Gå til innhold

Folk som lyver om selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Også er det oss som har slike påtrengende tanker, men ikke har planer, og samtidig heller ikke vil ha innleggelser men har fått tilbud noen ganger. Hva nytter innleggelse? Ønsker å kunne tenke annerledes, ikke komme på hvilehjem. Hvis det er akutt så blir det noe annet. Men generelt sett hjelper det ikke så mye å dele med fagfolk at en har slike tanker. Det er jo også veldig vanlig å ha det slik og så får en bare håpe at fornuften holder og at man ikke handler impulsivt, for det blir fryktelig uforutsigbart og nærmest umulig for noen å forutsi. 

Anonymkode: 9fe66...a12

Trist alle de som har sånne tanker. Jeg synes det heller ikke nytter med innleggelse. Siden tankene er der også etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har behandler gitt av råd og verktøy til dette?

Anonymkode: 1542b...3d0

At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan.

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (5 minutter siden):

At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan.

Leit å høre. Har du behandler nå?

Anonymkode: 1542b...3d0

psykedeliker
Skrevet
Alba skrev (14 minutter siden):

Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte.

Har du prøvd å ha en annen person tilstede, som "arresterer" deg og drar deg inn i fokus igjen hver eneste gang du mister fokus på hobbyen/aktiviteten? Jeg brukte metoden på en lærling jeg hadde med meg en gang. Til slutt holdt det med et kritisk blikk fra meg, så fant han fokus igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...