AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Virker som noen mener de er bedre mennesker om de ikke har vært på nettforum. Altså i stigende rekkefølge skammelig: Lest på nettforum Har bruker på nettforum Har kommentert på nettforum Har laget tråd på nettforum Laget tråder på jevnlig basis på nettforum Føler dere på nettforum skam? Ofte hører man slike kommentarer som, jeg har kommentert men har aldri laget tråd(er). Som om det er noe å være stolt av. Er det? Anonymkode: 83dd9...bef 1 Siter
krøll9 Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 (endret) Kanskje det har noe med å signalisere at man er en sterk person ved at man deltar minst mulig på forum. At man er leser kan indikere at man kikker innom kun for å underholde seg selv, kunne se ned på andre og har innhold å trekke frem i selskap med andre a la: " se på disse idiotene her." Anledning til å latterliggjøre? Ofte er tråder problemstillingbaserte og med innhold man kanskje ikke ville uttrykket like ufiltrert ansikt til ansikt med noen. Noen fordommer jeg antar kan legitimere rangeringen du setter opp (i ikke rangert rekkefølge) - Sosial status og nettverk. Folk på forum er sosiale tapere og har ingen å betro seg til. - Behov for anerkjennelse, trøst, legitimering av følelser eller avgjørelser. Folk er ikke trygge nok i seg selv. - "Psykologisk dumping" online. Folk som spammer ned fora med fortellinger, skildringer, følelser av fortvilelse eller urettferdighet og forvirring er selvsentrerte og har kun fokus på egen situasjon/tilstand fremfor å bry seg om andre. - Folk som skriver på forum risikerer å tape ansikt ved gjenkjennelse. Dvs. folk som skriver på forum er for impulsive, har for mye behov for ovenfor nevnte punkter at de er for svake til å beskytte sitt eget rykte og image utad. Alternativt er de likegyldige fordi sosial status allerede er så lav at en outing ville opplevdes som ubetydelig. Bare noen antagelser og delvis fordommer jeg selv har. Og jeg skriver mye på forum 😅 Endret 28. desember 2025 av krøll9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Virker som noen mener de er bedre mennesker om de ikke har vært på nettforum. Altså i stigende rekkefølge skammelig: Lest på nettforum Har bruker på nettforum Har kommentert på nettforum Har laget tråd på nettforum Laget tråder på jevnlig basis på nettforum Føler dere på nettforum skam? Ofte hører man slike kommentarer som, jeg har kommentert men har aldri laget tråd(er). Som om det er noe å være stolt av. Er det? Anonymkode: 83dd9...bef Hvorfor tror du de er stolt? Hvorfor tolker du det som stolthet? Anonymkode: 83d10...69a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.