AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 Skrevet 21. desember 2025 Noen som har erfaring med denne retningen (hos psykologspesialist) som behandling og hjelp med traumer ? Anonymkode: 63f53...c1e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Det går under alternativ medisin og beskrivelsene fremgår som en unødvendig og forkludret måte å resonnere over ens opplevelser på. Vil nok ha mye bedre av yoga og meditasjon på egen håndt. Anonymkode: 43411...368 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 15.17): Noen som har erfaring med denne retningen (hos psykologspesialist) som behandling og hjelp med traumer ? Anonymkode: 63f53...c1e Jeg har ikke erfaring med det, men dette er en av de terapiformene jeg tror er effektive, og jeg kunne godt ha forsøkt det selv. Spesielt ved traumer er det viktig å bruke en terapiform som adresserer kropp og følelser, og det gjør SE. 0 Siter
SoloSuper Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Jeg kan ikke få skrytt nok av denne terapiformen. Hvis du har emosjonelle problemer/traumer så tror jeg dette vil være å anse som gullstandarden om få år. Fordi man lærer å jobbe med problemene på det riktige bevissthetsnivået. Mennesket er bygget opp slik at sansning kommer først, deretter reaksjoner/følelser og tilslutt tolker vi det vi føler og setter ord på det gjennom tankeprosessene våre. Dette er omvendt måte å jobbe med i forhold til kognitiv terapi og er langt mer effektivt for følelsesmessige vansker etter min erfaring. Det du lærer hos terapeuten kan du ta med deg ut i ditt eget liv og fortsette og øve på "i felten". Over tid kan dette gjøre ganske stor forskjell i livet ditt og det har gitt meg livsgleden tilbake. Så jeg anbefaler det sterkt! 1 Siter
SoloSuper Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Jeg vil også legge til at man gjennom denne måten å jobbe på forstår seg selv og andre på en helt ny måte, og at det også er veldig nyttig på mange andre områder i livet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Drømmeautomat skrev (8 timer siden): Jeg har ikke erfaring med det, men dette er en av de terapiformene jeg tror er effektive, og jeg kunne godt ha forsøkt det selv. Spesielt ved traumer er det viktig å bruke en terapiform som adresserer kropp og følelser, og det gjør SE. Takk for svar. Soennende. Vil du si litt mer om hvordan du jobba med det og hva det hjalp for? Eksempler på hvordan terapien foregår? Anonymkode: 63f53...c1e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 SoloSuper skrev (8 timer siden): Jeg kan ikke få skrytt nok av denne terapiformen. Hvis du har emosjonelle problemer/traumer så tror jeg dette vil være å anse som gullstandarden om få år. Fordi man lærer å jobbe med problemene på det riktige bevissthetsnivået. Mennesket er bygget opp slik at sansning kommer først, deretter reaksjoner/følelser og tilslutt tolker vi det vi føler og setter ord på det gjennom tankeprosessene våre. Dette er omvendt måte å jobbe med i forhold til kognitiv terapi og er langt mer effektivt for følelsesmessige vansker etter min erfaring. Det du lærer hos terapeuten kan du ta med deg ut i ditt eget liv og fortsette og øve på "i felten". Over tid kan dette gjøre ganske stor forskjell i livet ditt og det har gitt meg livsgleden tilbake. Så jeg anbefaler det sterkt! Så spennende. Kunne du klart å gi et eksempel på hvordan det foregår i praksis? Anonymkode: 63f53...c1e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 6.38): Så spennende. Kunne du klart å gi et eksempel på hvordan det foregår i praksis? Det er som regel at man kan snakke om ulike temaer som man er opptatt av eller sliter med og etterhvert som man snakker om disse så stopper man opp, og prøver og legge merke til hvilke endringer i følelser og kroppslige fornemmelser som dukker opp i øyeblikket. Hvis en følelse dukker opp så kan man bli utfordret til å bare sitte med den og observere den som den er og kanskje se den på litt avstand. På denne måten kan man f. eks lære seg å slutte og være ett med følelsen, men se at den skyller gjennom en som en bølge og at virkeligheten ikke nødvendigvis speiler følelsen slik den oppleves i kroppen. Det er noen år siden jeg gjennomførte denne terapien, så merker jeg ikke husker like godt lenger, men det er i de baner hvertfall. Anonymkode: af8eb...171 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.