Gå til innhold

Wellbutrin og cipralex i kombinasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er kjent med kombinasjonen wellbutrin og cipralex? 

Vil det hjelpe på både energi og glede? Moderat til alvorlig depresjon. 

Hva er vanlig dose når disse tas i kombinasjon? Jeg vet hvilke dose jeg skal starte opp med men lurer på hva som er vanlig i kombinasjonsdose. Har bare erfaring med preparatene hver for seg. 

Anonymkode: 7ae84...eb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
51 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem er kjent med kombinasjonen wellbutrin og cipralex? 

Vil det hjelpe på både energi og glede? Moderat til alvorlig depresjon. 

Hva er vanlig dose når disse tas i kombinasjon? Jeg vet hvilke dose jeg skal starte opp med men lurer på hva som er vanlig i kombinasjonsdose. Har bare erfaring med preparatene hver for seg. 

Det har vi ikke lov til å si her.

Anonymkode: 59d17...9a4

Skrevet

Samme doser som når de tas hver for seg. Etter min mening den beste behandling for de fleste.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Samme doser som når de tas hver for seg. Etter min mening den beste behandling for de fleste.

Beste depresjonsbehandling?

Anonymkode: 9bc9b...d62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har vi ikke lov til å si her.

Anonymkode: 59d17...9a4

Å ja. Skjønner. Men man finner jo doseanbefalinger i pakningsvedlegg også, men er usikker hvordan kombinasjonen påvirker dosering. 

nachnoo skrev (36 minutter siden):

Ok. Takk for enkelt og greit svar. Leste noe om forhøyet risiko for serotengt syndrom og tenkte man måtte minske dosene pga kombinasjon. 

Satser på at det blir bra. Har fått økt gjennomføringsevne av Wellbutrin men har fortsatt ikke glede av ting, derfor cipralex i tillegg. 

Skrevet

Det funket dessverre ikke på meg på den tiden, men det var det ingenting som gjorde. Prøvde Wellbutrin alene på et senere tidspunkt og da ble jeg hypoman. 

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på cipralex i går kveld og tok neste i morges. Kjennes ikke bra og føler meg fjern. Men håper det går over snart! Er nesten forvirret og blir helt satt ut av å måtte ta stilling til noe. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynte på cipralex i går kveld og tok neste i morges. Kjennes ikke bra og føler meg fjern. Men håper det går over snart! Er nesten forvirret og blir helt satt ut av å måtte ta stilling til noe. 

Jeg har i alle fall fått høre at de fleste bivirkninger man får i oppstarten på antidepressiva er forbigående, så får håpe det er det.

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig. Har prøvd cipralex før men husker det ikke sånn her i starten en gang. Kvekker til av lyder. Trodde en på kontoret laget kvelelyder eller gråtehikst på tull og etter flere minutter med disse lydene så snudde jeg meg og spurte hva i all verden han driver med. Han kikket veldig rart på meg og sa at han ler. Og så fornærmet ut. Jeg tenkte bare at her må jo noen reagere og si noe men alle kikket rart på meg. Pupiller som tallerken og skjelver i underkjeven. Må bare syte litt selv om jeg vet hva det kommer av men kjennes rart og annerledes enn sist. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...