AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg trenger å overbevise meg selv om at det er ok om jeg står opp, dusjer, lager meg kaffe, ordner noe å spise. At det er ok å gjøre noe hyggelig selv om jeg ikke har ryddet leiligheten og henger etter med andre ting. Det eneste jeg trenger er å bestemme meg for at jeg skal gjøre det, det er best for helsa, best for å komme tilbake i sporet, best for å klare jobben som begynner om få dager,... Det er komplett idiotisk men føler jeg feiler om jeg ikke dedikerer meg fullstendig til å kjøre meg helt ned i grøfta. Har på en måte litt lyst til å ha det hyggelig når jeg har fri, men bruker tiden til å bryte meg selv ned. Skulle gjerne visst hvordan det er å steke seg et speilegg, smøre noen brødskiver og med vilje bare sette seg ned og se noe på tv eller lignende bare for å kose seg. Når jeg gjør dette kjennes det som en glipp og øker tanker om skyld og feiling. Er på nippet til å stå opp og gjøre noe sunt. Men så er det selvdisiplinen som slår inn og gjør meg bevisst på at alt hittil vil være bortkastet hvis. Jeg kan kanskje endre ting midnatt før jeg starter på jobb, men da har jeg utsatt til siste øyeblikk, vil ikke rekke å være klar eller ikke være forberedt. Det er den foreløpige fristen jeg har. Men ville gjerne startet på jobb etter ferien og føle at det var en bra tid. Jeg kommer tilbake på jobb dårligere enn det jeg var før ferie. Og det er ene og alene min egen skyld. Har dere tips til hva en kan si til seg selv for å argumentere mot noen slags tvangstanker eller hva jeg skal kalle dem? Anonymkode: f3480...665 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg undres over at du kan være i jobb med en slik funksjonshemming psykisk? Anonymkode: 79340...106 0 Siter
Sokk Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Du får ikke bonuspoeng for å selvsabotere. Du er ikke flinkere når du gjør det, det er ikke mer synd på deg eller lignende. Du har ikke en forpliktelse til å straffe deg selv. Du vet sikkert at det er anbefalt å gjøre ting man liker, eller pleide å like, under en depresjon. Så jeg skjønner ikke hvorfor du skal få skyldfølelse av å gjøre det mest fornuftige. Det hele høres litt masochistisk ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.