Alba Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Også er det oss som har slike påtrengende tanker, men ikke har planer, og samtidig heller ikke vil ha innleggelser men har fått tilbud noen ganger. Hva nytter innleggelse? Ønsker å kunne tenke annerledes, ikke komme på hvilehjem. Hvis det er akutt så blir det noe annet. Men generelt sett hjelper det ikke så mye å dele med fagfolk at en har slike tanker. Det er jo også veldig vanlig å ha det slik og så får en bare håpe at fornuften holder og at man ikke handler impulsivt, for det blir fryktelig uforutsigbart og nærmest umulig for noen å forutsi. Anonymkode: 9fe66...a12 Trist alle de som har sånne tanker. Jeg synes det heller ikke nytter med innleggelse. Siden tankene er der også etterpå. 0 Siter
Alba Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har behandler gitt av råd og verktøy til dette? Anonymkode: 1542b...3d0 At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Alba skrev (5 minutter siden): At jeg skal tenke på noe annet. Tenke på hundene og dyra og sånn. Men det hjelper ikke når tankene blander seg og selvmordstankene kommer mellom der. Prøver å gå tur men de dumme tankene er der uansett hva jeg gjør. Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Men prøver men går ikke helt. Men prøver. Men jeg prøver sikkert ikke nok siden jeg ikke får det til. Må prøve enda hardere da. Men vet ikke hvordan. Leit å høre. Har du behandler nå? Anonymkode: 1542b...3d0 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Alba skrev (14 minutter siden): Får ikke helt til det å bli altoppslukende i en hobby som får alle andre tanker til å slutte. Har du prøvd å ha en annen person tilstede, som "arresterer" deg og drar deg inn i fokus igjen hver eneste gang du mister fokus på hobbyen/aktiviteten? Jeg brukte metoden på en lærling jeg hadde med meg en gang. Til slutt holdt det med et kritisk blikk fra meg, så fant han fokus igjen. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar frosken skrev (På 31.12.2025 den 18.44): Men fra tid til annen treffer man på unntakene, jeg kjenner en som eksplisitt sier at hun vet hun lyver når hun sier hun skal ta livet av seg, men hun orker ikke være så lei seg uten at noen hjelper henne. Ja, jeg kjenner også en person som er i tilsvarende situasjon. Jeg tenker at det er uttrykk for reell og (for personen) uutholdelig psykisk smerte. Å kommunisere den smerten ut som selvmordstanker, kammuflerer kun den egentlige problematikken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.