Gå til innhold

Alene i gruppe for sosial fobi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg en annen form for sosial fobi enn de andre? For de var sosiale i pausene. Jeg prøvde å delta, men de snakket seg i mellom. Var de falsk sosialt fobisk? Eller er det en annen type sosial fobi? Jeg har schizofreni. Om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 722e6...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har jeg en annen form for sosial fobi enn de andre? For de var sosiale i pausene. Jeg prøvde å delta, men de snakket seg i mellom. Var de falsk sosialt fobisk? Eller er det en annen type sosial fobi? Jeg har schizofreni. Om det skulle ha noe å si.

De fant vel det litt enklere å snakke og ta kontakt når alle hadde åpnet seg og snakket litt :) Ikke verre enn det. Kjipt at du flte det ikke var plass til deg, håper det ikke hindrer deg fra å prøve igjen.

Anonymkode: f499d...2be

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har jeg en annen form for sosial fobi enn de andre?

Ja, du har en annen form for sosial fobi enn de som har den angstlidelsen som heter sosial fobi. Jeg synes det er merkelig at dem har satt deg i en slik gruppe.

Skrevet

Jeg har også slitt med alvorlig sosial fobi, og jeg har hatt tilsvarende opplevelser som OP. Jeg tror nok en del som deltar i slike grupper sliter med lettere former for sosial angst som ikke er så inngripende og global som sosial fobi kan være. Det høres hvertfall ut som at det er tilfellet her, at det er ulik alvorlighetsgrad på lidelsestrykket. Dette tenker jeg du kan snakke med de ansvarlige for terapien om.

Selv om det er kjipt å føle på så kan det jo hende at de har satt opp gruppen på denne måten for å få nok aktivitet i timene. Hvis alle er sterkt fobiske, så blir det kanskje vanskelig å få til en skikkelig samtale, vet ikke. Tror nesten bare du må forhøre deg litt med de ansvarlige som sagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De fant vel det litt enklere å snakke og ta kontakt når alle hadde åpnet seg og snakket litt :) Ikke verre enn det. Kjipt at du flte det ikke var plass til deg, håper det ikke hindrer deg fra å prøve igjen.

Anonymkode: f499d...2be

Hvis man klarer dette så har man ikke alvorlig sosial fobi. Tror nok OP sliter mer enn en del av de andre gruppemedlemmene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt utenfor i sosiale sammenhenger. Med mindre det er familie. Dette ts er fra en del år tilbake, og det var snakk om å endre diagnosen til schizotyp lidelse. Jeg ble psykotisk to år senere og fikk tilbake schizofreni diagnosen for godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...