Gå til innhold

Psykolog skrev i journalen at jeg har "mye angst", men hun har aldri sagt til meg at jeg har angst og angst har aldri vært tema i timene våre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk hos en psykolog i 2 år for noen år siden og har nylig lest gjennom journalen fordi jeg ville lese hva hun hadde skrevet om den diagnostiske vurderingen. Og der har hun bl.a skrevet: "U.t og andre som har fulgt Emma tett over tid har sett at diagnosen bipolar lidelse trolig ikke kan forklare hele bildet av symptomer og funksjonssvikt som Emma erfarer i perioder, og siste årene mer eller mindre kontinuerlig. Depresjoner, mye angst og tilbaketrekking, vansker med å stå i jobb og vansker i sosialt samspill."

Det står jo "mye angst" og det virker ikke som en skrivefeil heller? Er det ikke rart at hun aldri har nevnt angst til meg hvis det er det jeg har? Vi har snakket om uro, men hun har aldri sagt at det er angst. I så fall har jeg glemt det fullstendig, men tror ikke det(?). Kan det være jeg har helt glemt det? Eller kan det kanskje være en skrivefeil?

Anonymkode: 0a3cd...30a

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Du kan kontakte behandlingsstedet og kreve en forklaring på dette.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (27 minutter siden):

Du kan kontakte behandlingsstedet og kreve en forklaring på dette.

Psykologen har sluttet å jobbe der, da er det vel ikke vits for ingen andre kan jo forklare hva hun sa og ikke i timene eller hva hun tenkte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk hos en psykolog i 2 år for noen år siden og har nylig lest gjennom journalen fordi jeg ville lese hva hun hadde skrevet om den diagnostiske vurderingen. Og der har hun bl.a skrevet: "U.t og andre som har fulgt Emma tett over tid har sett at diagnosen bipolar lidelse trolig ikke kan forklare hele bildet av symptomer og funksjonssvikt som Emma erfarer i perioder, og siste årene mer eller mindre kontinuerlig. Depresjoner, mye angst og tilbaketrekking, vansker med å stå i jobb og vansker i sosialt samspill."

Det står jo "mye angst" og det virker ikke som en skrivefeil heller? Er det ikke rart at hun aldri har nevnt angst til meg hvis det er det jeg har? Vi har snakket om uro, men hun har aldri sagt at det er angst. I så fall har jeg glemt det fullstendig, men tror ikke det(?). Kan det være jeg har helt glemt det? Eller kan det kanskje være en skrivefeil?

Skulle ikke tro at det er skrivefeil iallefall. Kanskje hun tenker at uro=angst?

Anonymkode: e1c94...877

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skulle ikke tro at det er skrivefeil iallefall. Kanskje hun tenker at uro=angst?

Ja, det kan godt hende. Og at siden jeg brukte ordet uro så brukte hun også det ordet. Selv om vi kanskje like gjerne kunne brukt ordet angst? Men burde jeg ikke da ha fått en angst diagnose i tillegg til diagnosene jeg har fått? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det kan godt hende. Og at siden jeg brukte ordet uro så brukte hun også det ordet. Selv om vi kanskje like gjerne kunne brukt ordet angst? Men burde jeg ikke da ha fått en angst diagnose i tillegg til diagnosene jeg har fått? 

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har hatt mye angstplager,  men fikk ikke angstdiagnose. "Kun" depresjon( og unnvikende pf).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har hatt mye angstplager,  men fikk ikke angstdiagnose. "Kun" depresjon( og unnvikende pf).

Åja. Lurer på hva det er som gjør det at man ikke får en egen angstdiagnose. Sa behandleren din noe om det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja. Lurer på hva det er som gjør det at man ikke får en egen angstdiagnose. Sa behandleren din noe om det?

Nei og jeg glemte å spørre. Jeg tenker det er fordi angst og uro følger depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei og jeg glemte å spørre. Jeg tenker det er fordi angst og uro følger depresjon.

Det gir vel mening det.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Psykologen har sluttet å jobbe der, da er det vel ikke vits for ingen andre kan jo forklare hva hun sa og ikke i timene eller hva hun tenkte?

Det trenger du ikke tenke på. Du har rett til å få svar på dette.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg har angst. Schizofreni er hoveddiagnosen. Selv om angst plager meg mest nå som jeg ikke er psykotisk. Men jeg har bare diagnosen schizofreni. Selv om jeg oppfyller kriteriene både ril panikklidelse, agorafobi og OCD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...