Gå til innhold

Har det kjentes naturlig ut for deg at behandler spør deg om sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Jo. Men føler bare sexlyst er så langt fra basen i behovspyramiden at det gir seg litt selv. Dersom man ikke lenger har matlyst, har søvnproblemer, problemer med hukommelse o.l., at man unngår sosial kontakt og har problemer med å oppleve glede og interesse for ting, så blir sexlyst litt latterlig å spørre om. 

Men du forutsetter at alt det andre er nedsatt/dårlig. Det trenger det ikke være. La oss si at det finnes 15 depresjonssymptomer. Hvilke og i hvilken grad de er endret er helt ulikt fra person til person og fra gang til gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
munchin skrev (14 timer siden):

Jeg ble spurt om jeg ønsket å ha sex (med mannen min). Det kjentes ikke ok ut å bli spurt om det da jeg er privat av meg. Hva med deg? Dette var under en depresjon.

Det er helt vanlig (og like viktig som alt annet) å spørre om.

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (5 minutter siden):

Jo. Men føler bare sexlyst er så langt fra basen i behovspyramiden at det gir seg litt selv. Dersom man ikke lenger har matlyst, har søvnproblemer, problemer med hukommelse o.l., at man unngår sosial kontakt og har problemer med å oppleve glede og interesse for ting, så blir sexlyst litt latterlig å spørre om. 

Det tenner kanskje behandlere litt å snakke om det også kanskje, hvem vet! 

Anonymkode: 5ec17...daa

Skrevet
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Men du forutsetter at alt det andre er nedsatt/dårlig. Det trenger det ikke være. La oss si at det finnes 15 depresjonssymptomer. Hvilke og i hvilken grad de er endret er helt ulikt fra person til person og fra gang til gang.

Kunne du ha skrevet ned de 15 depresjonssymptomene?

Skrevet
munchin skrev (3 minutter siden):

Kunne du ha skrevet ned de 15 depresjonssymptomene?

Du kan jo starte med å google madrs, så har du 10 av dem. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Ok, takk.

Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk resultat "alvorlig deprimert"på selvtest MADRS, men jeg trodde ikke at jeg var det nå lengre. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Joda. Men gitt at man sjekker av for de fleste symptomene så virker det helt merkelig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tenner kanskje behandlere litt å snakke om det også kanskje, hvem vet! 

Anonymkode: 5ec17...daa

Æsj. For noe fjas. Hvis noen spør om det er det nettopp fordi de gjør kartlegging som MADRS eller lignende. 

munchin skrev (57 minutter siden):

Jeg fikk resultat "alvorlig deprimert"på selvtest MADRS, men jeg trodde ikke at jeg var det nå lengre. 

Jeg også. Men på punkt 1 som handler om å se nedstemt ut blir jeg nok scoret som upåfallende. 

Skrevet
krøll9 skrev (5 minutter siden):

Joda. Men gitt at man sjekker av for de fleste symptomene så virker det helt merkelig. 

Æsj. For noe fjas. Hvis noen spør om det er det nettopp fordi de gjør kartlegging som MADRS eller lignende. 

Jeg også. Men på punkt 1 som handler om å se nedstemt ut blir jeg nok scoret som upåfallende. 

Jeg ser heller ikke trist ut lengre.

Skrevet
munchin skrev (1 minutt siden):

Jeg ser heller ikke trist ut lengre.

Det blir off topic her men min teori er at man setter opp en viss fasade når man er ute, uansett hvor man er. Altdå ikke alle, men noen. Noen ganger når jeg slipper ned guarden så gjør jeg ikke annet enn å gråte hos behandler, så vil heller kjøre den andre modusen enn å opptre så ukontrollert labil. Kan sitte og smile i bilen når jeg tenker på noe i en sosial setting, til og med når det er et ubehagelig minne, eller jeg smiler allerede før jeg går inn i en situasjon. Kan glemme meg og sette opp sosialt smil ovenfor bikkja tilogmed. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...