SoloSuper Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Dere som sliter med en eller flere skavanker som har gjort det litt krevende å navigere arbeidslivet; hvordan fant du jobben din? Hvilken stillingsprosent? Hvordan var prosessen? Jeg har psykiske utfordringer av den typen som ikke alltid lar seg skjule når problemene oppstår, men er faglig dyktig innenfor mitt fagfelt, men jeg sliter veldig med å vite hvordan jeg skal finne en passende jobb. Jeg har ikke veldig lyst til å bruke NAV, men jeg har også problemer som gjør meg dårlig i perioder og det må jeg nesten være klar på når jeg søker jobb, men så skammer jeg meg sånn og vil helst ikke være en person som har spesielle behov, men igjen så orker jeg ikke flere ikke-tilrettelagte jobber siden det ikke fungerer over tid. Jeg studerer nå, men jeg merker at disse tankene gnager i bakhodet. I tillegg vil jeg egentlig ut i jobb underveis i studiet for å få mer praktisk kompetanse enn det jeg får via universitetet Takk! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Fikk en stilling via NAV en gang. Men regnet ikke meg selv som noe dårligere av den grunn at jeg slet med noe. Har alltid hatt lyst på karriere. Jeg jobbet meg oppover. Og neste stillinger har jeg fått som ordinær søker. En av stillingene ble jeg headhuntet til. Nå er jeg 3 ganger utbrent. Anonymkode: 16c34...bd2 0 Siter
Sokk Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Jeg anbefaler deg å forsøke IPS. Det er et tiltak i samarbeid mellom Nav og DPS, i hvert fall her jeg bor. Jeg forholdt meg bare til min jobbspesialist. Jobbspesialistene har et stort nettverk og kan hjelpe deg med å finne en ordinær, men tilpasset jobb som kanskje ikke er utlyst. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar En fikk jeg igjennom NAV, som VTA-tiltak i ordinær bedrift. Så fikk jeg en igjennom Fontenehuset, og seinere har jeg hatt et engasjement jeg fikk igjennom etablert nettverk. Når jeg er ferdig med å studere får jeg se hva jeg gjør. Det blir vel å spille litt på det jeg har av nettverk, lese stillingsannonser, kanskje sjekke om NAV kan hjelpe meg - ingen skam i det så lenge det faktisk fører til noe bra IPS er veldig bra, men det forutsetter dessverre at man er i behandling under hele forløpet. Siden jeg i min tid avsluttet på DPS, ble jeg også utskrevet midt i et IPS opplegg. Burde holde at man var i behandling når man startet opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Sokk skrev (4 timer siden): Jeg anbefaler deg å forsøke IPS. Det er et tiltak i samarbeid mellom Nav og DPS, i hvert fall her jeg bor. Jeg forholdt meg bare til min jobbspesialist. Jobbspesialistene har et stort nettverk og kan hjelpe deg med å finne en ordinær, men tilpasset jobb som kanskje ikke er utlyst. Personlig har jeg angret veldig på å ha takket ja til IPS hjelp. Tror det er nyttig for mange men i mitt tilfelle har det vært mer til skade. Tror ikke det er et tiltak som passer alle, men kan sikkert være bra startpunkt for mange. Anonymkode: 16c34...bd2 0 Siter
Everybody Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Personlig har jeg angret veldig på å ha takket ja til IPS hjelp. Tror det er nyttig for mange men i mitt tilfelle har det vært mer til skade. Tror ikke det er et tiltak som passer alle, men kan sikkert være bra startpunkt for mange. Anonymkode: 16c34...bd2 Kan du forklare litt mer hvorfor det var til skade og hvorfor du angret? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Everybody skrev (34 minutter siden): Kan du forklare litt mer hvorfor det var til skade og hvorfor du angret? Jeg har vært veldig oppegående omtrent hele mitt yrkesliv. Har mastergrad og god kompetanse. Når jeg fikk hjelp av IPS følte jeg arbeidsgiverene stortsett forventet arbeidsutplassering på lav nivå innen renhold eller annet enkelt. Føler mitt rykte ble skadet, fordi nå er jeg " hjelpetrengende" / svak, og alle i de kontorene jeg ville likt å jobbe hos vet det nå. Så jeg kan krysse de ut som mulige fremtidige arbeidsgivere. Anonymkode: 16c34...bd2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Jeg har også vært innom IPS, og jeg opplevde også at jobbspesislisten ikke fant stillinger etter evne, men snarere orienterte seg mot de enkleste jobbene. Men det er sikkert veldig avhengig av hvem man samarbeider med Anonymkode: 62261...6e8 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar Enten via hjemmesiden deres eller finn. Filtrerte sånn at jeg fant stillinger jeg tenkte kunne passe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.