knas Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Vhanja skrev (1 time siden): Jeg tatoverte meg på et sted hvor tatoveringen var lett å skjule hvis jeg ville - høyt på overarmen. Jeg går som regel alltid i minst t-skjorter slik at tatoveringen er som regel alltid skjult. Hvordan kan jeg da ha gjort det av et oppmerksomhetsbehov? Jeg fikk sitert en forskning en gang som viste at de som tar en tatovering med en slik plassering som du har, ikke er av det impulsive og oppmerksomhetssøkende slaget. 1 Siter
cathlin Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 nachnoo skrev (3 timer siden): Forskning viser at det finnes visse statistiske sammenhenger mellom piercinger og personlighetsforstyrrelser, men dette betyr ikke at piercinger i seg selv forårsaker eller er et sikkert tegn på slike lidelser. Her er de viktigste funnene fra nyere studier (2024–2025): Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (BPD): Flere studier har funnet en positiv korrelasjon mellom antall piercinger og symptomer på BPD. En studie publisert i januar 2025 viste at individer med høyere skår på BPD-symptomer ofte har et høyere antall piercinger. Følelsesregulering og selvskading: Det er observert en sammenheng mellom piercinger, emosjonell dysregulering og ikke-suicidal selvskading (NSSI). For noen kan kroppsmodifikasjon fungere som en form for følelsesmessig regulering eller et alternativ til selvskading. Identitet: Forskning antyder at kroppsmodifikasjoner kan være knyttet til utfordringer med identitetsfølelse, noe som er et sentralt trekk ved flere personlighetsforstyrrelser. Personlighetstrekk: Piercinger er også forbundet med generelle trekk som impulsivitet, spenningssøking og behov for å være unik. Jaja. Jeg har ikke en gang hull i ørene men kanskje jeg skal pierce på meg en liten pf i hver av dem i 2026. 2 Siter
Glitter Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 knas skrev (1 time siden): Jeg fikk sitert en forskning en gang som viste at de som tar en tatovering med en slik plassering som du har, ikke er av det impulsive og oppmerksomhetssøkende slaget. Jeg har én tatovering på ankelen. Den vises kun når jeg går i skjørt eller shorts. Ikke tatt som oppmerksomhetssøkende motiv, men som en påminner til meg selv. Tror ikke tatovering med den plasseringen heller jevnt over har noe med oppmerksomhet å gjøre. 0 Siter
Ekstra Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 nachnoo skrev (2 timer siden): Når vi er i dette moduset. Hva med å bruke caps innendørs? Jeg er mye i Teams-møter og har merket meg at mange kvalifiserte og antatt stabile og friske menn stiller i caps. Noen av dem kjenner jeg ganske godt, så det er ikke bare antakelser. Altså ikke enig i at caps innendørs er et tegn på noe som helst. 0 Siter
Babette Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Ekstra skrev (1 time siden): Jeg er mye i Teams-møter og har merket meg at mange kvalifiserte og antatt stabile og friske menn stiller i caps. Noen av dem kjenner jeg ganske godt, så det er ikke bare antakelser. Altså ikke enig i at caps innendørs er et tegn på noe som helst. Jeg trodde du jobbet i et miljø der man kler seg propert? 0 Siter
knas Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 (endret) Glitter skrev (1 time siden): Jeg har én tatovering på ankelen. Den vises kun når jeg går i skjørt eller shorts. Ikke tatt som oppmerksomhetssøkende motiv, men som en påminner til meg selv. Tror ikke tatovering med den plasseringen heller jevnt over har noe med oppmerksomhet å gjøre. Nysgjerrig: Hva skal den minne deg på? Hvorfor ville du ha påminner i form av tatovering og ikke noe annet? Endret 25. desember 2025 av knas 0 Siter
Glitter Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 (endret) knas skrev (19 minutter siden): Nysgjerrig: Hva skal den minne deg på? Hvorfor ville du ha påminner i form av tatovering og ikke noe annet? Den skal minne meg på å være snill mot meg selv. Kan komme meg unna mennesker som er dårlig mot meg, men jeg kan ikke komme bort fra meg selv. Så må være god mot meg selv. Noe jeg ikke er flink til, spesielt var jeg ikke flink tidligere. Det er et vers fra en sang jeg har tolket. Vet ikke, tenkte bare det var fint å gjøre. Vet dog ikke om jeg hadde gjort det samme i dag da. Endret 25. desember 2025 av Glitter 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Har ikke noe med borderline å gjøre. Er langt klarere sammenheng med folk som er både veldig usikre på seg selv, og samtidig veldig sikre på at de må projisere noe ut. Det er langt enklere å forklare med at de har et voldsomt behov for utløp og ultrafikserer raskt og tar det bokstavelig når de får gjentatt mantraer om å "være seg unike selv", så i stedet for å la sitt unike komme gradvis frem gjennom de tusen små ting man gjør over tid, så velger farger og fanfarer. Overlapper sikkert med borderline, men ikke i den klassiske forståelsen. Og det trenger ikke være farget hår. Det kan godt være fargede briller med store horn. Anonymkode: f5427...b81 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 9 hours ago, nachnoo said: Her er de viktigste funnene fra nyere studier (2024–2025): Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (BPD): Studier har vist en høyere forekomst av tatoveringer blant personer med BPD sammenlignet med befolkningen for øvrig. Mens omtrent 27 % av normalbefolkningen har tatoveringer, har studier funnet at nærmere 70 % av pasienter med BPD er tatoverte. Emosjonsregulering og selvskade: For noen kan tatoveringer fungere som en form for emosjonell regulering. Forskning indikerer at tatoveringer noen ganger brukes for å dekke over arr etter selvskade eller som et alternativ til selvskadende atferd. Antisosial personlighetsforstyrrelse: Noen studier, særlig innen rettspsykiatri, har funnet en sammenheng mellom tatoveringer og antisosial personlighetsforstyrrelse. Personlighetstrekk: Tatoverte personer skårer statistisk sett noe høyere på trekk som ekstraversjon, spenningssøking (sensation seeking), impulsivitet og behov for å føle seg unik. Kan du lage en om spesielle hårfarger som rødt, blått, grønt, rosa, lilla og? Anonymkode: ac5ce...25d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 6 hours ago, Ekstra said: Jeg er mye i Teams-møter og har merket meg at mange kvalifiserte og antatt stabile og friske menn stiller i caps. Noen av dem kjenner jeg ganske godt, så det er ikke bare antakelser. Altså ikke enig i at caps innendørs er et tegn på noe som helst. Jeg tenker ihvertfall på capsbruk som en som typisk er litt introvert, en som ikke er glad i oppmerksomhet (nå snakker jeg om capsbruk der skjermen på capsen er foran), vil skjule seg litt, kanskje litt sosial angst, en som ikke bryr seg så mye om normer (altså at mange mener det ikke er innafor med caps inne f. Eks) Anonymkode: ac5ce...25d 0 Siter
Ekstra Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Babette skrev (7 timer siden): Jeg trodde du jobbet i et miljø der man kler seg propert? Det stemmer, men gjelder ikke internmøter fra hjemmekontoret 😅 0 Siter
Ekstra Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker ihvertfall på capsbruk som en som typisk er litt introvert, en som ikke er glad i oppmerksomhet (nå snakker jeg om capsbruk der skjermen på capsen er foran), vil skjule seg litt, kanskje litt sosial angst, en som ikke bryr seg så mye om normer (altså at mange mener det ikke er innafor med caps inne f. Eks) Anonymkode: ac5ce...25d Ok, jeg kjenner flere som bruker caps i noen situasjoner, som ikke passer i denne kategorien. Og pent eller kledelig er det ikke. 0 Siter
frosken Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Ekstra skrev (31 minutter siden): Ok, jeg kjenner flere som bruker caps i noen situasjoner, som ikke passer i denne kategorien. Og pent eller kledelig er det ikke. Det er interessant hvordan man kanskje har litt stereotype forestillinger om hvordan folk går kledd. Jeg ble opptatt av hvem jeg forestiller meg kunne bruke caps innendørs. På min arbeidsplass kommer jeg bare på en person - nemlig vår interne IT-guru, kan ikke komme på en eneste annen. Vi er ikke kledd formelt på jobb, men akkurat caps tror jeg er utenfor comfortsonen for mine kolleger. Men en jeg kjenner har en lederfunksjon i en bedrift som har mange "teknisk ansatte", og hun brukte det første året i jobben på å forsøke å få sine medarbeidere til i alle fall ikke bruke caps og treningstøy dersom de skulle møte kunder. 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 (endret) frosken skrev (9 timer siden): Det er interessant hvordan man kanskje har litt stereotype forestillinger om hvordan folk går kledd. Jeg ble opptatt av hvem jeg forestiller meg kunne bruke caps innendørs. På min arbeidsplass kommer jeg bare på en person - nemlig vår interne IT-guru, kan ikke komme på en eneste annen. Vi er ikke kledd formelt på jobb, men akkurat caps tror jeg er utenfor comfortsonen for mine kolleger. Men en jeg kjenner har en lederfunksjon i en bedrift som har mange "teknisk ansatte", og hun brukte det første året i jobben på å forsøke å få sine medarbeidere til i alle fall ikke bruke caps og treningstøy dersom de skulle møte kunder. Som jeg skrev har jeg via Teams observert at noen av en eller annen grunn bruker caps i interne møter fra hjemmekontoret. Tror knapt jeg har sett noen bruke det i selve kontorlandskapet. Endret 26. desember 2025 av Ekstra 0 Siter
Babette Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Ekstra skrev (11 timer siden): Det stemmer, men gjelder ikke internmøter fra hjemmekontoret 😅 Nei, da blir det vel ofte litt mer casual, som T-skjorter med trykk og tekst etc. Men jeg håper de ikke har cap'en bak fram? Selv må jeg tilstå at jeg er svært svak for menn i ordentlige herrebukser, sånne med knapp på baklomma. Jeg synes det er sexy. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Caps inne er forsvunnet fra ordensreglementet til mange av skolene. Det er bare som andre klesplagg. Så lenge ansiktet ikke skjules av hette, caps, lue, hijab eller lignende, så sier ingen noe på det. Vi vil nok flere og flere bruke caps i arbeidslivet etterhvert når 20erne og senere generasjoner har etablert seg skikkelig. Anonymkode: 2a8aa...d22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Caps inne er forsvunnet fra ordensreglementet til mange av skolene. Det er bare som andre klesplagg. Så lenge ansiktet ikke skjules av hette, caps, lue, hijab eller lignende, så sier ingen noe på det. Vi vil nok flere og flere bruke caps i arbeidslivet etterhvert når 20erne og senere generasjoner har etablert seg skikkelig. Anonymkode: 2a8aa...d22 *vi vil nok se at flere bruker caps i arbeidslivet... Anonymkode: 2a8aa...d22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Det var da en merkelig tangent å gå til fra borderline og pasienter som skriker usikkerhet. Hva med middelaldrende damer som fjonger seg opp med fargerikt skjerf i kontorlandskapet, som om det kan fikse på 30 år med vannskjøtsel av egen kropp? Anonymkode: 45903...161 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var da en merkelig tangent å gå til fra borderline og pasienter som skriker usikkerhet. Hva med middelaldrende damer som fjonger seg opp med fargerikt skjerf i kontorlandskapet, som om det kan fikse på 30 år med vannskjøtsel av egen kropp? Anonymkode: 45903...161 Der har du meg 😂 1 Siter
knas Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var da en merkelig tangent å gå til fra borderline og pasienter som skriker usikkerhet. Hva med middelaldrende damer som fjonger seg opp med fargerikt skjerf i kontorlandskapet, som om det kan fikse på 30 år med vannskjøtsel av egen kropp? Anonymkode: 45903...161 Herregud. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.