Gå til innhold

ambivalent angående å dø eller leve

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ambivalent angående å dø eller leve. 

Noen dager vil jeg bare dø. Andre ganger er jeg redd for å dø

Jeg tenker på selvmord, at jeg skal gjennomføre det men så blir jeg bekymret hva hvis jeg angrer når jeg gjør det?

Jeg har tatt mange overdoser før. Og det har skjedd at jeg har tatt dødelig overdose og angret etterpå. Den følelsen er jævlig.  Å vite at  nå kan jeg dø når jeg ikke egentlig vil det..

har borderline. er det noen andre som har ambilvalens? Er det normalt?

Anonymkode: 6266d...7f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er et vanlig symptom ved diagnosen. Hvorfor skal du ta kritiske avgjørelser når du er på ditt dårligste, synes du det høres fornuftig ut?

Anonymkode: 9e83d...1ed

Skrevet

Vanskelig å vite hva som er lurt å si her. Om man stryker "vurdering av faktisk selvmordsfare og tilsvarende konklusjon" ut av ligningen står man igjen med info som tilsier at det du gjennomgår der er utrolig slitsomt.

Siden det ikke kan finnes noe fasitsvar på spørsmål rundt liv og død og fordi jeg er tilhenger av erkjennelsen om at livet ikke har en naturlig mening i seg selv, OG det er kanskje slik at livet er strevsomt en større del av tiden enn det er fylt med glede, så kommer man alltid tilbake til at man må vite selv. Du er nå engang her og det er ikke vits i å overbevise deg om hva som er best for deg - da aner jeg jo ikke hva jeg driver og reklamerer for. Men mye av energien her handler om ambivalsenen i seg selv fremfor spørsmålet bak. 

Når der kommer til ambivalens har det i egen erfaring vært nyttig å bare konstatere en regel for seg selv og velge hva slags doktrine en skal følge. Siden det ikke går an å angre fullbyrdet sm så vil jeg absolutt ønske at du bestemmer deg for en regel som handler om å bare utelukke sm som handlingsalternativ. Gjør det helt rasjonelt og vit at du i den prosessen gjør et valg om å ikke høre på egne følelser. Du må på en måte velge å være en autoritet for deg selv. Du har kunnskap og mental evne til å forstå det som gjør at sm ikke er et alternativ- så får du VELGE å overse rasjonelle argumenter som taler for, og tilhørende følelser. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...