AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Jeg vil finne ut tre ting: Er det mulig å bli litt gira av høy dosering wellbutrin (er det det?). Kan jeg klare å utløse en hypomani dersom diagnosen stemmer eller trenger jeg da et annet preparat? Er det mulig å synes jula er hyggelig dersom jeg blit kvitt sinnsstemningen der alt virker meningsløst, slitsomt og et ork? Anonymkode: 9328c...498 0 Siter
Glitter Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Så du skal overdosere for å trigge hypomani? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Ja. Har ingen store forhåpninger men tenker jula er en god anledning til å fyre opp rakettene før nyttår. Men er vel ikke mest for gøy. Kjenner meg noe desperat nå. Anonymkode: 9328c...498 0 Siter
Glitter Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja. Har ingen store forhåpninger men tenker jula er en god anledning til å fyre opp rakettene før nyttår. Men er vel ikke mest for gøy. Kjenner meg noe desperat nå. Anonymkode: 9328c...498 Hva går desperasjonen ut på? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 For de aller fleste legemidler gjelder én ting: I høyere dose enn det som gir ønsker effekt, kommer bivirkningene mye raskere enn mer av ønsket effekt. Antidepressiva og antipsykotika er noe av det kjipeste man kan eksperimentere med, det er ikke verdt det slik jeg erfarte Anonymkode: 43dae...5b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Jeg har opplevd noen bivirkninger, men det kom seg lett korrigere ved å senke dosen noe igjen, samt ikke ta på kveld. Skjønte at hvilepuls på over hundre og pulserende kraftig aorta i mageregionen ikke kan være sunt i lengden, så reduserte kraftig. I natt fikk jeg ikke sove fordi jeg var helt oppsatt av å skrive ned noen ideer til en roman. Tenkte at nå kommer jeg kanskje inn i en sånn kreativ periode som jeg har minner om fra før, at jeg fortsatt ville føle den inspirasjonen når jeg sto opp, og jeg nærmest forventet at jeg ville sprette opp av sengen i dag morges til tross for å ha vært våken frem til 5 i morges. Det skjedde altså ikke. Er ganske zombie og sliten. Og nå blir det litt ekstra krevende med familieselskap som snart skal finne skje. Så vet ikke riktig hva slags utfall jeg skal notere for forsøket så langt. Det er for tidlig å sette to streker under svaret. Dessverre kan jeg ikke kjøre på i den skala jeg tenkte grunnet helt klare bivirkninger og varseltegn på for høy dosering... da synker også sjansen for å starte det nye året i en liten etterlengtet stemningstopp. Anonymkode: 9328c...498 0 Siter
ISW Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Jeg synes denne tråden burde stenges. Det du gjør er å misbruke medisin, til noe du tror er positivt, men som i realiteten er destruktivt for deg. Jeg er enig i at du ikke bør ha depresjoner, men dette bør håndteres gjennom helsevesenet og ikke eget misbruk av stimulerende medisiner. I tillegg bør du måle blodtrykket ditt. Det kan være høyt som følge av dette. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 ISW skrev (3 minutter siden): Jeg synes denne tråden burde stenges. Det du gjør er å misbruke medisin, til noe du tror er positivt, men som i realiteten er destruktivt for deg. Jeg er enig i at du ikke bør ha depresjoner, men dette bør håndteres gjennom helsevesenet og ikke eget misbruk av stimulerende medisiner. I tillegg bør du måle blodtrykket ditt. Det kan være høyt som følge av dette. Jeg skjønner at dette ble litt på kanten. Men jeg ble lei av å diskutere med bare chat gpt. Admin kan gjerne stenge, også skal jeg skjerpe meg for å holde meg innafor visse regler i fremtiden. Gir deg vel rett ISW. Anonymkode: 9328c...498 0 Siter
ISW Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner at dette ble litt på kanten. Men jeg ble lei av å diskutere med bare chat gpt. Admin kan gjerne stenge, også skal jeg skjerpe meg for å holde meg innafor visse regler i fremtiden. Gir deg vel rett ISW. Anonymkode: 9328c...498 Jeg mener ikke å være slem med deg, og jeg forstår at mange med BP som gjennomgår stadige depresjoner "savner" en hypomani og skjønner at den kan trigges av AD. Men det er litt farlig det du gjør, både mht. blodtrykket ditt og din psykiske helse. Jeg synes du skal snakke med fastlegen din evt. behandleren din hvordan du kan få en bedre medisinering framover ❤️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.