Gå til innhold

Zoloft oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på 12.5mg Zoloft i dag og fikk noe voldsomt angst. Som å ha drukket 1000 kopper kaffe. Vet jeg hadde reaksjon på Effexor også, men trodde Zoloft ikke var så aktiverende. 
Hvor lenge varer denne fasen? Er helt på smertegrensen av hva jeg tåler. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angstlei skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge varer denne fasen?

Ingen fast regel for dette. Individuelle forhold er viktigst.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke heller bare hoppe i det? Det er tøft å starte på en virksom dose også, men da får du det i hvert fall bare én gang, i motsetning til den seigpiningen du legger opp til nå.

Jeg husker ikke hvor lenge det varte for meg, en uke kanskje, med dårlig søvn og litt ekstra angst, også var jeg litt ekstra skvetten et par uker. Men jeg fikk effekt mot depresjon raskt også, siden jeg startet på 50 mg.

Begynte nettopp på en annen medisin, og da var første dose klart verst med tanke på bivirkninger, så ble det bedre og bedre. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det meste  av angsten kommer nok fra din invalidiserende angstlidelse. Angst skifter fokus på ett blunk. Og nå er det zoloft som er målet/temaet for angsten.

Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Hvorfor vil du ikke heller bare hoppe i det? Det er tøft å starte på en virksom dose også, men da får du det i hvert fall bare én gang, i motsetning til den seigpiningen du legger opp til nå.

Jeg husker ikke hvor lenge det varte for meg, en uke kanskje, med dårlig søvn og litt ekstra angst, også var jeg litt ekstra skvetten et par uker. Men jeg fikk effekt mot depresjon raskt også, siden jeg startet på 50 mg.

Begynte nettopp på en annen medisin, og da var første dose klart verst med tanke på bivirkninger, så ble det bedre og bedre. 

Nå har det roet seg en del. Skjønner hva du mener. Har så ofte før gitt opp p.g.a oppstartsbivirkningene. Regner med at 25mg vil mer bivirkninger så bedre å ta det sakte. 

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Det meste  av angsten kommer nok fra din invalidiserende angstlidelse. Angst skifter fokus på ett blunk. Og nå er det zoloft som er målet/temaet for angsten.

Mulig det, tenkte ikke så mye over at jeg hadde tatt den, før jeg ble dårlig. Men, angsten er flink til å kludre det til

Skrevet

Så vet du i alle fall at du responderer på et vis. Hvordan bruke effekten hensiktsmessig og mer målrettet?

Dra frem et eller annet prosjekt og engasjere deg i. Det er ikke sikkert du har egentlig interesse for noen som helst hobby akkurat nå, men du har sikkert minner om hva som pleier å være en interesse eller har vært det for en periode tidligere. Er det strikking? Tegning? Annet form for håndverk? Eller noe fysisk? 

Eneste jeg ikke har helt troa på er helt passive ting som serietitting. Selv og høre lydbok kan være vanskelig å gå opp i. Gjør en handling samtidig som du hører musikk, lydbok om ditt interessetema i så fall, noe å fikle med eller typ "meditere med" samtidig. 

Bakgrunn for forslag er synsing, subjektive erfaringer og poenget til WP2 lenger opp i tråden der. Du er jo aktiv, men på angstmåte istedenfor positiv energisk. Og angsten retter seg mot det som måtte komme. Men angst er engasjement, så foreslår å bruke ekstra energi på positivt kreativt engasjement som i et slags prosjekt fremfor det som skyller over deg mer automatisk om du forblir passiv: angst. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...