Gå til innhold

Ikke noe tiltrekning og god jul

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (10 timer siden):

Prøv å se dette fra hans ståsted. Han tenker kanskje at du venter på respons. Og han kan ha gått noen runder med seg selv for å finne ut om han er stemt for et nytt møte eller ikke. Uansett er det ingen grunn til å ta dette personlig. Gnist, kjemi og fysisk tiltrekning er noe vi ikke kan styre eller påvirke. Og i mitt hode er det ulike betegnelser på samme fenomen.

Takk for nyanseringen. Jeg er enig i at kjemi/tiltrekning ikke kan styres.

For meg handler dette likevel mest om måten og tidspunktet det ble formidlet på, og hvordan det traff meg emosjonelt.

Ordvalg betyr noe, særlig når man er voksen og avslutter kontakt med respekt.

Anonymkode: 3574b...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (10 timer siden):

Prøv å se dette fra hans ståsted. Han tenker kanskje at du venter på respons. Og han kan ha gått noen runder med seg selv for å finne ut om han er stemt for et nytt møte eller ikke. Uansett er det ingen grunn til å ta dette personlig. Gnist, kjemi og fysisk tiltrekning er noe vi ikke kan styre eller påvirke. Og i mitt hode er det ulike betegnelser på samme fenomen.

Altså rett før jul. Jeg ventet ikke på svar i 2 uker. Og så komme 2 uker senere å ønske meg god jul og at tiltrekning for meg manglet. Det handler om tidspunkt og måten å si det på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså rett før jul. Jeg ventet ikke på svar i 2 uker. Og så komme 2 uker senere å ønske meg god jul og at tiltrekning for meg manglet. Det handler om tidspunkt og måten å si det på. 

Men du ble jo heller ikke tiltrukket av ham? Jeg kunne forstått reaksjonen din bedre hvis du ble forelsket ved første blikk. Og jeg sier ikke at du ventet på svar, men han kan ha tenkt at det var mest fair å gi deg et svar og trodd at du forventet det. 

Skrevet
Babette skrev (39 minutter siden):

Men du ble jo heller ikke tiltrukket av ham? Jeg kunne forstått reaksjonen din bedre hvis du ble forelsket ved første blikk. Og jeg sier ikke at du ventet på svar, men han kan ha tenkt at det var mest fair å gi deg et svar og trodd at du forventet det. 

Jeg er enig i at han ikke gjorde noe “ulovlig”, og at tiltrekning/kjemi ikke kan tvinges frem.

For meg handlet reaksjonen ikke om at jeg var forelsket, men om timing og formulering.

Etter to ukers stillhet rett før jul opplevdes det unødvendig direkte å få det formulert som manglende tiltrekning.

Ordvalg betyr noe, særlig når man avslutter kontakt mellom voksne mennesker.

Skrevet
Babette skrev (40 minutter siden):

Jeg ble alt annet enn tiltrukket av han :)

Skrevet

Hm. Jeg synes dette virker ryddig. Han brukte sikkert litt tid på å tenke ut hva han skulle skrive og bestemte seg for at det er bedre å være ærlig enn å ghoste. Jeg hadde sendt en takkemelding på denne her og ønsket god jul tilbake🤷‍♀️ Hadde ikke skrevet at jeg følte det samme om ham dersom det ikke var sant. Kunne også klart å klemme ut at det var synd e.l. dersom jeg ble skuffet. Men siden du heller ikke følte noe tiltrekning så var det vel bare rett. 

Skrevet
ISW skrev (På 22.12.2025 den 16.28):

Noen menn er bare fanatiske etter å få siste ordet, på en måte. Det er helt åpenbart at dette var en dårlig match og han hadde ikke trengt å si det; han kunne latt det passere i stillhet. Men han måtte selvsagt gni det inn.

Helt enig. Dette var helt unødvendig, både timing og ordvalg. 

Skrevet
Drømmeautomat skrev (På 22.12.2025 den 17.16):

Det er likevel unødvendig å skrive noe om tiltrekning, blir lett bare krenkende. Men noen ganger må man si nei, f.eks. hvis den andre følger opp med å forslå nytt møte. Jeg har endt opp med å skrive noe á la: "Jeg har tenkt litt, og dette er ikke noe jeg kommer til å gå videre med. Men var hyggelig å møte deg og jeg hadde det fint."

Det synes jeg var et fint svar. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...