Gå til innhold

"Charter-Svein" tapte alt: Er det rettferdig at det får store økonomiske konsekvenser å utfordre en rådende konsensus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/kjendis/charter-svein-jeg-havnet-pa-nav-og-er-der-fortsatt/s/5-95-2800803

Tapte alt: – Jeg havnet på Nav og er der fortsatt

"Charter-Svein" snakker ut om konsekvensene munnbindbrenningen førte med seg.

TV-personligheten mistet nemlig alle samarbeidsavtaler og TV-oppdrag kort tid etter munnbind-brenningen.

Det merket han økonomisk.

– Drepende hardt. Jeg hadde tjent rundt en million i året på ulike oppdrag. Null, niks! Tomt. Jeg havnet på Nav og er der fortsatt, forteller Østvik åpenhjertig.

Anonymkode: 82770...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har avtalefrihet i Norge, så da har han ikke sikret seg godt nok i de avtalene han hadde. Det er hans eget problem.

Skrevet

Det var et unødvendig og idiotisk stunt. Munnbindbruk under pandemien var et livreddende tiltak, så den egoisten  kan takke seg selv.

Anonymkode: b69bb...4de

Skrevet

Det er ingen menneskerett å delta i og tjene gode penger på å delta i reality-TV. Selv han bør vel kunne tjene penger på annen måte, som andre folk Synes ikke ordet rettferdighet har noen plass her.

Skrevet

Det er mange måter å "utfordre konsensus på". Å opptre som en hensynsløs og usaklig bajas er ikke en spesielt lur stil.

Anonymkode: 0d9ce...716

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Han virket jo som en trivelig fyr, men dette antivaxx tullet er noe konspiratorisk vås. Om han tjente en million i året burde han ha lagt seg opp litt penger også. Han får bli med i luksusfellen, mot betaling. Det ville jeg sett på. 

Skrevet

Han hadde en karriere gående ved å være enkel og jovial. Det lar seg ikke kombinere med aktivisme. Særlig ikke når man henger seg på alle dumme og upopulære meninger.

Han er da frisk og rask? Jeg er tenker han kan få seg en vanlig jobb hvis han er litt fleksibel.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)

går du mot strømmen skal det straffes på alle måter, selv om strømmen ikke nødvendigvis har rett. Vi har ikke frihet. Vi er lurt til å tro det så lenge vi følger mengden. De med makt hater alle som tør å gå imot eller finner andre metoder for å klare seg veldig bra. Og så er det resten av flokken som ikke tør stå opp for seg, som sitter stille som lydige hunder. Alle som sa opp avtalen brydde seg kanskje ikke heller, men det holder at en sier opp, da blir de andre han hadde avtale med redde for boycott om de ikke følger etter. Ikke engang alle som botcotter gjør det av egen mening. De gjør det fordi en del mennesker har ingen egen hjerne.

Endret av UtakknemligDiva
psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (26 minutter siden):

De gjør det fordi en del mennesker har ingen egen hjerne.

Hva med deg selv, bruker du din egen?

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (19 timer siden):

Hva med deg selv, bruker du din egen?

Ja. Men noen ganger er det vanskelig. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at jeg lever upåvirket av hva andre gjør og mener. Men jeg deltar ikke i grupper bare fordi «folk flest» gjør eller mener noe. Jeg sier ikke min mening hele tiden, bare fordi jeg mener annerledes, nettopp fordi jeg ikke vil fremstå som en kverulant. Men jeg jatter heller ikke med bare fordi det er sosialt lønnsomt. Orker ikke å få «venner» eller bli likt for noen jeg ikke er. Da vet jeg bare at de vil snu ryggen til så fort jeg viser hvem jeg er, da er det bedre å ikke ha de i livet sitt.

Endret av UtakknemligDiva
psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Da vet jeg bare at de vil snu ryggen til så fort jeg viser hvem jeg er, da er det bedre å ikke ha de i livet sitt.

Ja, ihvertfall så lenge du fortsetter å være en "sutreautist". Det sies at det er et helt spekter å velge mellom i den ligaen.

Skrevet (endret)
Grendel skrev (På 31.12.2025 den 8.46):

Han hadde en karriere gående ved å være enkel og jovial. Det lar seg ikke kombinere med aktivisme. Særlig ikke når man henger seg på alle dumme og upopulære meninger.

Han er da frisk og rask? Jeg er tenker han kan få seg en vanlig jobb hvis han er litt fleksibel.

Her tror jeg du treffer skikkelig blink. Jeg kjenner flere som ikke vaksinerte seg eller som ikke støttet nedstengningene etter andre vaksineringsrunde var gjennomført, men de stod ikke ute i gatene og ropte, brente ikke munnbind foran rådhuset eller lagde annet drama. Ingen av dem ble kansellert.

Det er bare trist at Charter-Svein fremdeles ikke skjønner at det er metoden hans som gir konsekvenser, ikke meningene hans. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
On 12/30/2025 at 3:40 PM, psykedeliker said:

Vi har avtalefrihet i Norge, så da har han ikke sikret seg godt nok i de avtalene han hadde. Det er hans eget problem.

Han var på riktig side av historien, verdensøkonomien er fortsatt ødelagt av valgene landene tok under pandemien, og vi har begynt på 2026 nå..... Så mange liv er tapt, pga "gode intensjoner"

Individer kan alltids følge flokken og spare seg for negative konsekvensene av å gå imot flokken, men det du promoterer er bare Kina mentalitet, også kalt russer mentalitet, også kalt kommunist mentalitet, også kalt saueflokkk mentalitet.

At løsningen på verdens problemer er å bare være en saueflokk, blir for lettvint. Det må være rom for å spørre om verden er på riktig vei eller om kursen bør snus, helst før kollapsen. Å straffe individer, som faktisk hadde rett, for å ha brutt med vedtatte sannheter/manus, blir for dumt.

Anonymkode: 70e83...60a

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han var på riktig side av historien, verdensøkonomien er fortsatt ødelagt av valgene landene tok under pandemien, og vi har begynt på 2026 nå..... Så mange liv er tapt, pga "gode intensjoner"

Individer kan alltids følge flokken og spare seg for negative konsekvensene av å gå imot flokken, men det du promoterer er bare Kina mentalitet, også kalt russer mentalitet, også kalt kommunist mentalitet, også kalt saueflokkk mentalitet.

At løsningen på verdens problemer er å bare være en saueflokk, blir for lettvint. Det må være rom for å spørre om verden er på riktig vei eller om kursen bør snus, helst før kollapsen. Å straffe individer, som faktisk hadde rett, for å ha brutt med vedtatte sannheter/manus, blir for dumt.

Tror du har glemt å ta medisinene dine idag...

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, psykedeliker said:

Tror du har glemt å ta medisinene dine idag...

bra argument. (/s)

Anonymkode: 70e83...60a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...