Gå til innhold

Jeg kommer til å savne mani/hypomani…

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Det har vært mest ødeleggende, ja det er jeg klar over. Jeg har blitt sikkelig ustabil og etterhvert tærer det på kroppen og hjernen blir skadet av det. Ofte kommer depresjonen etterpå også. Men jeg må få det ut. Jeg kommer til å savne den følelsen av at nå har jeg funnet ut av det, nå er jeg så lykkelig at det ikke går an å bli mer lykkelig. Vet jo at jeg ble sikkelig paranoid til slutt men de gode følelsene kommer jeg til å savne. Særlig hvis det kommer rett etter en depresjon. Dette skriver jeg fordi jeg snart skal på litium. Jeg vet det ikke er en mirakelkur men har hørt den funker godt mot mani så derfor skriver jeg dette her. Jeg håper den også fungerer bra mot depresjonene også. Jeg håper selvfølgelig at jeg blir stabil, men jeg må innrømme at den delen kommer jeg til å savne. Skammer meg over det. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du savne? Jeg har bipolar 1 diagnose men tror jeg aldri har opplevd mani eller hypomani. 

Kan du fortelle om det, hva vil du savne ? 

Anonymkode: b2b52...512

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vil du savne? Jeg har bipolar 1 diagnose men tror jeg aldri har opplevd mani eller hypomani. 

Kan du fortelle om det, hva vil du savne ? 

Oi det var nytt? Hvordan fikk du den diagnosen uten mani? Jeg vil ikke utdype så veldig mye mer en det jeg skrev. Men man får veldig mye energi, kan få grandiose vrangforestillinger, føle seg på toppen av verden, og mange andre symptomer på oppstemthet. 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Oi det var nytt? Hvordan fikk du den diagnosen uten mani? Jeg vil ikke utdype så veldig mye mer en det jeg skrev. Men man får veldig mye energi, kan få grandiose vrangforestillinger, føle seg på toppen av verden, og mange andre symptomer på oppstemthet. 

Hørtes deilig ut. Skjønner den. 

Jeg fikk den på grunn av en serie misforståelser.

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hørtes deilig ut. Skjønner den. 

Jeg fikk den på grunn av en serie misforståelser.

Oja ok, uff håper du får riktigere hjelp i dag!

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Spør forresten bare ut av nysgjerrighet for å se om det er mulig jeg har opplevd det for å få sammenligningsgrunnlag, men har ikke opplevd det er jeg ganske sikker på. 

Men forstår at du ikke vil utdype. 

Er nå på lithium likevel da. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spør forresten bare ut av nysgjerrighet for å se om det er mulig jeg har opplevd det for å få sammenligningsgrunnlag, men har ikke opplevd det er jeg ganske sikker på. 

Men forstår at du ikke vil utdype. 

Er nå på lithium likevel da. 

Ok, håper det hjelper deg med depresjon i alle fall :) 

Drømmeautomat
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (32 minutter siden):

Jeg håper selvfølgelig at jeg blir stabil, men jeg må innrømme at den delen kommer jeg til å savne. Skammer meg over det. 

Jeg skjønner deg godt. Ingenting å skamme seg over.

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Ok, håper det hjelper deg med depresjon i alle fall :) 

Ja det gjør det. Jeg har ikke hatt mye depresjon heller. Men har hendt jeg har blitt suicidal på grunn av årsaker som mobbing, samlivsbrudd, uhåndterlig stress, traumer. Og slike følelser er nå dempet. Så det har en effekt. Men dessverre så må jeg si jeg hadde en uke med mild depresjon som jeg ikke tidligere har opplevd. Tung og tiltaksløs, null motivasjon. Sånn har jeg aldri hatt det før. Liker å ha motivasjon. Men håper det var bare den uka. 

Det har også en positiv regulerende effekt på min " nervesystem" med at den demper sånne kraftige følelses bølger. Så nå reagerer jeg ikke så følelsesmessig kraftig og det er deilig. Altså hvis jeg så noe som minner meg om en traume kunne jeg plutselig begynner å gråte. Det gjør jeg ikke nå. Jeg har cptsd og sannsynligvis mild autisme. Så mine reaksjoner er litt kraftige og slitsomme. Liker at det er dempet. 

Sier ikke lithium er dårlig, så det er bare å ta I guess. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner deg godt. Ingenting å skamme seg over.

Takk❤️

Skrevet

Det er veldig forståelig. Jeg delvis hater Litium på grunn av det. Men det fører jo til mer stabilitet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...