AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Eva Sofie skrev (2 timer siden): Ja, det er tillat å reagere. Du avgjør hvor mye/lite han får ta av din tid i dag. Jeg håper du kan gå videre inn i det nye året og legge ham bak deg. Hans oppførsel er ikke verdt energien din. Og kanskje er du blitt noen erfaringer rikere og tanker om hvordan håndtere en lignende situasjon i fremtiden? Datinglivet virker kynisk for tiden... Lite tilpasset mennesker med dårlig selvtillit. Ja, jeg prøver å legge det bak meg, men det var virkelig dårlig timing å få en sånn beskjed rett før jul. Selv om jeg egentlig ikke trodde vi kom til å møtes igjen, så har det gjort at jeg har måttet avlyse en date jeg egentlig hadde tenkt å gå på, fordi jeg rett og slett ikke orket etter den beskjeden. Det gjorde at jeg følte meg veldig liten, og det var unødvendig å si det akkurat nå. Nå må jeg liksom samle meg igjen og tenke på familie og alt mulig, før jeg orker å tenke på dating. Så ja, det var rett og slett litt hardt å få sånn rett før jul. Anonymkode: 3574b...a07 0 Siter
psykedeliker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selv om jeg egentlig ikke trodde vi kom til å møtes igjen, så har det gjort at jeg har måttet avlyse en date jeg egentlig hadde tenkt å gå på, fordi jeg rett og slett ikke orket etter den beskjeden. Det gjorde at jeg følte meg veldig liten, og det var unødvendig å si det akkurat nå. Det er ingen andre enn deg selv som er ansvarlig for dine egne følelser og reaksjoner. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 psykedeliker skrev (1 time siden): Det er ingen andre enn deg selv som er ansvarlig for dine egne følelser og reaksjoner. Jeg er enig i at jeg har ansvar for egne reaksjoner. Samtidig mener jeg at vi alle har et ansvar for hvordan vi kommuniserer med andre, særlig når det gjelder timing og ordvalg. Det er det dette handler om for meg. Men jeg er glad for at det ikke ble noe mer mellom meg og han. Jeg var ikke interessert selv. Anonymkode: 3574b...a07 0 Siter
psykedeliker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samtidig mener jeg at vi alle har et ansvar for hvordan vi kommuniserer med andre, særlig når det gjelder timing og ordvalg. Jeg er ikke uenig i dette. Men man må også være realistisk i sine forventninger til andres evne (og vilje) til å kommunisere, spesielt i datingsituasjoner. Tåkespråk, hintespråk og andre manipuleringsteknikker er faktisk normalen i enkelte miljøer og subkulturer. 0 Siter
Babette Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i at jeg har ansvar for egne reaksjoner. Samtidig mener jeg at vi alle har et ansvar for hvordan vi kommuniserer med andre, særlig når det gjelder timing og ordvalg. Det er det dette handler om for meg. Men jeg er glad for at det ikke ble noe mer mellom meg og han. Jeg var ikke interessert selv. Anonymkode: 3574b...a07 Kommunikasjon er lettest når man ser hverandre. Da kan kroppsspråk og mimikk hjelpe ordene, slik at man forstår hverandre best mulig. Det er ikke alle som er like flinke med ord. I dette tilfellet har han sendt deg en melding der han kunne ha ordlagt seg mer hensynsfullt, men det er din tolkning som gjør at du reagerer så sterkt på den. Jeg er helt sikker på at mange ville tolket den i beste mening, og han skrev vel dessverre? Så var det dette med timing, der du mener at førjulstida var et dårlig valg. Tja, er du nå så sikker på det? Jul bør være en tid for raushet og omtanke, både for de vi bryr oss om og medmennesker generelt. Og ikke minst er det en tid der vi ofte må svelge kameler. Endret 25. desember 2025 av Babette 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.