Gå til innhold

Hvordan økes kapasiteten i hjernen?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Det er som om jeg ikke har plass igjen. Som metafor bruker jeg gb. 

Hjernen min er 64gb. Huskes en ting blir noe annet sortert ut. Altså noe annet som egentlig er like viktig. Samme gjelder fokus. Beskjed inn, ok. Noe annet som skulle huskes går ut. Det er så tett at det ikke engang er lett å få tilgang til alt som er der. 
Så la oss si, hvordan få en på 128? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler mest om å bruke hjernen tror jeg.

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (2 minutter siden):

Det handler mest om å bruke hjernen tror jeg.

Men det er som om den stopper og sier «ikke mer plass». Enten må kapasiteten økes, ellers må det ryddes…. 

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

Men det er som om den stopper og sier «ikke mer plass». Enten må kapasiteten økes, ellers må det ryddes…. 

Lær deg noe nytt, lær deg å spille et instrument, eller begynn med en idrett. 

AnonymBruker
Skrevet

Er mye en kan gjøre for å øke hjernekapasiteten. Å løse kryssord er ofte effektivt, lese og ta tester.

Anonymkode: 96474...f59

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Det er som om jeg ikke har plass igjen. Som metafor bruker jeg gb. 

Hjernen min er 64gb. 

Si ifra når du finner løsningen, for det vil jeg også. Husker det spesielt godt når jeg studerte, da var det rett og slett ikke plass til mer informasjon, det var fullt. Helt grusom følelse, men har blitt bedre ved å redusere på stresset i hverdagen.

Anonymkode: 6b3d0...616

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Du kan kanskje skrive ned ting du skal huske.

Det er en god gammel måte å bøte på at hjernene våre er fenomenalt dårlige på å huske visse typer informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...