Gå til innhold

Mental helse hjelpetelefon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere fått god hjelp hos sidetmedord når dere trenger å snakke med noen? 

Litt nysgjerrig. 

Anonymkode: d3919...1d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd de fleste slike ringehjelper i faser der livet har vært tungt. Er man så heldig å treffe på fagfolk så kan det hjelpe, ufaglærte merker jeg ganske kjapt at ikke har den kunnskapen jeg søker (spiller ingen rolle om de har jobbet frivillig i x antall år, de har ikke de helt grunnleggende inne).

Anonymkode: d2935...e38

Skrevet

Én gang. Har ringt inn flere ganger, men én gang traff jeg på en som var til utrolig hjelp. Hun var sykepleier eller tidligere sykepleier. Førte til varig endret tankegang og selvaksept innen ett tema. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prøvd de fleste slike ringehjelper i faser der livet har vært tungt. Er man så heldig å treffe på fagfolk så kan det hjelpe, ufaglærte merker jeg ganske kjapt at ikke har den kunnskapen jeg søker (spiller ingen rolle om de har jobbet frivillig i x antall år, de har ikke de helt grunnleggende inne).

Jeg er ofte var på stemmeleie, og måten samtalen går videre på. 

Vet ikke om det er meg eller dem, men får ofte på følelsen at de vil avslutte samtalen og ikke har særlig lyst til å snakke med meg og at målet er å avslutte samtalen. 

Får jeg slike, så blir jeg litt trist rett og slett og tenker "hvorfor gadd jeg..dette hjalp jo ingenting"

Dette til tross for at jeg alltid er høflig og hyggelig. 

Har også møtt på noen veldig flinke, men ikke på lenge. Noen har snakket med meg i over en time og virkelig gjort en forskjell. Men det er lenge siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har også møtt på noen veldig flinke, men ikke på lenge. Noen har snakket med meg i over en time og virkelig gjort en forskjell. Men det er lenge siden. 

Jeg synes at man bør tenke på at det faktisk finnes flere i kø for å få prate med noen. Hos en hvilken som helst behandler får man bare 45 min. Man kan ikke forvente mer tid hos en hjelpetelefon, heller mindre. 

Anonymkode: a0e2d...31c

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan ikke forvente mer tid hos en hjelpetelefon, heller mindre.

Man kan forvente akkurat det som fremgår av brukervilkårene, uavhengig av hva underskuddmentalitetspropagandister som deg måtte mene. Dra tilbake til det mørke hullet ditt og bli værende der, hvis du ikke har noe konstruktivt å bidra med.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Man kan forvente akkurat det som fremgår av brukervilkårene, uavhengig av hva underskuddmentalitetspropagandister som deg måtte mene. Dra tilbake til det mørke hullet ditt og bli værende der, hvis du ikke har noe konstruktivt å bidra med.

Du er bare en latterlig figur... Tror du er så smart, men så faller du hele tida gjennom. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er bare en latterlig figur... Tror du er så smart, men så faller du hele tida gjennom. 

Var dette det beste tilsvaret du hadde å komme med, anonympingle?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Var dette det beste tilsvaret du hadde å komme med, anonympingle?

Idiot. Skylder ikke deg noe tilsvar på dine mildt sagt idiotiske utsagn. Gå og lek et annet sted

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Idiot. Skylder ikke deg noe tilsvar på dine mildt sagt idiotiske utsagn. Gå og lek et annet sted

Ser ut som jeg traff en nerve hos deg, ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes at man bør tenke på at det faktisk finnes flere i kø for å få prate med noen. Hos en hvilken som helst behandler får man bare 45 min. Man kan ikke forvente mer tid hos en hjelpetelefon, heller mindre. 

Selvsagt ikke, men man skal jo ikke forvente å motta en holdning helt fra starten av samtalen, som sier at én må rusjes ut. Siste samtale jeg hadde varte vel i ti minutter og jeg lot vedkommende avslutte, siden hen hadde så lyst og følte meg uvelkommen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er ofte var på stemmeleie, og måten samtalen går videre på. 

Vet ikke om det er meg eller dem, men får ofte på følelsen at de vil avslutte samtalen og ikke har særlig lyst til å snakke med meg og at målet er å avslutte samtalen. 

Får jeg slike, så blir jeg litt trist rett og slett og tenker "hvorfor gadd jeg..dette hjalp jo ingenting"

Dette til tross for at jeg alltid er høflig og hyggelig. 

Sikker på at det ikke kun er egne tanker du overfører på andre? At du er overfølsom på avvisning?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samtalene mine hos behandler er alltid en time, og noen ganger lenger. 

Anonymkode: 9dfa5...c6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Sikker på at det ikke kun er egne tanker du overfører på andre? At du er overfølsom på avvisning?

Det er jo selvsagt jeg sikker på, men kan være at jeg tar feil. 

Kanskje derfor jeg ønsket å høre andres erfaringer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...