Sokk Skrevet lørdag kl 11:38 Skrevet lørdag kl 11:38 nachnoo skrev (1 time siden): Er det noen av dere som er medlem av Bipolarforeningen? Behandlingen av bipolar sykdom i Norge er langt dårligere enn den burde være. Dessverre er det ingen som tar tak i dette. Bipolarforeningen burde være de som kunne fronte dette og presse politikerne og helsetoppene til å gjøre noe med dette. Jeg er ikke medlem. Både fordi jeg er usikker på om jeg har diagnosen på ordentlig, og fordi jeg er redd for at feil folk skal få vite om diagnosen og at det skal hindre meg i jobb senere. Jeg har klaget til Statsforvalteren på behandlingen jeg har fått, men jeg vet ikke om det kommer noe ut av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:02 Skrevet lørdag kl 12:02 Sokk skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke medlem. Både fordi jeg er usikker på om jeg har diagnosen på ordentlig, og fordi jeg er redd for at feil folk skal få vite om diagnosen og at det skal hindre meg i jobb senere. Jeg har klaget til Statsforvalteren på behandlingen jeg har fått, men jeg vet ikke om det kommer noe ut av det. Jeg trodde det ikke var noe veldig dårlig å ha bipolar diagnose. Så jeg har fortalt naivt til nesten alle som er, det var ikke før jeg fikk noen rare reaksjoner på det at jeg begynte å tenke at dette er noe jeg kanskje bør holde kjeft om, men nå vet jo nesten alle jeg kjenner det og noen jeg ikke kjenner også. Anonymkode: fdf56...07e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden nachnoo skrev (22 timer siden): Er det noen av dere som er medlem av Bipolarforeningen? Behandlingen av bipolar sykdom i Norge er langt dårligere enn den burde være. Dessverre er det ingen som tar tak i dette. Bipolarforeningen burde være de som kunne fronte dette og presse politikerne og helsetoppene til å gjøre noe med dette. Litt på siden av temaet men noe jeg har tenkt på, er det gjengs innen psykiatrien at behandlere forholder seg strengt til disgnosekriterier når det gjelder behandling? Har skrevet litt her og der i forumet tidligere om at jeg lenge har hatt BP2 diagnose og mottatt vellykket behandling, men DPS fjernet den. Etter det ble depresjonen fra deres side forklart med at jeg var deprimert pga nært forestående avslutning av forløpet og at depresjon var relatert til ubehandlet adhd, og behandling med stemningsstabiliserende måtte jeg selv etterspørre. Forstår at DPS ikke kaster rundt seg med diagnoser i hytt og pine, og det er på ingen måte et ønske å ha en bipolar diagnose, kun å få riktig behandling. Det virker som du har mye erfaring med behandling av tilstanden og jeg lurer på hvordan man etter din erfaring forholder seg til tilfeller som er i gråsonen, f eks at man utelukkende responderer på stemningsstabiliserende behandling, ikke har effekt av AD og får forverret tilstand, men man møter ikke ICD kriteriene for hypomani. Anonymkode: 8094e...a99 0 Siter
nachnoo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Diagnosen er en faktor som hjelper en til riktig behandling. Den er ikke sannheten eller målet. Målet er er pasientens livskvalitet. I dette tilfellet ville jeg fortsatt behandling med stemningsstabiliserende og latt diagnosen BP2 blitt stående. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.