Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (5 timer siden):

Messenger_creation_18694900-9A82-4BBE-BA8C-8F4CF006C944.thumb.jpeg.ddfdaa8f1be20c924d09468d869425fa.jpeg

Den var kjempefin og ikke typisk jul heller, så den kan du la bli stående :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

(skrev noe, men kom til at jeg har svært lite å bidra med i denne tråden 😅)

Endret av Ekstra
Nicklusheletida
Skrevet
Ekstra skrev (3 minutter siden):

.

(skrev noe, men kom til at jeg har svært lite å bidra med i denne tråden 😅)

Joda, det har du sikkert. Jeg ble i hvert fall veldig nysgjerrig :)

Skrevet
Nicklusheletida skrev (27 minutter siden):

Joda, det har du sikkert. Jeg ble i hvert fall veldig nysgjerrig :)

Jeg har lite pynt, og ingen sesongpynt, utover litt til jul og påske,

Nicklusheletida
Skrevet
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg har lite pynt, og ingen sesongpynt, utover litt til jul og påske,

Ikke jeg heller

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg tror det. Hjort eller reinsdyr. Fikk av moren min til jul. De var visstnok tiltenkt hytta, men jeg synes ikke de passer inn i den mer robuste stilen der. Passer bedre hjemme.  Fikk en trau også i mørkt tre. Det ble med til hytta.

Vasen er Georg Jenssen som jeg ønsket meg i bursdagsgave av samboer for noen år siden. Det begynte med den skåla pluss en annen skål som samboer fikk i gave fra jobben. Dette likte vi så godt at vi deretter kjøpe inn flere ting i den serien som du ikke ser på bildet. Georg Jenssen lysestaker osv. De glass T- lysestakene på bordet er også gave. Litt tilfeldig , men ingen ting på bordet har jeg faktisk kjøpt selv :)

Jeg følger ikke trender. Er tro mot min stil og skifter ikke ut, så bruker lite penger på interiør. Har hatt det likt i mange år og kommer sikkert til å ha det samme så lenge vi lever . Jeg synes det er morro med interiør,  men hvis jeg kjøper noe nytt, så har jeg gjerne tenkt på det lenge. 

Puh! , nå har vi holdt på siden vi sto opp og rydde og vaske ut jula på hytta, så vi er klar til å reise hjem i morgen tidlig. Litt trist at jula er over . 

Georg Jensen har så mye fint. Jeg har ikke så mye av han, men har stjernen på toppen av juletreet fra han. Den er veldig fin synes jeg.

påskelilje
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Georg Jensen har så mye fint. Jeg har ikke så mye av han, men har stjernen på toppen av juletreet fra han. Den er veldig fin synes jeg.

Jeg har lite å bidra med her... Har ikke hørt om Georg Jensen 🤪

Jeg pynter med lilla til advent, rødt/hvitt til jul, og ellers er det lite variasjoner. Plukker mye blomster om sommeren fra hagen og skog og har i vase inne. 

Skrevet
Fru2020 skrev (3 timer siden):

Georg Jensen har så mye fint. 

Enig i at det er mye fint. Men jeg synes ikke det typisk passer inn hos meg og de tingene jeg har valgt å ha. Så da jeg for en god del år tilbake fikk en slik kubbelysestake av daværende arbeidsgiver, valgte jeg å selge den på Finn ;) https://www.facebook.com/share/17nsF3Tyrf/?mibextid=wwXIfr 

I en annen anledning fikk jeg denne brus-/ølåpneren, og den har jeg valgt å beholde, selv om den egentlig er «for blank». Den har imidlertid en praktisk funksjon også. Den har blitt rippete med årene, og her speiles taket i den, men den er altså blank og ensfarget i sølvfarge. 

Skrevet (endret)
morsan skrev (39 minutter siden):

Men jeg synes ikke det typisk passer inn hos meg og de tingene jeg har valgt å ha. Så da jeg for en god del år tilbake fikk en slik kubbelysestake av daværende arbeidsgiver, valgte jeg å selge den på Finn ;)

Georg Jensen-produktene blir for blanke her i huset. Her er det mye glass og treverk. Jeg fikk også en GJ lysestake i jobbsammenheng for noen år siden, og den ble også solgt på Finn 🤭 Det var en helt enkel telysholder, helt blank slik som den du lenket til bilde av. Men den så ut som et forvokst eggeglass uten stett, bare en "grop" til telyset, og det var bare én, ikke et sett med to like. Gamliser har dessuten ofte de lysestakene de trenger. 

Ang. trådens tema: Her er det bare advent, jul og påske som markeres med sesongpynt. De samme gardinene henger oppe hele året. 

påskelilje skrev (2 timer siden):

Har ikke hørt om Georg Jensen 🤪

Og jeg fant ut i går (fordi jeg tittet innom Finn) at ett av våre julepynt-elementer har et navn: Det er en nummerert Jullar-engel - et begrep som inntil i går var totalt ukjent for meg.
image.png.c9e8df6d7d7bb385e17c018402b9ae73.png

Jeg husker ikke hvor vi har fått den fra, tror det er en gave fra en eller annen "svigertante". Jeg har aldri tenkt på den som annet enn nips. Men den har fått stå i stua, mye av den mindre - eh - stilrene pynten står i kjellerstua. Alt ble pakket ned i løpet av gårsdagen. 

Endret av laban
Nicklusheletida
Skrevet
laban skrev (47 minutter siden):

Jeg fikk også en GJ lysestake i jobbsammenheng for noen år siden, og den ble også solgt på Finn 🤭 Det var en helt enkel telysholder, helt blank slik som den du lenket til bilde av. Men den så ut som et forvokst eggeglass uten stett, bare en "grop" til telyset, og det var bare én, ikke et sett med to like. 

Jeg ble litt nysgjerrig på om lysestaken du prater om er den samme som vi har og lette gjennom bildegalleri for å se om jeg kunne finne et bilde 😀 Dette bildet er kraftig klippet, så veldig uklart. Mener du disse ?

20240106_130756.jpg

Skrevet
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Dette bildet er kraftig klippet, så veldig uklart. Mener du disse ?

Nei, jeg klarte ikke å finne bilde av den. Trolig er den utgått, det er minst 6 år siden. Staken hadde ingen form for "stett" eller hva jeg skal kalle det, og kanten var ikke bølget, men som en sirkel. Tenk deg en halv, stålblank kjempestor plomme der en stein på avokadostørrelse er fjernet for å danne grop til telyset...

Nicklusheletida
Skrevet
laban skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg klarte ikke å finne bilde av den. Trolig er den utgått, det er minst 6 år siden. Staken hadde ingen form for "stett" eller hva jeg skal kalle det, og kanten var ikke bølget, men som en sirkel. Tenk deg en halv, stålblank kjempestor plomme der en stein på avokadostørrelse er fjernet for å danne grop til telyset...

Ok, jeg tror jeg vet hvilke du mener. Jeg titter en del på Georg Jensen og har en del. Jeg har 3 sett av disse også. Jeg har i et par år tenkt på å kjøpe meg gulvstaker i samme stil som disse, men de er svindyre, så foreløpig har det blitt med tanken . ( Kom plutselig på at jeg fyller jo rundt tall om noen måneder ) 😀

20240106_125719.jpg

påskelilje
Skrevet
laban skrev (1 time siden):

Georg Jensen-produktene blir for blanke her i huset. Her er det mye glass og treverk. Jeg fikk også en GJ lysestake i jobbsammenheng for noen år siden, og den ble også solgt på Finn 🤭 Det var en helt enkel telysholder, helt blank slik som den du lenket til bilde av. Men den så ut som et forvokst eggeglass uten stett, bare en "grop" til telyset, og det var bare én, ikke et sett med to like. Gamliser har dessuten ofte de lysestakene de trenger. 

Ang. trådens tema: Her er det bare advent, jul og påske som markeres med sesongpynt. De samme gardinene henger oppe hele året. 

Og jeg fant ut i går (fordi jeg tittet innom Finn) at ett av våre julepynt-elementer har et navn: Det er en nummerert Jullar-engel - et begrep som inntil i går var totalt ukjent for meg.
image.png.c9e8df6d7d7bb385e17c018402b9ae73.png

Jeg husker ikke hvor vi har fått den fra, tror det er en gave fra en eller annen "svigertante". Jeg har aldri tenkt på den som annet enn nips. Men den har fått stå i stua, mye av den mindre - eh - stilrene pynten står i kjellerstua. Alt ble pakket ned i løpet av gårsdagen. 

Tror jammen meg min mor har en liknende engel,  bare med hvit kjole. Samme ansikt 😊

Skrevet
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Tror jammen meg min mor har en liknende engel,  bare med hvit kjole. Samme ansikt 😊

Ja, de finnes i flere farger og størrelser. Bare søk på "jullar", så kommer de fram. 

Skrevet
laban skrev (11 timer siden):

Disse englekorene var jo ekstremt populære på 80-90-tallet og fantes i alle fall i rødt, hvitt og blått ja. Selv har jeg ingen, men kjenner flere som har noen av dem. :) De er jo søte da! 

Skrevet
påskelilje skrev (13 timer siden):

Jeg har lite å bidra med her... Har ikke hørt om Georg Jensen 🤪

Jøss. Selv jeg har hlrt om Georg Jensen! Har en gullfarget fugl, juletrepynt, av ham faktisk, fikk den av min tante en gang, den er veldig fin. :) 

Skrevet

Det jeg har aller mest lyst på er Georg Jensen sin juleduk til spisebordet. Den røde med julehjerter på. Den er utrolig flott🤩

Skrevet
Fru2020 skrev (20 minutter siden):

Det jeg har aller mest lyst på er Georg Jensen sin juleduk til spisebordet. Den røde med julehjerter på. Den er utrolig flott🤩

Å, dette minnet meg om at vi faktisk har et juletreteppe fra GJ! 😁 Jeg hadde fra før et mer «moderat» priset teppe under juletreet, mens dette fra GJ var noe min mann kjøpte – uten å ha sett på prisen før den ble slått inn i kassen. ;) Tror han ble litt paff. Da vi slo våre pjalter sammen, var det dette teppet som ble med videre. 

Skrevet
morsan skrev (4 timer siden):

Å, dette minnet meg om at vi faktisk har et juletreteppe fra GJ! 😁 Jeg hadde fra før et mer «moderat» priset teppe under juletreet, mens dette fra GJ var noe min mann kjøpte – uten å ha sett på prisen før den ble slått inn i kassen. ;) Tror han ble litt paff. Da vi slo våre pjalter sammen, var det dette teppet som ble med videre. 

De koster masse ja. Helt enig. Hvis jeg skal kjøpe duken engang må jeg nok spare en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...