AnonymBruker Skrevet i går, 13:20 Skrevet i går, 13:20 Hei! Jeg er ganske mange kilo overvektig og har i mange år forsøkt å gå ned i vekt uten å lykkes. Jeg har derfor nå gått hardere til verks. Alt jeg spiser skal jeg telle kaloriene på. Jeg har også tidligere slitt med at jeg spiser alt for mye (jeg ville selv kaldt det overspising, men da jeg snakket med tidligere psykiater om det mente han det ikke var det - så vet ikke helt hva jeg skal kalle det?). Men jeg har altså registrert kalorier en stund nå og det som er er at jeg ikke klarer tillate meg selv å spise noe med mindre jeg registrerer kaloriene og hvis jeg spiser for mye i forhold til dagsbehovet får jeg skikkelig dårlig samvittighet, og hvis jeg f.eks ikke kan telle kaloriene på noe nøyaktig fordi jeg er på besøk eller på kafe stresser det meg litt. Hvis jeg også en dag sprekker og spiser usunt sliter jeg med å tillate meg selv å spise noe mer etter det, selv om jeg ikke har nådd kalorimålet for den dagen. Tenker stadig på om noe er "sunt nok". Jeg har jo ikke lyst å utvikle et problematisk forhold til mat, så lurer på om jeg er på vei dit at kaloritellingen er usunn eller kan dette regnes som normale tanker og følelser når man skal ned i vekt? Anonymkode: 30ef1...28b 0 Siter
Glitter Skrevet i går, 13:32 Skrevet i går, 13:32 Tror du har et litt problematisk forhold til det. Det har jeg også, men jeg teller bevisst ikke kalorier. Det gjør meg helt besatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 13:45 Skrevet i går, 13:45 Glitter skrev (12 minutter siden): Tror du har et litt problematisk forhold til det. Det har jeg også, men jeg teller bevisst ikke kalorier. Det gjør meg helt besatt. Hva gjør jeg videre da? Er det helt greit at jeg har ett litt problematisk forhold til mat så lenge jeg selv er bevisst på det? Eller bør jeg helst slutte telle kalorier osv? Anonymkode: 30ef1...28b 0 Siter
Glitter Skrevet i går, 13:55 Skrevet i går, 13:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva gjør jeg videre da? Er det helt greit at jeg har ett litt problematisk forhold til mat så lenge jeg selv er bevisst på det? Eller bør jeg helst slutte telle kalorier osv? Anonymkode: 30ef1...28b Vet ikke. Jeg har som sagt valgt å ikke telle kalorier for det gjør meg enda mer besatt enn jeg allerede er. Nå når du har telt kalorier en stund så har du kanskje en anelse om hva ting inneholder. Da trenger du ikke telle kalorier. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 Skrevet i går, 14:25 Glitter skrev (27 minutter siden): Vet ikke. Jeg har som sagt valgt å ikke telle kalorier for det gjør meg enda mer besatt enn jeg allerede er. Nå når du har telt kalorier en stund så har du kanskje en anelse om hva ting inneholder. Da trenger du ikke telle kalorier. Ja, det er ett godt poeng. Anonymkode: 30ef1...28b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.