Gå til innhold

Syntes dere at dere har nok tid og muligheter til å trene, praktisere yoga / meditasjon og ta vare på egen helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes jo mange muligheter. 

Må si at hver gang jeg har vært i jobb har jeg ikke følt at jeg har tid. Har hatt mer enn fulle dager. Så kommer man kanskje hjem fysisk og/eller mentalt sliten med hodepine, deretter skal ha energi til å trene. Tankene alltid på jobb..

Når jeg ikke har vært i jobb har jeg ikke hatt råd til treningssenter og til og med da er det merkelig nok såpass mye å gjøre at man lett føler at man ikke har tid. Man kan jo alltid gå en tur...

Det handler sikkert om prioriteringer. Men å prioritere fysisk aktivitet og velvære sitter noen ganger langt inne og tenkt på som mindre viktig, nedprioritert etter husarbeid og eventuelt. 

Jeg lurer litt på hvordan de som uansett prioriterer helse og velvære tenker. Det er jo ekstremt viktig. Hvordan får dere til å prioritere det, selv med stressende jobb og hverdag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
wrimle skrev (31 minutter siden):

Hvordan får dere til å prioritere det, selv med stressende jobb og hverdag? 

Jeg gjør ikke det. Litt hjemmetrening burde jeg jo klare å klemme inn, men ettersom jeg ikke trener om morgenen (jeg står opp kl. 6 og drar hjemmefra en time senere, er ingen morgentrener) og kommer hjem rundt 17-17:30 og da er det tid for middag og når vi er ferdige med den og har ryddet litt på kjøkkenet så er klokka fort over 18. Jeg vil jo gjerne se mannen litt og være sammen med ham og så er det noe vi vil se på tv og så har kvelden gått. Spesielt nå som det er stappmørkt før jeg kommer hjem fra jobb. Men jeg bør skjerpe meg og ta en økt på romaskina og litt på tredemølla altså, bør det.

Nicklusheletida
Skrevet

Hvordan jeg tenker ? 

" Mange bekker små, blir en stor å " 

Jeg tenker nok slik både ang mat og trening. 

Ja, du har rett. Man kan jo alltid gå en tur og det er jo mye bedre enn om du ikke gjør noe i det hele tatt. Om jeg ikke orker å dra på trening, kan jeg orke å få på meg yttertøy, gå en tur og legge inn noen bakker i raskt tempo. 

Under arbeidsdagen: Gå i trapper, velge bort heis. På T- banen Jogger opp rulletrappa i steden for bare å stå den.

Hjemme Ta noen økter med manualene . Og hvis jeg uansett skal dusje og vaske håret på kvelden, kan jeg tenke at jeg like godt kan trene litt på Evo først. Det tar meg bare 5 min og gå bort til Evo. Men jeg prøver å ikke se det som et nederlag, hvis jeg velger en gå tur i steden. Utnytte helgene til lengre gåtur eller skitur. Det er hva jeg får til i sum over tid som er viktig for meg. 

Jeg tror det er viktig å ikke ha en enten/eller tankegang. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

Hvordan jeg tenker ? 

" Mange bekker små, blir en stor å " 

Jeg tenker nok slik både ang mat og trening. 

Ja, du har rett. Man kan jo alltid gå en tur og det er jo mye bedre enn om du ikke gjør noe i det hele tatt. Om jeg ikke orker å dra på trening, kan jeg orke å få på meg yttertøy, gå en tur og legge inn noen bakker i raskt tempo. 

Under arbeidsdagen: Gå i trapper, velge bort heis. På T- banen Jogger opp rulletrappa i steden for bare å stå den.

Hjemme Ta noen økter med manualene . Og hvis jeg uansett skal dusje og vaske håret på kvelden, kan jeg tenke at jeg like godt kan trene litt på Evo først. Det tar meg bare 5 min og gå bort til Evo. Men jeg prøver å ikke se det som et nederlag, hvis jeg velger en gå tur i steden. Utnytte helgene til lengre gåtur eller skitur. Det er hva jeg får til i sum over tid som er viktig for meg. 

Jeg tror det er viktig å ikke ha en enten/eller tankegang. 

Helt enig i at det er viktig og ikke ha en enten/eller tankegang. Det gjelder vel det meste?  

Skrevet
Lillemus skrev (33 minutter siden):

Jeg gjør ikke det. Litt hjemmetrening burde jeg jo klare å klemme inn, men ettersom jeg ikke trener om morgenen (jeg står opp kl. 6 og drar hjemmefra en time senere, er ingen morgentrener) og kommer hjem rundt 17-17:30 og da er det tid for middag og når vi er ferdige med den og har ryddet litt på kjøkkenet så er klokka fort over 18. Jeg vil jo gjerne se mannen litt og være sammen med ham og så er det noe vi vil se på tv og så har kvelden gått. Spesielt nå som det er stappmørkt før jeg kommer hjem fra jobb. Men jeg bør skjerpe meg og ta en økt på romaskina og litt på tredemølla altså, bør det.

Litt utenfor, men leste akkurat at hvis en skulle velge ett apparat til å trene med, så var romaskinen det beste. 

påskelilje
Skrevet

Nå når jeg ikke lenger har barn hjemme,  synes jeg at jeg klarer å prioritere trening. Jeg prøver å planlegge minst to styrketreningsøkter på treningssenteret rett etter jobb (det passer best for meg), da pakker jeg alltid treningstøyet dagen før. I tillegg går jeg som regel minst én tur, helst to, i skogen/evt på ski når det er snø. Jeg sykler til og fra jobb innimellom i sommerhalvåret,  ikke om vinteren.

På jobben går jeg trappene (4-5 etasjer), blir to runder hver dag, i og med at lunsjen spises i første etasje.

Jeg er dårlig på hjemmetrening,  men det hender jeg tar noen mageøvelser.

Jeg hørte en interessant podcast i går om trening (Leger om livet), og det han gjesten bl.a. snakket om var at hvis en skulle prioritere, var det viktigste å få opp pulsen (trengte ikke å være lenge om gangen), samt løfte tungt med beina (lår og rompemuskler) noen ganger. Jeg er for dårlig på kondistrening,  jeg prioriterer styrke. Men trappegåingen på jobb skal bli mitt mål på forbedring!

psykedeliker
Skrevet

Dersom man tar de esoteriske disiplinene seriøst, setter man av den tiden som trengs for å praktisere dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...