emilie321 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Da var jeg endelig igang igjen. Har hatt det tungt i over 1,5 måned og har ikke greid å trene på 4 uker. Har begrenset kapasitet, så jeg bør bli flinkere til å balansere aktivitet og hvile. Og slutte med å sammenligne meg med friske, da vil jeg alltid tape. Har nå fått trent 3 ganger, så jeg er fornøyd. Mandag : Treningssenteret. Syklet i 16min (5,85km), styrke i 65min og tøyd i 10min Onsdag : Treningssenteret. Syklet i 12min, styrke med PT i 50min og tøyd i 10min Fredag : Treningssenteret. Syklet i 14min, styrke i 60min og tøyd i 10min. På 4 uker uten å ha trent, så merker jeg godt at jeg har blitt litt svakere. Har måttet gå ned på antall kilo på omtrent alle øvelsene. Så nå er det bare til å fortsette og trene. Hadde en fin time med PTen og fikk noen flere øvelser. Har bestemt meg for å ha bedre resultater til neste time (om nesten 14 dager) 6 Siter
Vhanja Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Det er en veldig bra start etter fire ukers pause! Jeg kan endelig delta i disse trådene igjen selv. Endte med hjerteflimmer, hjertesvikt og 23% lungekapasitet i høst. Går nå på en cocktail av medisiner (har fortsatt hjertesvikt) og jevnlig oppfølging, og har fått klarsignal om å begynne å trene igjen. Så tar det forsiktig. Mandag - tur 1 km. (Bilen var på verksted så samboer og jeg gikk ned og handlet, så gikk hjem igjen med ryggsekk med varer) Tirsdag - tur 1,19 km Onsdag - tur 1,9 km. Klarte gå hele, inkludert bakke, uten pause, er fornøyd med det. Søndag - Styrketrening, 1 drøy time (helkroppsøvelser). 5 Siter
emilie321 Skrevet 11. januar Forfatter Skrevet 11. januar Vhanja skrev (12 minutter siden): Det er en veldig bra start etter fire ukers pause! Jeg kan endelig delta i disse trådene igjen selv. Endte med hjerteflimmer, hjertesvikt og 23% lungekapasitet i høst. Går nå på en cocktail av medisiner (har fortsatt hjertesvikt) og jevnlig oppfølging, og har fått klarsignal om å begynne å trene igjen. Så tar det forsiktig. Mandag - tur 1 km. (Bilen var på verksted så samboer og jeg gikk ned og handlet, så gikk hjem igjen med ryggsekk med varer) Tirsdag - tur 1,19 km Onsdag - tur 1,9 km. Klarte gå hele, inkludert bakke, uten pause, er fornøyd med det. Søndag - Styrketrening, 1 drøy time (helkroppsøvelser). Takk! Så dumt at du har slitt sånn, men fint at du er tilbake her inne. Du er flink! 1 Siter
Soleil70 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Hadde en ok uke, synes jeg. Mandag Tabata og Absolution Tirsdag 1,5 time tur Torsdag 2 timer tur og Absolution Lørdag Tabata Neste uke vil jeg komme i gang med yoga igjen. 6 Siter
Grendel Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde en løpetur med intervalltrening sammen med andre til tross for veldig kaldt. Da følte jeg meg tøff. Så var det en 7 km rolig på tredemølle OG styrketrening. Jeg er kanskje mest fornøyd med at jeg har trent styrke hele to uker på rad. emilie321 skrev (3 timer siden): Og slutte med å sammenligne meg med friske, da vil jeg alltid tape Du gjør jo ikke det. Du trener ofte mer enn meg. 4 Siter
emilie321 Skrevet 11. januar Forfatter Skrevet 11. januar Grendel skrev (22 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde en løpetur med intervalltrening sammen med andre til tross for veldig kaldt. Da følte jeg meg tøff. Så var det en 7 km rolig på tredemølle OG styrketrening. Jeg er kanskje mest fornøyd med at jeg har trent styrke hele to uker på rad. Du gjør jo ikke det. Du trener ofte mer enn meg. Jo, men jeg er ikke på jobb og de dagene jeg trener, så gjør jeg lite av andre ting. 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar emilie321 skrev (3 timer siden): Da var jeg endelig igang igjen. Har hatt det tungt i over 1,5 måned og har ikke greid å trene på 4 uker. Har begrenset kapasitet, så jeg bør bli flinkere til å balansere aktivitet og hvile. Og slutte med å sammenligne meg med friske, da vil jeg alltid tape. Har nå fått trent 3 ganger, så jeg er fornøyd. Mandag : Treningssenteret. Syklet i 16min (5,85km), styrke i 65min og tøyd i 10min Onsdag : Treningssenteret. Syklet i 12min, styrke med PT i 50min og tøyd i 10min Fredag : Treningssenteret. Syklet i 14min, styrke i 60min og tøyd i 10min. På 4 uker uten å ha trent, så merker jeg godt at jeg har blitt litt svakere. Har måttet gå ned på antall kilo på omtrent alle øvelsene. Så nå er det bare til å fortsette og trene. Hadde en fin time med PTen og fikk noen flere øvelser. Har bestemt meg for å ha bedre resultater til neste time (om nesten 14 dager) Så bra! Lurt å bruke PT! Det var jo tre skikkelige økter det der! 1 Siter
påskelilje Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Vhanja skrev (3 timer siden): Det er en veldig bra start etter fire ukers pause! Jeg kan endelig delta i disse trådene igjen selv. Endte med hjerteflimmer, hjertesvikt og 23% lungekapasitet i høst. Går nå på en cocktail av medisiner (har fortsatt hjertesvikt) og jevnlig oppfølging, og har fått klarsignal om å begynne å trene igjen. Så tar det forsiktig. Mandag - tur 1 km. (Bilen var på verksted så samboer og jeg gikk ned og handlet, så gikk hjem igjen med ryggsekk med varer) Tirsdag - tur 1,19 km Onsdag - tur 1,9 km. Klarte gå hele, inkludert bakke, uten pause, er fornøyd med det. Søndag - Styrketrening, 1 drøy time (helkroppsøvelser). Så bra at du kan trene igjen! 23% lungekapasitet høres grusomt ut! 1 Siter
påskelilje Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Soleil70 skrev (2 timer siden): Hadde en ok uke, synes jeg. Mandag Tabata og Absolution Tirsdag 1,5 time tur Torsdag 2 timer tur og Absolution Lørdag Tabata Neste uke vil jeg komme i gang med yoga igjen. Det var skikkelig god treningsuke! 0 Siter
emilie321 Skrevet 11. januar Forfatter Skrevet 11. januar påskelilje skrev (6 minutter siden): Så bra! Lurt å bruke PT! Det var jo tre skikkelige økter det der! Ja, PT er gull verdt. Skal ha han annenhver uke en stund for så hver 3 uke. Prøvde i høst hver 4 uke, men det ble litt for lenge opphold. Vet ikke hvor lenge jeg kan ha han da, det er jo dyrt. 1 Siter
påskelilje Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Fornøyd med uka, nå når jeg jobber igjen etter ferien: Onsdag: Styrketrening på treningssenteret, en liten time. Fredag: Styrketrening på treningssenteret, halvannen time Søndag: Tur i skogen i kupert terreng i raskt tempo, 5,6 km. Mandag-fredag: trappegåing på jobb, 4-5 etasjer 2 ganger per dag. Jeg fant en gøy app, Strong, som jeg startet med nå etter nyttår! Frem til nå har jeg logget alle øvelser, kilo og sett i notat på mobilen, men nå legger jeg det inn i appen. Ifølge appen løftet jeg 14 tonn på fredag 😵😵😵 Kan ikke forstå at det er riktig, men jeg er sterk i beina, så det monner godt med beinpress 😄 6 Siter
Vhanja Skrevet 12. januar Skrevet 12. januar emilie321 skrev (10 timer siden): Takk! Så dumt at du har slitt sånn, men fint at du er tilbake her inne. Du er flink! Takk! Ja, kjekt å komme i gang igjen. påskelilje skrev (7 timer siden): Så bra at du kan trene igjen! 23% lungekapasitet høres grusomt ut! Ja, er ikke helt sprekt enda. påskelilje skrev (7 timer siden): Jeg fant en gøy app, Strong, som jeg startet med nå etter nyttår! Frem til nå har jeg logget alle øvelser, kilo og sett i notat på mobilen, men nå legger jeg det inn i appen. Ifølge appen løftet jeg 14 tonn på fredag 😵😵😵 Kan ikke forstå at det er riktig, men jeg er sterk i beina, så det monner godt med beinpress 😄 Jeg bruker en annen app, Jefit, hvor jeg legger inn styrkeøktene. Det er morsomt å se, i går løftet jeg en elefant. 2 Siter
påskelilje Skrevet 12. januar Skrevet 12. januar Vhanja skrev (13 timer siden): Jeg bruker en annen app, Jefit, hvor jeg legger inn styrkeøktene. Det er morsomt å se, i går løftet jeg en elefant. Kult! Gøy å kunne løfte en elefant 🐘 😄 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.