AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 50 prosent bedre? 50 %gjenværende sykdom? Anonymkode: d20ca...2d6 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Tror det er veldig individuelt dessverre. Skulle vært sånn at alle ble 100% bedre❤️ Men det er bevist at det fungerer i alle fall 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 50 prosent bedre? 50 %gjenværende sykdom? Anonymkode: d20ca...2d6 @nachnoo? Hva er dine mange erfaringer? Kan man bli betraktelig bedre? Anonymkode: d20ca...2d6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Noen blir frisk, andre merker litt bedring, andre igjen langt mer enn litt. Anonymkode: f7519...85c 0 Siter
nachnoo Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): @nachnoo? Hva er dine mange erfaringer? Kan man bli betraktelig bedre? Anonymkode: d20ca...2d6 Med riktig behandler og pasient som gjør fornuftige valg, bør ca 90% bli bra, 5% bedre og 5% kun moderat bedre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden nachnoo skrev (29 minutter siden): Med riktig behandler og pasient som gjør fornuftige valg, bør ca 90% bli bra, 5% bedre og 5% kun moderat bedre. 90 prosent bli bra! Det er veldige gode nyheter for meg! Innebærer det samtidig samtaleterapi? Anonymkode: d20ca...2d6 1 Siter
ISW Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Husk at studiene som viser 50-60% effekt er store og har betydelige svakheter. Eksempler: - De kan inkludere mennesker hvor diagnosen er feil (f.eks at det foreligger bipolar lidelse som skal behandles annerledes, eller personlighetsforstyrrelser) - Dosen er gjerne fastsatt, mange kan ha behov for større doser - Medisinen kan være feil (f.eks SSRI mot anhedoni) - Genetiske avvik i forbrenningen av medisinen er ikke kartlagt og ikke tatt høyde for i doseringen osv.. En god behandler vil ta høyde for dette og gjerne lykkes bedre enn resultatene i studiene. 0 Siter
nachnoo Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden nachnoo skrev (6 timer siden): Med riktig behandler og pasient som gjør fornuftige valg, bør ca 90% bli bra, 5% bedre og 5% kun moderat bedre. Her må jeg legge til: Dette gjelde personer som kommer til behandling for første gang. Har de gjentatte ganger ikke fått korrekt behandling eller alt for tidlig avbrutt korrekt behandling, reduseres mulighetene for å bli frisk betydelig. Samtalebehandling må alltid tilbys samtidig. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden nachnoo skrev (8 minutter siden): Her må jeg legge til: Dette gjelde personer som kommer til behandling for første gang. Har de gjentatte ganger ikke fått korrekt behandling eller alt for tidlig avbrutt korrekt behandling, reduseres mulighetene for å bli frisk betydelig. Samtalebehandling må alltid tilbys samtidig. Å, jeg forstår. Hva tenker du om de pasientene som ikke blir friske? Anonymkode: d20ca...2d6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Hva tenker dere andre om mennesker som ikke blir friske fra depresjon? Jeg er så redd for at jeg gjør noe feil. Anonymkode: d20ca...2d6 0 Siter
nachnoo Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Å, jeg forstår. Hva tenker du om de pasientene som ikke blir friske? Anonymkode: d20ca...2d6 Dessverre skyldes det ofte at man ikke har behandlet depresjonen korrekt fra første episode. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden nachnoo skrev (8 timer siden): Dessverre skyldes det ofte at man ikke har behandlet depresjonen korrekt fra første episode. Og noe er forårsaket av at pasienter selv velger å seponere medisiner, siden det går mye bedre. Ikke tar høyde for at det kun er stabilisering av en pågående depresjon som fremdeles trenger medisiner for å holde seg stabil. Jeg husker veldig godt at du presenterte noe statistikk over bedring, om en ble behandlet så og så lenge etter X antall tilbakefall av depresjon. Det gjorde valget enkelt for min del. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.