Gå til innhold

Kongehuset og åpenhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange som leser om MM helse og sønnen Marius. Det har kommet ut de siste dager at hun mest sannsynlig må ha nye lunger snart. Og kronprinsparet deler åpent om hennes situasjon. Det er trist og vondt at hun er så syk med lungesykdommen sin. Men hun har mye støtte og hjelpeapparat rundt seg som ikke alle syke har. Men det at hun er stille rundt saken om Marius er meget skuffende og vondt for spesielt dem som er utsatt for overgrep fra sønnen hennes. Jeg syns hun håner dem når hun ikke kan uttrykke at det er en vond situasjon for ofrene og alle i den saken. Jeg har ikke medlidenhet for hennes sykdom når hun viser null interesse om å uttrykke empati for ofrene vedr hennes sønn. Er så underlig rart at hun velger å tie i saken om sønnen men er åpen om hennes sykdom mm. 

Anonymkode: d71f1...5fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart. 

For det første er det vel en kommende rettsak og da skal man være forsiktig med hva man sier, spesielt offentlig. For det andre er dette noe som ikke omhandler henne direkte, slik som sykdommen. For det tredje er det tradisjon i vårt kongehus at de ikke bygger opp om "drama" og uttaler seg i slike saker, mens de samtidig er åpne omkring sykdommer. 

Jeg har ingen problem med å forstå henne som mor og føle sympati med hennes situasjon som syk - og samtidig selvsagt ta kraftig avstand fra det Marius har gjort. 

Anonymkode: 1b3f1...d3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er rart. 

For det første er det vel en kommende rettsak og da skal man være forsiktig med hva man sier, spesielt offentlig. For det andre er dette noe som ikke omhandler henne direkte, slik som sykdommen. For det tredje er det tradisjon i vårt kongehus at de ikke bygger opp om "drama" og uttaler seg i slike saker, mens de samtidig er åpne omkring sykdommer. 

Jeg har ingen problem med å forstå henne som mor og føle sympati med hennes situasjon som syk - og samtidig selvsagt ta kraftig avstand fra det Marius har gjort. 

Anonymkode: 1b3f1...d3a

Jeg tenker ikke det er et drama å uttrykke at hun som mor syns det er trist og vondt for alle som er forbundet av saken med sønnen hennes. Da viser hun at hun har empati og kan uttrykk hva hun syns. Det koster så lite å si det men kan bety så mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker ikke det er et drama å uttrykke at hun som mor syns det er trist og vondt for alle som er forbundet av saken med sønnen hennes. Da viser hun at hun har empati og kan uttrykk hva hun syns. Det koster så lite å si det men kan bety så mye. 

Han er ikke dømt ennå. Går hun ut i media slik så antyder hun at han er skyldig. Derfor tror jeg ikke at hun gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke medlidenhet for hennes sykdom når hun viser null interesse om å uttrykke empati for ofrene vedr hennes sønn. Er så underlig rart at hun velger å tie i saken om sønnen men er åpen om hennes sykdom mm. 

Du klarer vel å ha to tanker i hodet på samme tid? Må vel kunne være mulig å ha medlidenhet for en syk person og samtidig ta avstand fra folk som begår overgrep.

Forøvrig: Han er ikke dømt for noe som helst. De gjør alle klokt i å holde munn . Dette har de antagelig også fått beskjed om fra advokater.

Anonymkode: 5376a...00c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du klarer vel å ha to tanker i hodet på samme tid? Må vel kunne være mulig å ha medlidenhet for en syk person og samtidig ta avstand fra folk som begår overgrep.

Forøvrig: Han er ikke dømt for noe som helst. De gjør alle klokt i å holde munn . Dette har de antagelig også fått beskjed om fra advokater.

Er da lov å si at hele saken er tragisk og vond? Er det ikke lov?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er da lov å si at hele saken er tragisk og vond? Er det ikke lov?

Det er lov, er jo på samme tid lov å si at situasjonen hennes er helt jævlig. Er fullt lov å ha flere tanker i hodet sitt.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er så underlig rart at hun velger å tie i saken om sønnen men er åpen om hennes sykdom mm.

Strengt tatt trenger hun ikke mene noe som helst om hva sønnen foretar seg. Han er en voksen person som må svare for seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...