Gå til innhold

Er du glad i dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker fugler og hester mest. Har hatt flere mindre papegøyer, de er morsomme og smarte. Men veldig innpå hele tiden om de er skikkelig tamme. Jeg har også hatt hund, jeg liker egne hunder, men blir utrygg om jeg møter digre bikkjer som går løs ute. Katter liker jeg rett og slett ikke. Før i tiden gikk jeg på rideskole, og var på rideleir. Hester er fine dyr.

Du da? Liker du dyr?

Anonymkode: 07185...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig glad i dyr. :) Spesielt hester og er veldig glad for at jeg fant meg en mann som også har drevet aktivt med hest. Skulle gjerne hatt en katt eller to, men man blir så fryktelig bundet av det. Har aldri hatt hund, men koser gjerne med alle de hundene jeg kan kose med. Har hatt burfugl 2 ganger (nymfeparakitt), men det orker jeg ikke igjen, selv om det var koselig, men er veldig glad i og interessert i å se på og ta bilder av fugler ute. :D 

stjernestøv
Skrevet

Ja jeg er glad i dyr og kunne tenkt meg en hund men man skal ha energi og overskudd til det, det er jo arbeid med dyrene. Så tror jeg holder meg uten dyr, en katt kunne jeg hatt men det vil ikke mannen ha. Får holde med de dyrene jeg har hatt. 

Skrevet

Ja veldig. Og jeg har dyretekke. Tror det er den rolige naturen min som gjør at de tiltrekkes meg. 

Skrevet

Ja, jeg er veldig glad i dyr, spesielt hunder og katter står mitt hjerte nær. Vi har katt nå, men har tidligere hatt hund. Den ene måtte vi dessverre avlive godt opp i alder da den fikk jurkreft. Etter det fikk vi en hund til, men den hadde store psykiske problemer, så store at jeg ikke klarte å hanskes med den. Den hadde det veldig vondt med seg selv, og dyrlegen anbefalte avlivning da den bare var to år gammel. Da er det ille. Stakkars lille 😢 Etter det bestemte jeg meg for å aldri skaffe meg hund igjen. Tror katter er lettere å ha med å gjøre, i alle fall den vi har. Den klarer seg liksom mye selv. Går ut og inn som den vil (katteluke). Den styrer matinntaket helt selv også, og har alltid mat og vann tilgjengelig. Eneste "jobb" jeg synes jeg har med den er litt irritasjon når den absolutt vil opp på fanget og kose når jeg f.eks sitter og broderer eller spiser. Den kan liksom velge andre tidspunkter hehe. 

Skrevet

Jeg er glad i dyr. Særlig katter, men også hester, kaniner og de fleste hunder jeg kjenner.

Har vært veldig allergisk mot katt, hun og hest storparten av livet, men de siste årene har jeg vært mye mindre plaget av det, heldigvis!

Skrevet

Ja, spesielt hunder :) For så vidt katter også, men er blitt så allergisk med årene at kos utgår.

Skrevet

Jeg er glad i dyr, men på grunn av allergi hos andre har det ikke vært aktuelt for oss.

Det er også litt godt å ikke ha forpliktelsene som følger med en hund. Jeg får heller leke med andre sine hunder og katter.

Skrevet

Jeg elsker dyr. Spesielt katter. Vi har to stk her hjemme🐈🐈‍⬛

Skrevet

Jeg er veldig glad i dyr, dog ikke alltid dyreeiere. Følger mye med fugler, prøver å lære hva fuglelyder betyr, har lært en del om lydene måker lager og hvordan de lever. Derfor er jeg ikke alltid like glad i katteeiere, syns de kunne passe litt på dyra sine når fuglene hekker og fugleungene ofte er forsvarsløse. 

AnonymBruker
Skrevet
Osten skrev (20 minutter siden):

Jeg er veldig glad i dyr, dog ikke alltid dyreeiere. Følger mye med fugler, prøver å lære hva fuglelyder betyr, har lært en del om lydene måker lager og hvordan de lever. Derfor er jeg ikke alltid like glad i katteeiere, syns de kunne passe litt på dyra sine når fuglene hekker og fugleungene ofte er forsvarsløse. 

Katter tar livet av utrolig mange fugler.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg er også veldig glad i dyr, spesielt katt, hund og hest. Har ikke noe dyr nå da siden det ikke passer inn i livet mitt akkurat nå, men har vurdert å melde meg på ridekurs, er bare det å tørre ta det første steget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Katter tar livet av utrolig mange fugler.

Ja, det vet jeg. Og det er vanskelig å holde styr på katter. Men det går an å gjøre et forsøk akkurat i hekketiden iallfall 

AnonymBruker
Skrevet

Ja er veldig glad i dyr.

Anonymkode: a077c...3a5

AnonymBruker
Skrevet
Osten skrev (38 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Og det er vanskelig å holde styr på katter. Men det går an å gjøre et forsøk akkurat i hekketiden iallfall 

Ja det burde de. At de tar mus og rotter er jo bare fint. Tror noen har sagt at pesten hadde rammet mindre hardt om det var flere katter på 1349 tallet og utover. Spurte google.

Ja, teoretisk sett kunne svartedauden vært mildere hvis katter hadde vært vanligere, fordi katter jager rotter, og det var nettopp loppene på rotter som bar pestbakterien og spredte den til mennesker; massedrap av katter (ofte på grunn av overtro) kan ha forverret problemet ved å redusere rottebestandens naturlige fiender

. Mange steder ble katter drept fordi man trodde de var ondskapsfulle eller knyttet til hekseri, noe som ironisk nok skapte et ideelt miljø for rotter, som var sykdommens virkelige bærere. 

Skrevet
Lillemus skrev (9 timer siden):

Er veldig glad i dyr. :) Spesielt hester og er veldig glad for at jeg fant meg en mann som også har drevet aktivt med hest. Skulle gjerne hatt en katt eller to, men man blir så fryktelig bundet av det. Har aldri hatt hund, men koser gjerne med alle de hundene jeg kan kose med. Har hatt burfugl 2 ganger (nymfeparakitt), men det orker jeg ikke igjen, selv om det var koselig, men er veldig glad i og interessert i å se på og ta bilder av fugler ute. :D 

Har selv hatt nymfeparakitt og den var utrolig morsom og veldig tam. En flott fugl. Ellers har jeg drevet litt med ridning og har hatt hunder. Så det er nok disse dyrene jeg liker best.  Savner litt det å ha hund, men kan dessverre ikke ha det lenger. 

Skrevet

Har hatt hester, katter, hunder, fugler, kaniner, hamster og fisk. Liker katter aller best.

Skrevet

Jeg vokste opp med engelsk og irsk setter, og skulle gjerne latt jr gjøre det samme. Det passet imidlertid ikke for oss før jr var så stor at han ikke lenger ville hatt samme utbytte av det, og da vant vårt behov for frihet over ønsket om egen bikkje. Vi var imidlertid jevnlig hjem nummer to for en terrier, og det var gull for oss.

Vi har hatt andre dyr i hus også, både som barn og mens jr var liten, men jeg ble ikke særlig knyttet til hverken fisk, marsvin eller hamster. For meg er det noe eget med bikkjer.

Skrevet

Jeg er veldig glad i katter og savner å ha katt.

Skrevet

Ja, er veldig glad i dyr, og spesielt hunder og katter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...