Fru2020 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg er opptatt av at språket til alle tider har utviklet seg, lånt og gjort til sitt eget. Jeg synes det er flott at ungdommen skaper sitt språk. Det er meningen at vi som er generasjonen over skal irritere oss litt fordi vi mener det vår generasjon kom opp med var best. Hurra for kultur og språk i bevegelse😊 (men når sønnen min brukte uttrykket gro opp om å vokse opp måtte jeg bare korrigere han) 2 Siter
morsan Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Ekstra skrev (5 timer siden): "Når det kommer til" er jo en fornorsking av "when it comes to": Når det kommer til - Språkrådet Har også hørt noen si «nedover veien» der engelskspråklige ville snakket om framtiden 1 Siter
Grendel Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Jeg irriterer meg over "på daglig basis". Importert fra engelsk "on a daily basis". Det er dobbelt irriterende fordi: 1. Det er imponert fra engelsk. 2. Det er ganske overflødig på begge språk. "Han ringer meg på daglig basis" betyr nøyaktig det samme som "Han ringer meg daglig" eller "han ringer meg hver dag". Jeg prøver å bruke norske begrep, men det er fristende å ty til engelske. Som nordmann synes jeg norske begrep virker kraftigere. 3 Siter
Vhanja Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Lillemus skrev (14 timer siden): Har du ikke sett reklamen (husker ikke hva det var reklame for!) hvor mor har sendt en sms til faren til en i klassen for å spørre om han kunne ta med noe mat på foreldremøtet (eller noe sånt) og brukte de to emojiene? De betyr kjønnsorganer så ifølge ungen i familien hadde mora spurt om han ville ha sex. 😂 Fersken betyr vel rumpe? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Vhanja skrev (1 time siden): Fersken betyr vel rumpe? Sikkert. Det har noe med kjønn og sex og sånt å gjøre, i alle fall. Er ikke fjortis lengre jeg vet du! 0 Siter
Vhanja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Lillemus skrev (8 timer siden): Sikkert. Det har noe med kjønn og sex og sånt å gjøre, i alle fall. Er ikke fjortis lengre jeg vet du! 😂 0 Siter
Grendel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg tror dette er tegnene det er snakk om: 🍑🍆 Fersken og aubergine i kombinasjon. Det er en invitasjon til sex i følge internettet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.