𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar Jeg skulle gjerne hatt litt flere mestringsstrategier når det kommer til å takle stress og uro best mulig. Er det noen som har noen gode råd? Jeg har nylig begynt i ny jobb og jeg merker at jeg bruker veldig mye krefter på å ta meg sammen når jeg er på jobb og når jeg i tillegg til det ikke klarer å slappe av når jeg kommer hjem så blir det litt mye. Jeg tar meg sammen ift det sosiale for å ikke vise hvor mye det stresser meg. Og når jeg kommer hjem tenker jeg mye på alt jeg gjorde feil og alt jeg kunne gjort bedre. Det jeg gjør nå for tiden for å takle det er å gå turer, gjøre pusteøvelser og gjøre noe fysisk (som diamond painting eller husarbeid) mens jeg hører på lydbok, podcast eller musikk. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 13. januar Forfatter Skrevet 13. januar (endret) Ett spørsmål til: Jeg bruker jo truxal for søvn og merker at den også hjelper på uroen og stresset. Kunne det være en ide å bruke den fast med jevne mellomrom for å få en pause? Eller blir det dumt? Skal så klart spørre psykiater, men må bare finne ut av hva jeg vil først. Endret 13. januar av 𝚂 𝚔 𝚢 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (48 minutter siden): Og når jeg kommer hjem tenker jeg mye på alt jeg gjorde feil og alt jeg kunne gjort bedre. Men hvorfor er "det sosiale" så viktig for deg? Kan du ikke bare gjøre jobben du skal, og la "det sosiale" gå av seg selv? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 13. januar Forfatter Skrevet 13. januar psykedeliker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor er "det sosiale" så viktig for deg? Kan du ikke bare gjøre jobben du skal, og la "det sosiale" gå av seg selv? Fordi jeg bryr meg veldig mye om hva andre tenker og føler om meg og da blir det veldig viktig. Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mener med å "la det sosiale gå av seg selv"? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå): Fordi jeg bryr meg veldig mye om hva andre tenker og føler om meg og da blir det veldig viktig. Det er et verdivalg, da må du stå inne for konsekvensene selv. Eller velge andre verdier som er mindre selvbegrensende. 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mener med å "la det sosiale gå av seg selv"? Bare man befinner seg i samme rom som andre er man sosial, teknisk sett. Man må ikke gjøre noe aktivt utover å vise normal respekt og folkeskikk ovenfor sine kolleger. 0 Siter
Alba Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar Jeg bryr meg også enormt om hva andre tenker og føler om meg. Redd jeg har sagt noe dumt eller gjort noe dumt. Redd for å gjøre noe feil sånn at jeg blir samtaleemne. Jeg bare ødelegger. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar Alba skrev (2 minutter siden): Redd for å gjøre noe feil sånn at jeg blir samtaleemne. Så lenge du er så selvdestruktiv kommer du til å være et samtaleemne, ja. Folk vil undre seg over hvorfor du ikke gjør noe med det. Er det så vanskelig å forstå? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 14. januar Forfatter Skrevet 14. januar psykedeliker skrev (16 timer siden): Det er et verdivalg, da må du stå inne for konsekvensene selv. Eller velge andre verdier som er mindre selvbegrensende. Bare man befinner seg i samme rom som andre er man sosial, teknisk sett. Man må ikke gjøre noe aktivt utover å vise normal respekt og folkeskikk ovenfor sine kolleger. Jeg skjønner. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 14. januar Forfatter Skrevet 14. januar Alba skrev (16 timer siden): Jeg bryr meg også enormt om hva andre tenker og føler om meg. Redd jeg har sagt noe dumt eller gjort noe dumt. Redd for å gjøre noe feil sånn at jeg blir samtaleemne. Jeg bare ødelegger. Så leit at du også sliter, får du noe hjelp? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 14. januar Forfatter Skrevet 14. januar Jeg er litt redd for at det skal utvikle seg til angstanfall. Selv om jeg selv tror jeg tåler ganske mye stress og jeg bare har hatt to angstanfall før i løpet av siste 10 år så er det litt strevsomt å ha det slik, føler jeg aldri klarer finne en ro sånn som før selv når jeg er hjemme, er hele tiden anspent, hodet jobber hele tiden og det føles ut som at jeg ikke får pustet ordentlig, og jeg er litt redd jeg bare plutselig ikke skal takle det lenger. 0 Siter
Glitter Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå): Jeg er litt redd for at det skal utvikle seg til angstanfall. Selv om jeg selv tror jeg tåler ganske mye stress og jeg bare har hatt to angstanfall før i løpet av siste 10 år så er det litt strevsomt å ha det slik, føler jeg aldri klarer finne en ro sånn som før selv når jeg er hjemme, er hele tiden anspent, hodet jobber hele tiden og det føles ut som at jeg ikke får pustet ordentlig, og jeg er litt redd jeg bare plutselig ikke skal takle det lenger. Ingen god følelse å ha. Har dessverre ikke noen gode råd. Jeg tar av og til Truxal når jeg er urolig. Det roer litt ned. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 14. januar Forfatter Skrevet 14. januar (endret) Glitter skrev (27 minutter siden): Ingen god følelse å ha. Har dessverre ikke noen gode råd. Jeg tar av og til Truxal når jeg er urolig. Det roer litt ned. Jeg bruker jo truxal for søvn og har merket at den hjelper, men jeg må vel spørre psykiater før jeg begynner bruke den på dagtid og evnt. også øker dose? Jeg har dessverre ikke time før om 2 uker. Kan det sees på som innafor hvis jeg tar en 25 mg tablett på dagtid for å hjelpe med stress og uro også en tablett på kvelden før leggetid for søvn, uten å avklare det først? Før jeg begynte hos psykiater sa fastlegen at det var greit at jeg tok 1-2 tabletter hver kveld. Endret 14. januar av 𝚂 𝚔 𝚢 0 Siter
Glitter Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (7 minutter siden): Jeg bruker jo truxal for søvn og har merket at den hjelper, men jeg må vel spørre psykiater før jeg begynner bruke den på dagtid og evnt. også øker dose? Jeg har dessverre ikke time før om 2 uker. Kan det sees på som innafor hvis jeg tar en 25 mg tablett på dagtid for å hjelpe med stress og uro også en tablett på kvelden før leggetid for søvn, uten å avklare det først? Før jeg begynte hos psykiater sa fastlegen at det var greit at jeg tok 1-2 tabletter hver kveld. Jeg synes i hvertfall at det må være greit. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 14. januar Forfatter Skrevet 14. januar Glitter skrev (Akkurat nå): Jeg synes i hvertfall at det må være greit. Ja, jeg tenker også at det bør være greit. Men tenker jeg kan jo sende en melding til hun ene i kommunen bare for å avklare at jeg gjør det, så kan jeg si at jeg sliter litt i samme slengen. 0 Siter
Glitter Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (8 minutter siden): Ja, jeg tenker også at det bør være greit. Men tenker jeg kan jo sende en melding til hun ene i kommunen bare for å avklare at jeg gjør det, så kan jeg si at jeg sliter litt i samme slengen. Det kan du gjøre. 1 Siter
Alba Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (6 timer siden): Så leit at du også sliter, får du noe hjelp? Ja men er bare det at jeg ikke har blitt noe bedre. Vet ikke helt hvorfor. Jeg går rundt med en konstant stress og uro døgnet rundt som aldri slipper taket. Føler jeg blir gal av alt i livet. Ønsker det ikke var sånn men klarer ikke å slappe av. Går på høygir. Helt utslitt. 0 Siter
Alba Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 time siden): Ja, jeg tenker også at det bør være greit. Men tenker jeg kan jo sende en melding til hun ene i kommunen bare for å avklare at jeg gjør det, så kan jeg si at jeg sliter litt i samme slengen. Ja deg er lurt. Ikke noe godt å slite sånn her❤️ 1 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 15. januar Forfatter Skrevet 15. januar Alba skrev (12 timer siden): Ja men er bare det at jeg ikke har blitt noe bedre. Vet ikke helt hvorfor. Jeg går rundt med en konstant stress og uro døgnet rundt som aldri slipper taket. Føler jeg blir gal av alt i livet. Ønsker det ikke var sånn men klarer ikke å slappe av. Går på høygir. Helt utslitt. Kan godt skjønne du er helt utslitt. Jeg har jo ikke slitt med stress og uro så veldig lenge nå, men synes det er vanskelig å holde ut. 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) Info ny her🙂hør på musikk, synge, gå turer, lese bøker, snakke med noen, trene, yoga, meditasjon, kan hjelpe på stress og uro. Endret 15. januar av Krisebærblomsten 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 15. januar Forfatter Skrevet 15. januar Glitter skrev (14 timer siden): Det kan du gjøre. Sendte melding, men har ikke fått svar ennå. Jeg har bare to spørsmål. Når du tar truxal for uro hvor lenge kan man forvente at effekten varer? Og kan man bli så trøtt at det blir et problem når man tar den på dagtid, eller hva er din erfaring med det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.