nachnoo Skrevet lørdag kl 19:59 Skrevet lørdag kl 19:59 https://www.aftenposten.no/sex-og-samliv/i/k0aqwA/syk-av-sextoerke 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:03 Skrevet lørdag kl 20:03 Hvorfor vil du ha vår mening om det? Anonymkode: 4fbb5...f09 0 Siter
nachnoo Skrevet lørdag kl 20:07 Forfatter Skrevet lørdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du ha vår mening om det? Anonymkode: 4fbb5...f09 Hvorfor vil du vite hvorfor jeg spør om det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:09 Skrevet lørdag kl 20:09 nachnoo skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du vite hvorfor jeg spør om det? Du har vell sikkert allerede en mening om saken selv? Anonymkode: 4fbb5...f09 0 Siter
psykedeliker Skrevet lørdag kl 20:15 Skrevet lørdag kl 20:15 Unødvendig å poste noe som ligger bak innloggingsmur. 0 Siter
Sokk Skrevet lørdag kl 20:17 Skrevet lørdag kl 20:17 Han prøver vel å gjøre seg selv mer relevant. Han er psykiatrisk sykepleier og sexolog og tar tittelen «terapeut» i forbindelse med innlegget. Depresjonsbehandling er et stort marked, så han forsøker å ta del i det, til tross for at han verken er psykolog eller psykiater. Jeg tror ikke depresjon skyldes mangel på sex, eller kan kureres med sex. Jeg tror isolasjon og mangel på fellesskap med andre mennesker kan bidra til depresjon. Men jeg tror vi kan klare oss fint med det nivået av intimitet vi kan få med familie og venner, uten at vi trenger å gni slimhinner mot hverandre. Jeg vil heller ikke oppfordre til mer sex med flere partnere pga risiko for uønskede graviditeter og spredning av kjønnssykdommer. Så jeg tror virkelig ikke at «mer sex» er løsningen på å redusere forekomsten av depresjon i befolkningen. Jeg antar at han også mener vi skal unngå alt av antidepressiva med seksuelle bivirkninger, siden de ødelegger for hans kur mot depresjon. Men disse medisinene har jo virket for svært mange mennesker, så det tilsier at hans teori er feil. 3 Siter
Anonymos Skrevet lørdag kl 20:50 Skrevet lørdag kl 20:50 Litt merkelig forenkling syns jeg. At "sextørken" er symptom på noe større, nemlig at det er større avstander mellom folk og mer ensomhet, det kan jeg se for meg. At det i sin tur bidrar til økt forekomst av depresjon er jo en logisk slutning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:57 Skrevet lørdag kl 20:57 Min største hobby er blitt sex. Det er en av tingene jeg må ha på plass i mitt liv for å ikke lide mentalt. Uten det føles det av og til som jeg ikke klarer å holde det sammen og alt rakner. Men har også kommet til bunns i at mer enn sex er mitt problem det at jeg har manglet ubetinget kjærlighet under oppvekst og ellers. Mangel på ubetinget kjærlighet har gjort meg klengete og fysisk trengende. Heldigvis har jeg funnet en passende elsker. Fordi jeg trenger mye bra sex. Anonymkode: edc44...957 0 Siter
Grendel Skrevet lørdag kl 21:06 Skrevet lørdag kl 21:06 Jeg tror han overdriver betydningen av sex i seg selv. Jeg ser ikke at han peker på noen forskning heller. Samtidig anser jeg det nærmest som åpenbart at alt annet likt så vil et bra sexliv trekke i retning bort fra depresjon. Omvendt vil mangel på sex trekke litt i retning depresjon (om alt annet er likt.). Det er tusen andre faktorer i tillegg. Jeg tror ikke det er noen løsning å ha sex uten å ha lyst, men det ville også vært en vrang måte å lese artikkelen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:10 Skrevet lørdag kl 21:10 Hva kom først, høna eller egget? Anonymkode: a040d...a07 1 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:23 Skrevet lørdag kl 21:23 psykedeliker skrev (1 time siden): Unødvendig å poste noe som ligger bak innloggingsmur. Det ligger ikke bak betalingsmur. Anonymkode: a6794...380 0 Siter
Grendel Skrevet lørdag kl 21:24 Skrevet lørdag kl 21:24 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva kom først, høna eller egget? Anonymkode: a040d...a07 Det er vel best om høna kommer først i denne sammenhengen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:25 Skrevet lørdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min største hobby er blitt sex. Det er en av tingene jeg må ha på plass i mitt liv for å ikke lide mentalt. Uten det føles det av og til som jeg ikke klarer å holde det sammen og alt rakner. Men har også kommet til bunns i at mer enn sex er mitt problem det at jeg har manglet ubetinget kjærlighet under oppvekst og ellers. Mangel på ubetinget kjærlighet har gjort meg klengete og fysisk trengende. Heldigvis har jeg funnet en passende elsker. Fordi jeg trenger mye bra sex. Anonymkode: edc44...957 Nå var det vel spørsmål om du hadde noen tanker om det som stod i teksten, ikke om hva slags behov du har for sex. Anonymkode: a6794...380 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:28 Skrevet lørdag kl 21:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå var det vel spørsmål om du hadde noen tanker om det som stod i teksten, ikke om hva slags behov du har for sex. Anonymkode: a6794...380 Ja, dette er det dere får, når grunnlaget gjetting ut i fra overskriften, når artikkelen er bak betalingsmur. Anonymkode: edc44...957 0 Siter
Everybody Skrevet lørdag kl 21:31 Skrevet lørdag kl 21:31 Husker kupton som var her før og var psykiater, han mente at prostitusjon burde være lovlig på lik linje med Nederland. Han mente det ville bedre folkehelsen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:43 Skrevet lørdag kl 21:43 10 minutes ago, Everybody said: Husker kupton som var her før og var psykiater, han mente at prostitusjon burde være lovlig på lik linje med Nederland. Han mente det ville bedre folkehelsen. Har han sluttet? 🤐 Anonymkode: a040d...a07 0 Siter
Everybody Skrevet lørdag kl 21:44 Skrevet lørdag kl 21:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han sluttet? 🤐 Anonymkode: a040d...a07 Ja det er lenge siden kupton sluttet. Han sluttet fordi modereringen på forumet var for streng. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:58 Skrevet lørdag kl 21:58 13 minutes ago, Everybody said: Ja det er lenge siden kupton sluttet. Han sluttet fordi modereringen på forumet var for streng. Javel... 😙 Anonymkode: a040d...a07 0 Siter
Everybody Skrevet lørdag kl 22:58 Skrevet lørdag kl 22:58 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Javel... 😙 Anonymkode: a040d...a07 😘 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Everybody skrev (17 timer siden): 😘 De som vet de vet.. Anonymkode: 84078...c4c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.