AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:24 Skrevet mandag kl 18:24 Jeg er så sulten hele tiden og jeg mauler kålrot. Er det noe annet jeg kan spise som jeg ikke går opp i? Litt lei kålrot. Anonymkode: 37b84...05c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:25 Skrevet mandag kl 18:25 Det meste av grønnsaker/salat kan du spise mye av. Men det er også viktig at du spiser nok proteiner, sunt fett og trege karbohydrater til måltidene slik at du blir mett lenger. Anonymkode: fa5b6...117 2 Siter
krøll9 Skrevet mandag kl 20:03 Skrevet mandag kl 20:03 (endret) Vaniljekesam har en del volum og er litt søtt, men er fortsatt ganske kalorifattig. Egg er bra fordi det inneholder proteiner og er ganske mettende. Det er litt kalorier i et egg men hvis du spiser sakte så er det mulig å kjenne metthet etter et egg. Og hvis ikke smeller du til med to. Du kan også ta en sånn ferdigpose frosne grønnsaker, rotgrønnsaker f.eks og lage ett ganske stort mettende måltid ut av det, eller bruke det til middag to dager på rad. Liker også å steke sånn ferdig mikset grønnkålmiks i panna. Da bruker jeg smør fordi jeg synes det gir så god smak og det er kanskje det første og siste jeg spiser denne dagen, men å være bevisst på å bruke én spiseskje olje istedenfor er kanskje ikke dumt hvis man har planer om en del fler kalorier i tillegg den dagen. Havregryn er nokså kaloririkt, men det er godt middel mot sånn mat- og søtsug som kan oppstå dersom man har undertrykket sult over lenger tid. Spis det til frokost, eller hvis du ikke er sulten om morgenen, spis havregrøt først litt lenger ut på dagen, litt sånn timet med når du begynner å kjenne deg naturlig sulten. Havregøt med noe på som oppleves som litt mer belønning kanskje (bær, kanel, sukkerredusert syltetøy...) så kan du holde deg godt og mett til neste måltid du planlegger. Spis frukt og bær i hytt og gevær. Jada. Masse sukker. Men hvis du kjenner du trenger noe søtt så er det mer kostnadseffektivt å spise en bolle med bær enn én fuckings sjokokjeks liksom - etter én kjeks vil man jo bare ha en til - med mindre man er en psycho. Endret mandag kl 20:05 av krøll9 2 Siter
krøll9 Skrevet mandag kl 20:05 Skrevet mandag kl 20:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så sulten hele tiden og jeg mauler kålrot. Er det noe annet jeg kan spise som jeg ikke går opp i? Litt lei kålrot. Anonymkode: 37b84...05c Kålrotstappe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:12 Skrevet mandag kl 20:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så sulten hele tiden og jeg mauler kålrot. Er det noe annet jeg kan spise som jeg ikke går opp i? Litt lei kålrot. Anonymkode: 37b84...05c Det er veldig mye, magert kjøtt som kylling og svin, torsk og mye annen fisk, nærmest alt av grønnsaker, grovt brød, +++++ Anonymkode: cdb37...763 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.