Gå til innhold

ang risperidon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke nettopp pga medisinene at du er stabil nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (På 31.12.2025 den 12.29):

Nei det er jo han som sa det at jeg kanskje klarte meg uten og det gir jo håp for meg, jeg har jo ikke prøvd enda. 

Hvor lenge har du hatt akkurat denne psykiateren?

Hvis vi skal holde fast ved hva vi har sagt til deg i alle år, så skal du jo primært høre på psykiateren. Det er jo det vi har gjentatt og gjentatt. Men noen av oss møter vel oss selv litt i døra her, for vi synes vi kjenner deg og sykdommen din veldig godt etter alle disse årene - og vi husker hvor mye angst og vonde forestillinger du har hatt i perioder. Dermed vil vi gjerne beskytte deg mot tilbakefall. Kanskje er vår bekymring for tilbakefall realistisk eller kanskje er vi litt for engstelige på dine vegne.

Jeg tror du trygt kan velge å høre på din psykiater, men da må du også si fra om du skulle få tilbakefall av mer alvorlig sykdom. Heldigvis pleier du fort å innse at du trenger mer medisiner, dersom du blir sykere. Så alt i alt tror jeg dette kommer til å gå fint så lenge du har oppfølgning fra FACT 🙂 

stjernestøv
Skrevet
munchin skrev (10 timer siden):

Er det ikke nettopp pga medisinene at du er stabil nå?

Jeg vet ikke. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (7 timer siden):

Hvor lenge har du hatt akkurat denne psykiateren?

Hvis vi skal holde fast ved hva vi har sagt til deg i alle år, så skal du jo primært høre på psykiateren. Det er jo det vi har gjentatt og gjentatt. Men noen av oss møter vel oss selv litt i døra her, for vi synes vi kjenner deg og sykdommen din veldig godt etter alle disse årene - og vi husker hvor mye angst og vonde forestillinger du har hatt i perioder. Dermed vil vi gjerne beskytte deg mot tilbakefall. Kanskje er vår bekymring for tilbakefall realistisk eller kanskje er vi litt for engstelige på dine vegne.

Jeg tror du trygt kan velge å høre på din psykiater, men da må du også si fra om du skulle få tilbakefall av mer alvorlig sykdom. Heldigvis pleier du fort å innse at du trenger mer medisiner, dersom du blir sykere. Så alt i alt tror jeg dette kommer til å gå fint så lenge du har oppfølgning fra FACT 🙂 

Har hatt han i mange år nå. 

Ok og jeg skjønner jo det, vet jo at jeg har vært dårlig før men det er jo noen år siden. Ja det er det han vet, at jeg vet om jeg trenger mer medisiner igjen og han stoler på meg. Ja får håpe det kommer til å gå fint :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Har hatt han i mange år nå. 

Ok og jeg skjønner jo det, vet jo at jeg har vært dårlig før men det er jo noen år siden. Ja det er det han vet, at jeg vet om jeg trenger mer medisiner igjen og han stoler på meg. Ja får håpe det kommer til å gå fint :) 

Jeg synes du har fått veldig god oppfølgning av FACT i mange år nå (selv om du kanskje likte psykepleieren bedre enn hun du har nå), så jeg tenker at du trygt kan samarbeide med dem om medisinene dine. Så lenge du er innstilt på å følge rådene du får, så vil dette bli bra:-)

Godt nytt år:-)

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (6 minutter siden):

Jeg synes du har fått veldig god oppfølgning av FACT i mange år nå (selv om du kanskje likte psykepleieren bedre enn hun du har nå), så jeg tenker at du trygt kan samarbeide med dem om medisinene dine. Så lenge du er innstilt på å følge rådene du får, så vil dette bli bra:-)

Godt nytt år:-)

Ja jeg har jo det, ja jeg følger rådene jeg får. 

Takk og godt nytt år der og :) 

stjernestøv
Skrevet

Noen dager på 1 mg og merker ikke forskjell, det er vel et godt tegn? Eneste jeg våkner om nettene og tar en stund før jeg får sove igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Noen dager på 1 mg og merker ikke forskjell, det er vel et godt tegn? Eneste jeg våkner om nettene og tar en stund før jeg får sove igjen. 

Det er nok for tidlig å si?

Anonymkode: 8548c...a6b

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er nok for tidlig å si?

Anonymkode: 8548c...a6b

Ja mulig det. 

stjernestøv
Skrevet

@nachnoo vernepleieren sa de var opplært til at sykdommer kunne brenne ut med alderen? Er de lært opp feil da? 

Skrevet

Merk deg ordet «kunne». 
Jeg har sett enkle, sjeldne tilfeller. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (11 minutter siden):

Merk deg ordet «kunne». 
Jeg har sett enkle, sjeldne tilfeller. 

Ok. 

stjernestøv
Skrevet

I går når jeg la meg så jeg små lys i taket, de var fine men det var lenge siden. Følte meg også rar men det er jo ikke noe nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

I går når jeg la meg så jeg små lys i taket, de var fine men det var lenge siden. Følte meg også rar men det er jo ikke noe nytt. 

Det er sånn det bruker å være hos deg hver gang du slutter å begynner å bli dårlig igjen. 

Anonymkode: 60e35...f50

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er sånn det bruker å være hos deg hver gang du slutter å begynner å bli dårlig igjen. 

Anonymkode: 60e35...f50

Har ikke vært så redd. 

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Har ikke vært så redd. 

Det starter kanskje i det små..

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (18 minutter siden):

Det starter kanskje i det små..

Tror det har startet med et pang før etter noen dager. 

stjernestøv
Skrevet

Kan det at jeg trapper ned på risperidon gjøre at jeg har problemer med å sove om nettene? Har merket det etter jeg trappet ned, pleier å ta det om kvelden om det har noe å si. Har ikke psykotiske symptomer og jeg trappet ned 1 januar. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Kan det at jeg trapper ned på risperidon gjøre at jeg har problemer med å sove om nettene? Har merket det etter jeg trappet ned, pleier å ta det om kvelden om det har noe å si. Har ikke psykotiske symptomer og jeg trappet ned 1 januar. 

Jeg leste at seponering av Litium kan gi søvnproblemer, så det kan sikkert skje ved andre medisiner også. 

Merker du noe på matlysten nå når du går på så lav dose? 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg leste at seponering av Litium kan gi søvnproblemer, så det kan sikkert skje ved andre medisiner også. 

Merker du noe på matlysten nå når du går på så lav dose? 

Ok men det vil gå over tror du? 

Er litt matlei så vet ikke, har spist mest sjokolade i det siste. Må lage skikkelige middager. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...