Gå til innhold

Hvilken dose Wellbutrin står du på og hvordan hjelper medisinen deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt på 150 mg fra i morgen av. Spent:)

Anonymkode: 506b7...d8b

Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg brukte 300 mg og var veldig fornøyd egentlig. Håper den vil fungere bra for deg også.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (20 minutter siden):

Jeg brukte 300 mg og var veldig fornøyd egentlig. Håper den vil fungere bra for deg også.

Takk! Klarer du å sette ord på hvordan/hva som ble bedre?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk! Klarer du å sette ord på hvordan/hva som ble bedre?

Depresjonen ble jo bedre, med alt det som hører med den.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (2 timer siden):

Depresjonen ble jo bedre, med alt det som hører med den.

Ok, takk:)

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 timer siden):

Står du på medisinen ennå eller har du sluttet?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står du på medisinen ennå eller har du sluttet?

Har sluttet. Hadde alt for høyt serumspeil så psykiater ville jeg skulle slutte og begynne på brintellix i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Står på 300 og mener jeg har mer merkbar effekt nå enn på 150. Prøvde på høyere doser også men fikk hjertebank. 

Det hjelper meg med å gjennomføre dagen og ikke bokstavelig talt legge meg ned for å vegetere istedenfor. 

En bivirkning jeg liker er redusert apetitt. En bivirkning som ikke er like bra er at jeg er mer utålmodig og kan bli raskt sint. Trenger ikke være medikamentet, men føler det henger sammen på måten angst og driv bytter litt på. 

Anonymkode: a95eb...9a9

Skrevet

De aller fleste pasienter ender opp med 300mg.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (31 minutter siden):

De aller fleste pasienter ender opp med 300mg.

Var hos privat psyk.i dag. Vedkommende satt meg på 150 mg og ingen beskjed om å øke opp dosen. Jeg får ta kontakt med fastlegen. Etter hvor lenge burde jeg trappe opp? Bp2-depresjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var hos privat psyk.i dag. Vedkommende satt meg på 150 mg og ingen beskjed om å øke opp dosen. Jeg får ta kontakt med fastlegen. Etter hvor lenge burde jeg trappe opp? Bp2-depresjon. 

@nachnooEtter hvor lang tid bør jeg eventuelt trappe opp?

AnonymBruker
Skrevet

jeg står på den. stod først på 150 mg i 8 uker og gikk opp til 300 mg. har hjulpet på depresjonen og også det med å komme gang med oppgaver og fokusere på en oppgave av gangen. har også mer ro i hodet/ikke like mye tankekjør. :)

Anonymkode: 928a1...3ec

Skrevet

Jeg gikk på 300 mg. Fungerte bra først, men så ble jeg hypoman så måtte seponere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg står på den. stod først på 150 mg i 8 uker og gikk opp til 300 mg. har hjulpet på depresjonen og også det med å komme gang med oppgaver og fokusere på en oppgave av gangen. har også mer ro i hodet/ikke like mye tankekjør. :)

Så fint å høre! Bruker noe annet utenom? Jeg bruker Litium og Imovane.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (51 minutter siden):

Jeg gikk på 300 mg. Fungerte bra først, men så ble jeg hypoman så måtte seponere. 

Det gir håp om bedring hos meg også. Jeg bruker Li. og har kun vært hypoman en gang i livet, så det blir er nok ingen fare for at jeg blir hypoman igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gir håp om bedring hos meg også. Jeg bruker Li. og har kun vært hypoman en gang i livet, så det blir er nok ingen fare for at jeg blir hypoman igjen.

Høres ganske trygt ut i hvertfall. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så fint å høre! Bruker noe annet utenom? Jeg bruker Litium og Imovane.

Bruker seroquel og alimemazin på kveld. Stod også på remeron, men sluttet med den etter jeg hadde stått på Wellbutrin i ca 6 uker 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Bruker seroquel og alimemazin på kveld. Stod også på remeron, men sluttet med den etter jeg hadde stått på Wellbutrin i ca 6 uker 😊

Er seroquel apetittøkende?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er seroquel apetittøkende?

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja. 

Skremmende at Wellbutrin gir store søvnvansker hos mange. Håper jeg slipper unna med kun Imovane.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...