arrangert av det offentlige eller frivillige, hvis de ikke klarer å ta vare på seg selv i julen. 

Det er ofte tidlig julaftensfeiring på sykehjem, mens beboerne er mest opplagte og før pårørende skal hjem til sitt eget. Han kan delta der hvis han klarer å innordne seg og holde stilen. 

Ja får konsentrere meg om mine,ser ikke på han som min lenger. Jeg foreslo dagsenteret for han,han svarte ikke på det for hadde nok regnet med å være her. Det går bare ikke. Mannen tåler han ikke heller. De spiser ett på sykehjemmet,vet ikke om han har tenkt på det. Han pleide jo alltid være hos foreldrene,min far sa han ble dårlig av å se han spise for han griste sånn. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg foreslo dagsenteret for han, han svarte ikke på det for hadde nok regnet med å være her. Det går bare ikke. Mannen tåler han ikke heller.

Du skal ikke ødelegge deres egen julaften med å invitere broren din. Dra innom før jul med litt julemat som er lett å tilberede eller noe sånt, slik at han får i seg noe ordentlig. Hvis dagsenteret har et tilbud i julen, kan det hende det passer godt. 

Skrevet
laban skrev (44 minutter siden):

Du skal ikke ødelegge deres egen julaften med å invitere broren din. Dra innom før jul med litt julemat som er lett å tilberede eller noe sånt, slik at han får i seg noe ordentlig. Hvis dagsenteret har et tilbud i julen, kan det hende det passer godt. 

Nei det hadde blitt synd, han liker ikke mannen min heller etter han har hakket på han som han kaller det. Ja han kan gå på dagsenteret, han er sint på meg nå og venter seg vel unnskyldning fra meg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja han kan gå på dagsenteret, han er sint på meg nå og venter seg vel unnskyldning fra meg. 

Stå på ditt, ikke la deg presse - det er til alles beste. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...