Alba Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Også er det oss som har slike påtrengende tanker, men ikke har planer, og samtidig heller ikke vil ha innleggelser men har fått tilbud noen ganger. Hva nytter innleggelse? Ønsker å kunne tenke annerledes, ikke komme på hvilehjem. Hvis det er akutt så blir det noe annet. Men generelt sett hjelper det ikke så mye å dele med fagfolk at en har slike tanker. Det er jo også veldig vanlig å ha det slik og så får en bare håpe at fornuften holder og at man ikke handler impulsivt, for det blir fryktelig uforutsigbart og nærmest umulig for noen å forutsi. Anonymkode: 9fe66...a12 Trist alle de som har sånne tanker. Jeg synes det heller ikke nytter med innleggelse. Siden tankene er der også etterpå. 0 Siter
Alba Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har behandler gitt av råd og verktøy til dette? Anonymkode: 1542b...3d0 At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Alba skrev (5 minutter siden): At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan. Leit å høre. Har du behandler nå? Anonymkode: 1542b...3d0 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Alba skrev (14 minutter siden): Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Har du prøvd å ha en annen person tilstede, som "arresterer" deg og drar deg inn i fokus igjen hver eneste gang du mister fokus på hobbyen/aktiviteten? Jeg brukte metoden på en lærling jeg hadde med meg en gang. Til slutt holdt det med et kritisk blikk fra meg, så fant han fokus igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.