frosken Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser levealderen er gjennomsnittlig 62 år, er det da inklusive de med rusmisbruk bakt inn i statistikken. Eller er det slik at schizofreni pasienter uten rusmisbruk gjennomsnittlig lever 62 år? Anonymkode: 7ea1c...c3b Du kan evt. lese mer om tallgrunnlaget her: Total and cause-specific standardized mortality ratios in patients with schizophrenia and/or substance use disorder 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Den generelle gjennomsnittlige levealderen for nordmenn med schizofreni er estimert til rundt 62 år, men dette inkluderer også de med rusproblemer. Så da ser det jo litt bedre ut. 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden): Den generelle gjennomsnittlige levealderen for nordmenn med schizofreni er estimert til rundt 62 år, men dette inkluderer også de med rusproblemer. Så da ser det jo litt bedre ut. Ja da trekker det nok gjennomsnittet kraftig ned. Jeg har sluttet å ruse meg, men tenker på hva sprøytemisbruk på amfetamin har gjort med hjertet. Alt ser bra ut, men likevel. Så om jeg dør tidlig så tror jeg det er pga rusmisbruket og ikke shizoaffektiv.. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Glitter skrev (Akkurat nå): Ja da trekker det nok gjennomsnittet kraftig ned. Jeg har sluttet å ruse meg, men tenker på hva sprøytemisbruk på amfetamin har gjort med hjertet. Alt ser bra ut, men likevel. Så om jeg dør tidlig så tror jeg det er pga rusmisbruket og ikke shizoaffektiv.. Du er kvinne og det trekker statistikken for deg opp. Dvs på gruppenivå lever du lenger. Også var de fleste rusdldsfsll av overdose og selvmord. 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden): Du er kvinne og det trekker statistikken for deg opp. Dvs på gruppenivå lever du lenger. Også var de fleste rusdldsfsll av overdose og selvmord. Okei. Det lover jo godt da. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.