Gå til innhold

Latskap pga schizofreni

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser levealderen er gjennomsnittlig 62 år, er det da inklusive de med rusmisbruk bakt inn i statistikken. Eller er det slik at schizofreni pasienter uten rusmisbruk gjennomsnittlig lever 62 år?

Anonymkode: 7ea1c...c3b

Du kan evt. lese mer om tallgrunnlaget her: Total and cause-specific standardized mortality ratios in patients with schizophrenia and/or substance use disorder

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet

• Den generelle gjennomsnittlige levealderen for nordmenn med schizofreni er estimert til rundt 62 år, men dette inkluderer også de med rusproblemer.  Så da ser det jo litt bedre ut.
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

• Den generelle gjennomsnittlige levealderen for nordmenn med schizofreni er estimert til rundt 62 år, men dette inkluderer også de med rusproblemer.  Så da ser det jo litt bedre ut.

Ja da trekker det nok gjennomsnittet kraftig ned. Jeg har sluttet å ruse meg, men tenker på hva sprøytemisbruk på amfetamin har gjort med hjertet. Alt ser bra ut, men likevel. Så om jeg dør tidlig så tror jeg det er pga rusmisbruket og ikke shizoaffektiv..

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja da trekker det nok gjennomsnittet kraftig ned. Jeg har sluttet å ruse meg, men tenker på hva sprøytemisbruk på amfetamin har gjort med hjertet. Alt ser bra ut, men likevel. Så om jeg dør tidlig så tror jeg det er pga rusmisbruket og ikke shizoaffektiv..

Du er kvinne og det trekker statistikken for deg opp. Dvs på gruppenivå lever du lenger. Også var de fleste rusdldsfsll av overdose og selvmord.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Du er kvinne og det trekker statistikken for deg opp. Dvs på gruppenivå lever du lenger. Også var de fleste rusdldsfsll av overdose og selvmord.

Okei. Det lover jo godt da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...