Gå til innhold

Medisinstudiet i Norge versus i andre land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at de mellom legene er konkurranse hvem som har studert i Norge og hvem som har studert i utlandet? At norsk utdanning står høyest i kurs?

Anonymkode: ecb49...0d9

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det slik at de mellom legene er konkurranse hvem som har studert i Norge og hvem som har studert i utlandet? At norsk utdanning står høyest i kurs?

Høyest i kurs på hvilken måte ? 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (19 minutter siden):

Høyest i kurs på hvilken måte ? 

At man har høyest status.

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At man har høyest status.

Det kan jeg ikke tenke meg. Det som betyr noe er vel hvordan du skjøtter jobben din etter at du er ferdig med studiene.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Det kan jeg ikke tenke meg. Det som betyr noe er vel hvordan du skjøtter jobben din etter at du er ferdig med studiene.

Ja, kanskje det er slik det er.

Skrevet

Det har stort sett vært lettere å komme inn i utlandet, så blant de av mine venner som er leger, var det de med best karakterer som kom inn her i Oslo. De andre dro til Ungarn og Polen. 

Anonymkode: 25b4e...d64

Skrevet
6 minutes ago, Nicklusheletida said:

Vet ikke hvordan det er med leger, men har registrert at noen tannlegekontorer legger vekt å at alle deres tannleger er utdannet i Norge.

Skrevet
slabbedask skrev (7 minutter siden):

Vet ikke hvordan det er med leger, men har registrert at noen tannlegekontorer legger vekt å at alle deres tannleger er utdannet i Norge.

Jeg la også merke til at min tidligere behandler skrev på nettsiden sin at han var utdannet i Oslo.

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har stort sett vært lettere å komme inn i utlandet, så blant de av mine venner som er leger, var det de med best karakterer som kom inn her i Oslo. De andre dro til Ungarn og Polen. 

Anonymkode: 25b4e...d64

Eller Danmark :) Min datter dro til Danmark. På den tiden måtte man vel ha 5,3 i Danmark, mener jeg å huske. Danmark ble valgt i steden for å begynne å ta opp fag. 

Skrevet

Jeg har en kompis som er lege. Han mener det ikke spiller noen rolle hvor man er utdannet og at alt over 5 i snitt er nevrose uansett.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Eller Danmark :) Min datter dro til Danmark. På den tiden måtte man vel ha 5,3 i Danmark, mener jeg å huske. Danmark ble valgt i steden for å begynne å ta opp fag. 

Er hun ferdig utdannet nå? Så flink hun er👏

Skrevet
Grendel skrev (Akkurat nå):

Jeg har en kompis som er lege. Han mener det ikke spiller noen rolle hvor man er utdannet og at alt over 5 i snitt er nevrose uansett.

Nevrose😅

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er hun ferdig utdannet nå? Så flink hun er👏

Det er en stund siden det. Jobber på kirurgisk avdeling på sykehus.  Hun virkelig elsker jobben sin, så ingen tvil om at det var et riktig valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nevrose😅

Ikke mine ord, men jeg vil nødig si imot diagnoser som en lege har satt.😅

Skrevet
Grendel skrev (2 minutter siden):

Ikke mine ord, men jeg vil nødig si imot diagnoser som en lege har satt.😅

Ikke sant?😂

Skrevet
Grendel skrev (14 minutter siden):

Puh, jammen godt jeg ikke havnet der.

Skrevet
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Puh, jammen godt jeg ikke havnet der.

Er du lege?

Anonymkode: 815fb...1e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du lege?

Anonymkode: 815fb...1e0

Langt der ifra.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med "høyest i kurs", men jeg kjenner noen leger utdannet i Norge, andre i utlandet. Deres tilbakemeldinger på legelisten.no samt antall personer på venteliste tyder på at det ikke har betydning hvor de er utdannet. Måten de utøver yrket i møte med pasienten og dens plager derimot, er mer esensiellt.

Svogerforskning selvfølgelig, men tror ikke jeg er helt på jordet heller.

Skrevet
Kayia skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener med "høyest i kurs", men jeg kjenner noen leger utdannet i Norge, andre i utlandet. Deres tilbakemeldinger på legelisten.no samt antall personer på venteliste tyder på at det ikke har betydning hvor de er utdannet. Måten de utøver yrket i møte med pasienten og dens plager derimot, er mer esensiellt.

Svogerforskning selvfølgelig, men tror ikke jeg er helt på jordet heller.

Du har nok helt rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...