AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (Akkurat nå): Jeg er redd leger fordi de er autoritære og har makt, noen leger har irritert meg. Har du ikke gode, jevnbyrdige samtaler med dem? Anonymkode: 3509e...ecf 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke gode, jevnbyrdige samtaler med dem? Anonymkode: 3509e...ecf Jo kanskje men når de bestemmer noe er det sånn det blir ofte men ikke alltid jeg har gjort det de har anbefalt da, skjelver av det der. liker psykiateren da selv om han er lege. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (32 minutter siden): Jo kanskje men når de bestemmer noe er det sånn det blir ofte men ikke alltid jeg har gjort det de har anbefalt da, skjelver av det der. liker psykiateren da selv om han er lege. Jeg har opplevd at min stemme har blitt tatt med i saken. Det har gjerne ikke du alltid? Du har nok vært sykere enn meg. Anonymkode: 3509e...ecf 0 Siter
stjernestøv Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har opplevd at min stemme har blitt tatt med i saken. Det har gjerne ikke du alltid? Du har nok vært sykere enn meg. Anonymkode: 3509e...ecf Tenker mest på somatiske sykdommer. 0 Siter
Vhanja Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Jeg har alltid hatt stor respekt for autoriteter. Det var et problem da jeg var tenåring og skulle ha regulering. Tannlegen var så alvorlig og autoritær (i mine øyne) og hadde fullskjegg. Så da han spurte meg om min mening så klarte jeg ikke svare. Fordi hvis jeg åpnet munnen så visste jeg at jeg kom til å begynne å gråte, og jeg forsto ikke selv hvorfor. Selv nå i godt voksen alder så har jeg respekt for autoriteter. Det betyr ikke at jeg mener de er bedre eller mer verdt enn meg eller andre, men jeg har stor respekt for deres kunnskap og kompetanse. Jeg har selv høyere utdannelse, så jeg vet litt om hva som ligger bak den jobben de har. Og det er hva jeg respekterer. Og jeg vil aldri forstå folk som ser to YouTube-videoer og tror de vet bedre enn forskere hva som er riktig. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden Drømmeautomat skrev (2 timer siden): Og jeg tror de aller fleste leger og psykologer er motivert av empati og strekker seg langt for å hjelpe andre mennesker. Det har jeg stor respekt for. Empati og gode intensjoner hjelper ikke når den kulturelle kompetansen mangler. Jeg gikk til en faglig dyktig DPS-psykolog, men da jeg tok opp problemstillinger som er kjent i miljøet jeg da var en del av, responderte h*n som om h*n visste hva jeg refererte til - istedenfor å si at dette var helt ukjent, og at jeg måtte utdype og forklare. På denne måten ledet h*n meg bort fra den forståelsen jeg hadde i utgangspunktet - og som senere viste seg å være helt riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.