munchin Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Forrige gang jeg spurte fikk jeg til svar at det ikke finnes seponeringssymptomer på denne medisinen. Nå som jeg har gått fra 242 mg Litium til 168 mg kjenner jeg på økt uro, angst og selvmordstanker. Er det noe som kan forsvinne etter en stund? 0 Siter
nachnoo Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Når man slutter med medisin (seponerer) kan man oppleve to negative ting: 1. Tilbakefall av sykdommen og 2. Seponeringssymptomer, som er noe annet enn tilbakefall. Det er en reaksjon fra kroppen på at det spesifikke stoffet fjernes. Jeg mener det du beskriver er tilbakefall av symptomer på sykdommen. 1 Siter
munchin Skrevet 31. desember 2025 Forfatter Skrevet 31. desember 2025 nachnoo skrev (4 minutter siden): Når man slutter med medisin (seponerer) kan man oppleve to negative ting: 1. Tilbakefall av sykdommen og 2. Seponeringssymptomer, som er noe annet enn tilbakefall. Det er en reaksjon fra kroppen på at det spesifikke stoffet fjernes. Jeg mener det du beskriver er tilbakefall av symptomer på sykdommen. Takk for svar. Om man starter på AD; hvordan lenge må man forvente å vente på virkning? 0 Siter
munchin Skrevet 31. desember 2025 Forfatter Skrevet 31. desember 2025 nachnoo skrev (10 minutter siden): 2-4 uker. Takk, det var ikke for ille ventetid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Hva var dine litium nivåer i blodet og hva er de nå? Anonymkode: a14d8...796 0 Siter
munchin Skrevet 31. desember 2025 Forfatter Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva var dine litium nivåer i blodet og hva er de nå? Anonymkode: a14d8...796 Nivåene har ligget på 0,7 til 0,9. Jeg tok blodprøve på mandag som skal vise hva nivået ligger på nå. Tidligere har nivået ligget på 0,3 til 0,4 ved lav dose Litium. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar munchin skrev (8 timer siden): Nivåene har ligget på 0,7 til 0,9. Jeg tok blodprøve på mandag som skal vise hva nivået ligger på nå. Tidligere har nivået ligget på 0,3 til 0,4 ved lav dose Litium. Hvorfor seponeres du egt. Jeg er bare litt nysgjerrig, fordi tenker kanskje gjøre det samme. Jeg sliter dog også med angst, uro og selvmordstanker, som er nå borte ved den lavere dosen ( din). Usikker på årsaken til at symptomene forsvant, ikke sikker det er lithium. Ønsker ikke symptomer tilbake. Anonymkode: a14d8...796 0 Siter
munchin Skrevet 1. januar Forfatter Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor seponeres du egt. Jeg er bare litt nysgjerrig, fordi tenker kanskje gjøre det samme. Jeg sliter dog også med angst, uro og selvmordstanker, som er nå borte ved den lavere dosen ( din). Usikker på årsaken til at symptomene forsvant, ikke sikker det er lithium. Ønsker ikke symptomer tilbake. Anonymkode: a14d8...796 Jeg seponerer pga bivirkninger og overgang til AD mest sannsynlig. Symptomene mine kom fort tilbake ved seponering dessverre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar munchin skrev (39 minutter siden): Jeg seponerer pga bivirkninger og overgang til AD mest sannsynlig. Symptomene mine kom fort tilbake ved seponering dessverre. Men du gjør det jo uten lege som hjelper deg unntatt nachnoo? Anonymkode: 48f45...a41 0 Siter
munchin Skrevet 1. januar Forfatter Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men du gjør det jo uten lege som hjelper deg unntatt nachnoo? Anonymkode: 48f45...a41 Jeg har hatt en time med psykiater. Skal ha en ny time om et par uker (privat). 0 Siter
munchin Skrevet 1. januar Forfatter Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor seponeres du egt. Jeg er bare litt nysgjerrig, fordi tenker kanskje gjøre det samme. Jeg sliter dog også med angst, uro og selvmordstanker, som er nå borte ved den lavere dosen ( din). Usikker på årsaken til at symptomene forsvant, ikke sikker det er lithium. Ønsker ikke symptomer tilbake. Anonymkode: a14d8...796 Jeg vil egentlig ikke anbefale deg å seponere om du ikke har betydelige bivirkninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar munchin skrev (13 minutter siden): Jeg vil egentlig ikke anbefale deg å seponere om du ikke har betydelige bivirkninger. Skjønner. Bare er ganske sikker på at min bipolar diagnose er helt feil. Litt usikker om det da er bra å gå på lithium. Anonymkode: a14d8...796 0 Siter
munchin Skrevet 1. januar Forfatter Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner. Bare er ganske sikker på at min bipolar diagnose er helt feil. Litt usikker om det da er bra å gå på lithium. Anonymkode: a14d8...796 Min tidligere behandler sa at hen var begynt å medisinere pasienter på lavdose Litium som selvmordsforebyggende. Pasienter uten bp. Har du en dyktig lege? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar munchin skrev (20 minutter siden): Min tidligere behandler sa at hen var begynt å medisinere pasienter på lavdose Litium som selvmordsforebyggende. Pasienter uten bp. Har du en dyktig lege? Det er sant det fungerer knall på selvmordstanker. Men, i tillegg fått store problemer problemer med motivasjonen til å gjøre noe som helst. Nå kan jeg godt gå på nav og stirre i taket. Har fått lite til null motivasjon til å løfte en finger. Jeg tåler bare lavere dose, blir dårlig av mer. Men nivåene er i underkant. Anonymkode: a14d8...796 0 Siter
Sokk Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå kan jeg godt gå på nav og stirre i taket. Har fått lite til null motivasjon til å løfte en finger. Er du sikker på at det er en bivirkning av litium og ikke et depresjonssymptom? Jeg har slitt med tiltaksløshet i det siste, men jeg har landet på å tolke det som depresjon, selv om jeg går på litium. Jeg får se hvordan det utvikler seg. Jeg har nemlig ikke lyst til å slutte på litium, for det er den første medisinen jeg faktisk ikke merker at jeg går på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Sokk skrev (7 minutter siden): Er du sikker på at det er en bivirkning av litium og ikke et depresjonssymptom? Jeg har slitt med tiltaksløshet i det siste, men jeg har landet på å tolke det som depresjon, selv om jeg går på litium. Jeg får se hvordan det utvikler seg. Jeg har nemlig ikke lyst til å slutte på litium, for det er den første medisinen jeg faktisk ikke merker at jeg går på. Skrev du ikke at du har bivirkninger? Anonymkode: 48f45...a41 0 Siter
munchin Skrevet 1. januar Forfatter Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skrev du ikke at du har bivirkninger? Anonymkode: 48f45...a41 Mulig du blander meg (med bivirkninger) og anonym? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Sokk skrev (5 minutter siden): Er du sikker på at det er en bivirkning av litium og ikke et depresjonssymptom? Jeg har slitt med tiltaksløshet i det siste, men jeg har landet på å tolke det som depresjon, selv om jeg går på litium. Jeg får se hvordan det utvikler seg. Jeg har nemlig ikke lyst til å slutte på litium, for det er den første medisinen jeg faktisk ikke merker at jeg går på. Er jo litt vanskelig å si. Har aldri manglet motivasjon på denne måten før. I lange tider. Litt usikker på hva regnes innenfor depresjon. Jeg har ikke lyst til å gråte eller ta selvmord. Bare lite lyst til å gjøre noe som helst null drivkraft. Anonymkode: a14d8...796 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar munchin skrev (2 timer siden): Jeg seponerer pga bivirkninger og overgang til AD mest sannsynlig. Symptomene mine kom fort tilbake ved seponering dessverre. munchin skrev (1 minutt siden): Mulig du blander meg (med bivirkninger) og anonym? Anonymkode: 48f45...a41 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.