Gå til innhold

Har du noen gang angret på å ha fortalt noe til psykologen eller funnet ut at psykologen har tolket det du sa helt feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye rart i min journal og de endrer på ingenting, selv om mye er tolket feil eller mot en viss diagnose. 

Boen andre som har våknet til slik realitet, ønsker de aldri stolte på behandler eller fortalte noe som helst? 

Kjempe ekkelt. 

Anonymkode: 0d3a3...40b

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Jeg har blitt feilsitert i journal. Har også opplevd at mine uttalelser ble satt inn i en helt annen kontekst enn de var ment fra min side.

Man bør derfor følge med fortløpende på hva som skrives i journalen, og kreve retting umiddelbart.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant. Vil de endre på noe hvis man tar tak umiddelbart?  Fordi nå har jeg mye feil og de vil ikke endre. Ble bare tull og tøys og livet begynner å bli som en Kafka fortelling. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi nå har jeg mye feil og de vil ikke endre.

Ta kontakt med Pasient- og Brukerombudet for å få råd om dette. Ellers kan du opplyse nåværende behandler om feilene, og kreve at feilopplysningene ikke skal tas med i vurderingsgrunnlaget for evt. nye diagnoser. Pass på å få dette skrevet inn i journalen, så er du rimelig trygg.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (37 minutter siden):

Ta kontakt med Pasient- og Brukerombudet for å få råd om dette. Ellers kan du opplyse nåværende behandler om feilene, og kreve at feilopplysningene ikke skal tas med i vurderingsgrunnlaget for evt. nye diagnoser. Pass på å få dette skrevet inn i journalen, så er du rimelig trygg.

Det er dessverre for sent:-( 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bar blitt dømt til noe jeg og andre ikke kjenner meg igjen i 

Anonymkode: 00d07...a3a

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dessverre for sent:-( 

Dine pasientrettigheter går ikke ut på dato.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Dine pasientrettigheter går ikke ut på dato.

Det er litt vanskelig når de ikke ville endre noe og nå har de avsluttet saken min. Siden jeg ville ha an annen vurdering. 

Stemningen ble ganske dårlig, så vil bli tungt å gå tilbake, da jeg ikke ønsker å se dem igjen.  

Verste er at jeg stolte på behandler med alt mulig informasjon som jeg aldri skulle ha delt fordi disse terapeuter bruker det de kan i mot deg. Dette i en sårbar tid når jeg var veldig syk. 

Nå har de jo meg i et hjørne "du er gal" jeg er terapeut. Alt du sier kan vris mot å være del av sykdommen. 

Det er en bisarr opplevelse, når jeg må argumentere fakta med en behandler. Fakta det lett går ann å finne opplysninger om på Internett i hverfall hvis man søker på engelsk. Kjempe mye info om saken, og hen sier det ikke finnes noe info som støtter det jeg sier og så ser på meg som om jeg var helt gal. Jeg mener seriøst, er det en god idé kanskje å finne enhver nettside som støtter min sak, skrive de ut og levere på dps i konvolutt med navnet til vedkommende på? Helt vanvittig irriterende. Maktspill uten like fra hennes side. 

Jeg er ekstremt provosert over oppførselen til min behandler og hele dps her. Opplever de som veldig ovenfra og ned, forferdelig dømmende, hvis man ikke bare nikker og smiler og går med alle deres påstander så blir de sure som små barn. 

Kjenner veldig på hvem som sitter med makta. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er litt vanskelig når de ikke ville endre noe og nå har de avsluttet saken min.

Så lenge du kan dokumentere at det er feilinformasjon i journal kan du fortsette å forfølge saken. De er pliktig til å svare deg iht. Forvaltningsloven. Evt. kan du ha med deg et vitne i møter, da kan de ikke bare ignorere det du sier.

Men hva handler saken om?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Så lenge du kan dokumentere at det er feilinformasjon i journal kan du fortsette å forfølge saken. De er pliktig til å svare deg iht. Forvaltningsloven. Evt. kan du ha med deg et vitne i møter, da kan de ikke bare ignorere det du sier.

Men hva handler saken om?

Det er jo ikke så mye dokumentasjon man har for hva som har blitt sagt og hvordan man har følt seg. 

Jeg har fått en diagnose jeg er ganske sikker er feil. Ville ha det vurdert på ny. 

Antagelig på grunn av risikovurderinger vil de ikke gjøre det på institusjonen jeg var på og vil at en annen dps tar på seg den risikoen. 

Med den informasjonen som står i journalen min er det jo uansett vanskelig å få en fair vurdering om ny behandler leser den først. 

Saken handlet kun om en diagnose som ble stilt mens jeg var deprimert og utbrent fra kronisk stress og svarene på utredningen er dermed svart fra vinklingen til en deprimert og kronisk stresset person. Jeg var ikke meg selv. Nie som også er et av spørsmålene i dsm skjema. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Saken handlet kun om en diagnose som ble stilt mens jeg var deprimert og utbrent fra kronisk stress og svarene på utredningen er dermed svart fra vinklingen til en deprimert og kronisk stresset person. Jeg var ikke meg selv. Nie som også er et av spørsmålene i dsm skjema.

Du har rett til trekke tilbake dine uttalelser fra tidligere, på samme måte og med samme juridiske hjemmel som man kan trekke tilbake uttalelser i politiavhør. Du trenger heller ikke akseptere en diagnose du ikke ønsker å ha.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Du har rett til trekke tilbake dine uttalelser fra tidligere, på samme måte og med samme juridiske hjemmel som man kan trekke tilbake uttalelser i politiavhør. Du trenger heller ikke akseptere en diagnose du ikke ønsker å ha.

Kan jeg gjøre det hos fastlegen eller neste behandler?  

Føler jeg må ha med en advokat hos forrige.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer på ting jeg har sagt ja, spesielt om innhold i tvangstanker. Nå står det i journalen.

Anonymkode: cab52...b31

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føler jeg må ha med en advokat hos forrige.

Hva du føler er irrelevant. Ta med deg annen person til å argumentere for deg, det trenger ikke være en advokat.

Everybody
Skrevet

Faen i de siste dagene har jeg drevet og analysert alt jeg har sagt og snakket om med de på DPS. Har slutta der nå, klarer ikke slutte å tenke på det. Var ikke like frisk som jeg er nå og sa kanskje noe rare greier i blant.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (9 minutter siden):

Faen i de siste dagene har jeg drevet og analysert alt jeg har sagt og snakket om med de på DPS. Har slutta der nå, klarer ikke slutte å tenke på det. Var ikke like frisk som jeg er nå og sa kanskje noe rare greier i blant.

Jeg gjør det samme innimellom. Prøver å bryte tankerekka med å bytte aktivitet.

Anonymkode: 1ae6e...24f

Skrevet

Av og til er jeg redd jeg er for ærlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Av og til er jeg redd jeg er for ærlig. 

Hva tenker du på da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du på da?

Bare det at jeg har sagt ting som egentlig er veldig privat. Som jeg ville holde for meg selv. Som da jeg forsnakket meg og sa jeg hadde stemmer i form av hvisking i hode mitt. Det ville jeg egentlig holde for meg selv, men var full under den samtalen og da sa jeg det. Det angrer jeg på. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Bare det at jeg har sagt ting som egentlig er veldig privat. Som jeg ville holde for meg selv. Som da jeg forsnakket meg og sa jeg hadde stemmer i form av hvisking i hode mitt. Det ville jeg egentlig holde for meg selv, men var full under den samtalen og da sa jeg det. Det angrer jeg på. 

Jeg forstår. Er det noe du tenker kan komme ut av samtalen, som du ikke ønsker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...