Gå til innhold

Hvordan takle stress og uro best mulig?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt litt flere mestringsstrategier når det kommer til å takle stress og uro best mulig. Er det noen som har noen gode råd?

Jeg har nylig begynt i ny jobb og jeg merker at jeg bruker veldig mye krefter på å ta meg sammen når jeg er på jobb og når jeg i tillegg til det ikke klarer å slappe av når jeg kommer hjem så blir det litt mye. Jeg tar meg sammen ift det sosiale for å ikke vise hvor mye det stresser meg. Og når jeg kommer hjem tenker jeg mye på alt jeg gjorde feil og alt jeg kunne gjort bedre. 

Det jeg gjør nå for tiden for å takle det er å gå turer, gjøre pusteøvelser og gjøre noe fysisk (som diamond painting eller husarbeid) mens jeg hører på lydbok, podcast eller musikk. 

Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet (endret)

Ett spørsmål til: Jeg bruker jo truxal for søvn og merker at den også hjelper på uroen og stresset. Kunne det være en ide å bruke den fast med jevne mellomrom for å få en pause? Eller blir det dumt?

Skal så klart spørre psykiater, men må bare finne ut av hva jeg vil først.

Endret av 𝚂 𝚔 𝚢
psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (48 minutter siden):

Og når jeg kommer hjem tenker jeg mye på alt jeg gjorde feil og alt jeg kunne gjort bedre. 

Men hvorfor er "det sosiale" så viktig for deg? Kan du ikke bare gjøre jobben du skal, og la "det sosiale" gå av seg selv?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor er "det sosiale" så viktig for deg? Kan du ikke bare gjøre jobben du skal, og la "det sosiale" gå av seg selv?

Fordi jeg bryr meg veldig mye om hva andre tenker og føler om meg og da blir det veldig viktig. Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mener med å "la det sosiale gå av seg selv"?  

psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg bryr meg veldig mye om hva andre tenker og føler om meg og da blir det veldig viktig.

Det er et verdivalg, da må du stå inne for konsekvensene selv. Eller velge andre verdier som er mindre selvbegrensende.

𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mener med å "la det sosiale gå av seg selv"?  

Bare man befinner seg i samme rom som andre er man sosial, teknisk sett. Man må ikke gjøre noe aktivt utover å vise normal respekt og folkeskikk ovenfor sine kolleger.

Skrevet

Jeg bryr meg også enormt om hva andre tenker og føler om meg. Redd jeg har sagt noe dumt eller gjort noe dumt. Redd for å gjøre noe feil sånn at jeg blir samtaleemne. Jeg bare ødelegger.

Skrevet
Alba skrev (2 minutter siden):

Redd for å gjøre noe feil sånn at jeg blir samtaleemne.

Så lenge du er så selvdestruktiv kommer du til å være et samtaleemne, ja. Folk vil undre seg over hvorfor du ikke gjør noe med det. Er det så vanskelig å forstå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...