AnonymBruker Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar Da er man________. Fullfør setningen. Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar Bare fordi du er paranoid, betyr ikke det nødvendigvis at du ikke blir forfulgt og at det ikke er konspirasjoner rundt deg. Nå er det ingen som forfølger meg lengre (så vidt jeg vet), men jeg trenger ikke gå lengre enn til puben borti gaten her for å finne både folk og røvere som konspirerer mot alt og alle, inkludert meg. 0 Siter
slabbedask Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar 15 minutes ago, AnonymBruker said: Da er man________. Fullfør setningen. Anonymkode: a3933...cc3 ...trolig ikke helt frisk. 0 Siter
Kayia Skrevet 13. januar Skrevet 13. januar (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da er man________. Fullfør setningen. Anonymkode: a3933...cc3 Hva betyr det at "det er konspirasjoner rundt en"? Endret 13. januar av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar Kayia skrev (10 timer siden): Hva betyr det at "det er konspirasjoner rundt en"? Spør kunstig intelligens. Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spør kunstig intelligens. Anonymkode: a3933...cc3 Eller du formulere deg litt mer forståelig og ikke legge ansvaret over på at andre må gjøre en jobb for å forstå hva du mener. Anonymkode: dc3cb...3e1 0 Siter
psykedeliker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar Verden er full av konspirasjoner, det er ingen hemmelighet. Men de fleste som konspirererer har ingen interesse av å blande inn tilfeldige mennesker. De gangene det skjer er det ofte pga. dårlig konspirasjonshåndverk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller du formulere deg litt mer forståelig og ikke legge ansvaret over på at andre må gjøre en jobb for å forstå hva du mener. Anonymkode: dc3cb...3e1 Jeg har testet. KI forsto sammenhengen til tross for dårlig setning. Å spørre slikt her er bare for å " sette meg på plass" Ja setningen vat dårlig og manglet en "det" osv. Men nå er det jo slik at som anonym kan jeg ikke endre dette. Setningen var dårlig, men ikke uforståelig for folk med litt IQ, slike dårlige overskrifter er ikke uvanlig til og med i VG. Prøver én så går det helt fint. Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
psykedeliker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har testet. KI forsto sammenhengen til tross for dårlig setning. Å spørre slikt her er bare for å " sette meg på plass" Ja setningen vat dårlig og manglet en "det" osv. Men nå er det jo slik at som anonym kan jeg ikke endre dette. Setningen var dårlig, men ikke uforståelig for folk med litt IQ, slike dårlige overskrifter er ikke uvanlig til og med i VG. Prøver én så går det helt fint. Helt greit det, men hva vil du oppnå med innlegget i utgangspunktet? De fleste konspirasjoner er ikke verdt å bruke tid på. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar psykedeliker skrev (Akkurat nå): Helt greit det, men hva vil du oppnå med innlegget i utgangspunktet? De fleste konspirasjoner er ikke verdt å bruke tid på. Jeg syntes det bare er interessert å se hva folk svarer. Litt underholdning, kanskje øke egen forståelse. Når jeg led av ekstrem søvnmangel ble jeg psykotisk i en periode. Noen av teoriene jeg laget virket så sanne... de fleste fortalte jeg ikke til noen. Var redd for å virke helt gal, så på et punkt visste jeg at det aldri ville ha blitt akseptert av andre. Levde et tilsynelatende normalt insomnia liv, men hadde bygget opp noen rare tanker. Til slutt brøt jeg min egen regel og fortalte min psykolog og reaksjonen var slik jeg forventet. Tenkte umiddelbart at dette skulle jeg aldri ha fortalt nå blir jeg låst inn... Det ble det mest personlige som finnes for meg at jeg hadde dannet vrangforestillinger. Har vært flau over psykosene til og med når de skjedde og klarte å utføre jobb og liv ellers som forventet, men var sliten.. Hvilken lidelse hørtes dette ut som? Er det vanlig å være klar over at psykosen er en vrangforestilling, samtidig ønsker å holde fast på det? Min handlet om en obsessiv kjærlighet og ble utvidet til enslags paranoia og kjærlighets konspirasjoner. Førte nesten til at jeg tok kontakt med vedkommende jeg traff to ganger i 98. Helt crazy. Men var likevel såpass "våken" at jeg aldri trykket " send" eller "ring". Noen av ideene syns jeg det fortsatt er vanskelig å gi opp, selv om dette nå begynner å bli et par år siden. Lider ikke av noe psykoser per i dag. Ikke gjort på lenge. De virker å være et symptom som følger kun ekstrem insomnia for meg. Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
psykedeliker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min handlet om en obsessiv kjærlighet og ble utvidet til enslags paranoia og kjærlighets konspirasjoner. Dette var kjedelige greier. Men ble du låst inn? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar psykedeliker skrev (1 minutt siden): Dette var kjedelige greier. Men ble du låst inn? Nei, ble ikke det. Fikk oppfølging. Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
Kayia Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spør kunstig intelligens. Anonymkode: a3933...cc3 Jeg er ikke ute etter hva internett mener, men hva du mener. Om du ikke tåler spørsmål bør du ikke diskutere på nett. Endret 14. januar av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar Kayia skrev (1 time siden): Jeg er ikke ute etter hva internett mener, men hva du mener. Om du ikke tåler spørsmål bør du ikke diskutere på nett. Jeg tålte spørsmålet og du fikk svar. 😉 Anonymkode: a3933...cc3 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar Konspirasjonsteorier er det over alt uansett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar psykedeliker skrev (17 timer siden): Bare fordi du er paranoid, betyr ikke det nødvendigvis at du ikke blir forfulgt og at det ikke er konspirasjoner rundt deg. Nå er det ingen som forfølger meg lengre (så vidt jeg vet), men jeg trenger ikke gå lengre enn til puben borti gaten her for å finne både folk og røvere som konspirerer mot alt og alle, inkludert meg. Hvorfor forfulgte folk deg tidligere? Og hvorfor skulle folk på den lokale puben konspirere mot deg nå - har du gjort noe spessielt? Anonymkode: e12d2...fea 0 Siter
Jan Tenkende Banan Skrevet 14. januar Skrevet 14. januar Er det vanlig å være klar over at psykosen er en vrangforestilling, samtidig ønsker å holde fast på det? Jeg er rimelig sikker på at ikke alle er vrangforestillinger. Men om hen er vant til og relativt selvbevisst så er det ihvertfall mulig å være klar over at man har de, og er de gode/positive så er det vel forståelig at noen vil holde fast ved de.. Problemet er jo hvor stor skade det potensielt gir noen kortsiktig/langsiktig... Vrangforestillinger er ukorrigerbare, uriktige forestillinger om andre mennesker og verden rundt dem. Personen som har vrangforestillinger, er overbevist om at de uriktige slutningene er riktige og som fastholdes på tross av informasjon om at andre oppfatter verden annerledes 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.